Silnik
: Nie sądziłem,że najsłabszy silnik może być tak cichy, szybki, elastyczny i oszczędny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza
Karoseria
: wymiary- na parkingach w marketach wystaje kawał auta
4,0
Całokształt
Świetny samochód na trasę i do miasta (jeśli tylko zaakceptujesz wymiary). Elektryka szyb, lusterek i foteli, otwieranie szyb i bagażnika z pilota. ESP i BAS znacznie poprawia bezpieczeństwo. Auto jest duże i wygodne. Rodzina się zachwyca a sąsiedzi zazdroszczą. Ekonomiczny ale nie mułowaty. Jedyny mankament to rdza, reszta na akceptowalnym poziomie ( koszty utrzymania porównywalne z VW passatem b4 i znacznie niższe niż w Oplu zafirze I 1.6). Ci, którzy piszą, że mercedes skończył się w połowie lat 90' albo nigdy nie jeździli w210 albo trafili na jakiś poskładany z 3 wrak. Ja swojego szukałem 2 i pół roku chciałem 2.7cdi avantgarde a kupiłem 2.2 cdi classic bo po prostu był bezwypadkowy i profesjonalnie zostały naprawione skorodowane miejsca. Ogólnie polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niby najwolniejszy z aut po lifcie ale spokojnie daje radę w mieście i na trasie. Spokojnie można wyprzedzać .
5,0
Skrzynia biegów
Perfekcyjny manual. Krótki skok lewarka jak na limuzynę jest niebywałą zaletą. Biegi wchodzą z lekkim,delikatnie wyczuwalnym, przyjemnym oporem. 6 biegów i tempomat pozwala w trasie zejść do 4,6 l/100km przy 110km/h.
4,0
Układ jezdny
To już nie jest kanapowy merc jak w124. Sztywniejsze zawieszenie pozwala na większe prędkości na zakrętach natomiast bardziej odczuwa się dziury, co nie zmienia faktu,że i tak jest jedną z najbardziej komfortowych limuzyn tamtego okresu.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko w porządku. Lusterka zewnętrzne są wypukłe na krawędziach więc lepiej widać co jest za nami. Pomimo braku ksenonów czy soczewek reflektory dobrze oświetlają drogę.
5,0
Ergonomia
No po prostu mercedes.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima manualna. Chłodzi dość szybko ale nagrzewa zdecydowanie wolniej niż w w124. przy -5 w w124 po 2-3 minutach przykręcałem ogrzewanie bo robiło się gorąco tu potrzeba 5 minut żeby zaczęło lecieć letnie powietrze i to przy włączonym dogrzewaniu wnętrza. Klimatyzowany schowek i nawiew dla pasażerów a tyłu to istny szał.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu nie ma co narzekać. Auto jest duże, dość wysokie i szerokie także 4 osoby mają pełen luksus. W trójkę z tyłu też jest nieźle no chyba, że jedzie gruby, kula i bania to się gniotą :) jedyne czego trochę żal to fotele- tu dobrze trzymają na zakrętach i są wygodne coś jak air maxy nike na nogach ale w w124 był to naprawdę fotel (jak w domu) wygodny, szeroki aż chciał sie spać.
5,0
Wyciszenie
Niebo dla ucha. Cisza i spokój. Kolega przy pierwszej przejażdżce powiedział "eee mój CHYBA trochę ciszej chodzi" tylko że on ma vectrę b 1.8 benzynę. Dopóki mu nie powiedziałem nie załapał,że to diesel
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na limuzynę z wyższej półki tanizna. Wahacz górny 160zł(złom)- 300zł( najwyższa połka), sworzeń wahacza 32zł-64zł, filtr pyłkowy 60-110,powietrza 45-90,paliwa 44-80,dobra końcówka drążka kierowniczego 150, sprzęgło całe 900(nie polecam)- 1700(najlepszy zamiennik), błotnik 220, spalanie chyba najniższe w klasie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Widać,że oszczędzali na aucie bo jest nieco gorzej wykonany niż w124 ( korozja, fotele z gąbki a nie na sprężynach) natomiast zdecydowanie ale to ZDECYDOWANIE lepiej niż BMW e39 czy Opel omega B lift i troszke lepiej niż Audi a6 c5.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żaróweczka od czasu do czasu się przepali, i dość szybko przeciera się boczek fotela od strony kierowcy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zapchany EGR (czyszczenie 300zł) i rdza na błotniku po za tym na razie nic tylko wymiany części, które się zużywają + eksploatacyjne( wahacz, sworzeń, oleje etc.)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDI 115KM 85kW
[l/100km]