Silnik
: nigdy bym nie przypuszczal, ze auto 3.2 z instalacja LPG moze jezdzic z taka werwa i spalac tylko 13L gazu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza
5,0
Całokształt
Z auta jestem bardzo zadowolony. Do swojego egzemplarza nie mogę się przyczepić. Trzeba tylko dbać o powłokę lakierniczą i wszelkiej maści odpryski, przetarcia zabezpieczac na biezaco.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny. Na najwyższym biegu (4 automat) mocy zawsze pod dostatkiem.
4,0
Skrzynia biegów
4-biegowy automat sterowany hydraulicznie. To jest moj pierwszy automat i nie sadze, zebym wrocil do manuali. (choc wczensiej bylem zdecydowanie ich zwolennikikem w konfrontacji :) Jest to skrzynia juz dosc leciwa technologicznie wiec nie jest doskonala. Mnie denerwuje troche ze kickdown nie dziala blyskawicznie. Ale jest to technologicznie niemozliwe, bo te mechanizmy musza sie zazebic. W manualu bym pewnie o tym nie myslal, bo zajety bylbym wrzucaniem biegu lewarkiem :)
5,0
Układ jezdny
wersja avantgarde jeszcze dodatkowo trochę obniżona. Doskonale wchodzi w zakręty, jednak coś za coś. Gleba + niskoprofilowe opony sprawiają, że trzeba uważać na dziury oraz krawężniki.
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobrze. Malutki detal - Czasem zacina mi się tylnia roleta - belki się nierówno składają i tak jakby haczą, że silniczek nie jest w stanie pokonać oporu. To czasem utrudnia np. parkowanie tyłem w nocy, kiedy po jeździe chce się spuścić roletę dla lepszej widoczności. Może trzeba tylko poruszać tymi belkami - szczerze powiem, że nic nie robiłem w tym kiernku hehe :)
5,0
Ergonomia
Wszystko doskonale widoczne i czytelne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, tyl rowniez klimatyzowany. Calosc pracuje bardzo cicho. Do tego klimatyzowany podlokietnik na zimne napoje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze samochodu bardzo mi sie podoba. Drewniane wstawki z jasną szarą skórą dają niesamowity efekt. Mimo wieku (95r) fotele wyglądają naprawdę przyzwoicie - drobne spękania są widoczne tylko przy ściśnięciu ręką. Jestem wysoki i jak wysiadałem z wcześniejszych aut po dluzszych podrozach (150km+) (seicento hehe, opel astra F kombi, nissan navara) to zawsze bolaly mnie plecy. Tutaj fotele sa rewelacyjne i siedzi mi sie wygodnie. Tyl tez doskonale wyprofilowany i przyjemny.
4,0
Wyciszenie
W srodku nic nie trzeszczy. Przy predkosciach podroznych (110-130) we wnetrzu jest bardzo cicho. Troche glosniej przy przyspieszaniu i niskich obrotach ale dzwiek silnika jest mily dla ucha :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
instalacja LPG sekwencyjna. Spalanie srednie na poziomie 13-14L gazu na 100km jest dla mnie bardzo dobrym wynikiem zwazywszy na moc i mase auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za swojego dalem 16 tys. Jest bardzo dobrze wyposazony z instalacja sekwencyjna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zacinająca się roleta bagażnika, jeden ksenon odpala się troszkę dłużej
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
niewielkie ogniska korozji. (zamek klapy bagażnika, przy reflektorze ten ząbek, trochę nadkola, odrobinę na masce przy otworze do odprowadzenia ciepłego powietrza z komory silnika. Nie jest tragicznie jak na auto przeszlo 15-letnie. Jednak nie jest to juz to co w124 :)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 220KM 162kW
[l/100km]