Bardzo dobre auto jak na swój wiek,bardziej awaryjne niż wersja przed liftingiem z legendarnym 2.9TD , jednak biorąc pod uwagę komfort, wyposażenie i przyjemność z jazdy, polecam , nie ma porównania do każdego nowego kompakta , a i wiele nowych aut klasy D nie w każdej kategorii może się równać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak na 115KM całkiem żwawy, w zupełności wystarcza do spokojnej jazdy na trasie , kultura dobra, nie za głośny.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów , manualna skrzynia bezobsługowa, polecam 6-biegowego manuala w porównaniu do AT lepsze przełożenia na trasie.
4,0
Układ jezdny
Dobre zachowanie na drodze, wersja Avantgarde, niższa od standardowej o kilka cm, na polskie warunki za nisko, często można połamać zderzak albo uszkodzić chłodnicę, zjezdzając np z krawężnika. Sztywno , dużo gorsze resorowanie niż w wersji normalnej. Coś kosztem czegoś , na autostradę i szybkie zakręty sprawuje się ok. Bardzo dobry promień skrętu.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu doskonale do tyłu gorzej , ze względu na wysoki bagażnik. Trzeba się przyzwyczaić do gabarytów auta. Xenony w standardzie.
5,0
Ergonomia
Zero zbędnych bajerów , pełne wyposażenie w największej prostocie. Wszystkie manetki (kierunki , tempomat) po lewej stronie, trzeba się przyzwyczaić.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja sprawnie chłodzi w lato. W zimę też nie ma problemów z ogrzewaniem. Diesle mają dogrzewacz (nie mylic z webasto) silnika, co powoduje że nawet w duże mrozy silnik szybko się nagrzewa i ciepłe powietrze dmucha po kilkudziesięciu sekundach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duża ilość miejsca dla kompletu pasażerów. Więcej miejsca niż w W211, nie będzie narzekał raczej nikt niezależnie czy ma 160 czy 200cm wzrostu. Przy odsunięciu fotela na max do tyłu pasażer średniego wzrostu może wyprostować nogi i nie dotknąć ściany przedniej. Bagażnik spory, jeden z większych w klasie.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie przeciętne, chociaż jak na samochód z początku 20-tego wieku można powiedzieć że doskonałe, dzisiaj w klasie średniej wyższej to standard, nie jest źle chociaż kto myśli że będzie super cicho to się zawiedzie, nie jest to poziom S-ki czy 7-ki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj największa pochwała. Średnie spalanie przy mojej jezdzie (dość dynamiczna) ok 7,5L/100km. Jak by się uparł to można w mieście zejść w okolice 6L/100km. Na trasie poniżej 6L bez większego wysiłku,oczywiście jazda z dozwoloną prędkością autostradową. Przy 130 , pokazuje 5,4L/100km.Jadąc 80-90 4,1 - 4,3 L/100km Nie wiem jak sie ma to do rzeczywistości bo tego nie mierze ale jak na masę auta (ponad 1500kg) i pojemność 2,2L każde spalanie poniżej 8L to dobry wynik.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zależy od egzemplarza, można kupić za 18tyś jak i za 35tyś, stan auta i przebieg wyznacznikiem trwałości :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przeciętnie, w sumie dużo elektroniki która potrafi się zepsuć , chociaż 0 poważnych awarii. Przepalona żarówka lampy tylnej 2x (9zł szt, w hipermarkecie),Spalona świeca żarowa 2x. (37zł szt.), awaria wyświetlacza temperatury, klasyka (0zł sam, biorą ok 150zł za naprawę), Awaria czujnika maty siedznia (Air Bag) 1x 150zł. I to tyle.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDI 115KM 85kW
[l/100km]