Silnik
: Te samochody są niezawodne. Odpalałem przy mrozach -30 stopni na dotyk. Przez 3 lata nie miałem żadnej usterki a jeżdżę regularnie i powyżej średniej krajowej (czyli powyżej 10kkm/rok).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza - jedyny problem tego auta. Można go zminimalizować przez częste mycie i od czasu do czasu polerowanie auta. Po 3 latach użytkowania robiłem 2 raz zaprawki. Koszt pierwszych 500 zł, koszt drugich 600 zł. W innym samochodzie musiałbym wymienić rozrząd więc wychodzi na to samo.
5,0
Całokształt
Auto duże, niezawodne i oszczędne. Świetna konstrukcja Mercedesa. Jedynym mankamentem jest brak ocynku, ale naprawdę można sobie bez problemu poradzić z tym poprzez dbanie o auto. Jedyny warunek - nie kupować auta z krzaków czy obitego z cofanym licznikiem. Wtedy nie ma co mieć pretensji do samochodu, jak 3/4 to szpachla.
Wrażenia
5,0
Silnik
Biorąc tak duże auto z takim silnikiem i oczekiwać osiągów sportowych jest nieporozumieniem. Ten silnik pozwala na komfortową i ekonomiczną jazdę bez palenia gumy i ścigania. Jego konstrukcja jest prosta, co jest jego zaletą, bo jest mniej awaryjny.
5,0
Skrzynia biegów
Po 3 latach użytkowania nie mam żadnych problemów ze skrzynią biegów. Biegi wchodzą płynnie, nie mam żadnych wycieków czy niemiłych niespodzianek. Kolejny mocny punkt tego samochodu.
5,0
Układ jezdny
Auto bardzo dobrze tłumi wszelkie nierówności. Trzeba pamiętać, że polskie drogi nie są zbyt równe, dlatego jest to szczególnie ważne. Oczywiście po kilkunastoletnim samochodzie nie ma co się spodziewać takiej kondycji jak po nowym, dlatego zmieniłem w nim amortyzatory i sprężyny, co dało niesamowity efekt. Sceptycy rzecz jasna będą wymagali, żeby auto jeździło 30 lat bez żadnych usterek, ale takimi osobami nie ma co się przejmować.
Komfort
5,0
Widoczność
Duża przednia szyba, jedna wycieraczka, lusterka dwudzielne, regulowane fotele i obszerna szyba tylna zapewniają świetną widoczność.
5,0
Ergonomia
Z tego słynie Mercedes - wygodne fotele pozwalają na komfortową jazdę nawet w najdłuższe trasy. Po przejechanym 1000 km z drobnymi postojami czułem się lepiej niż po 300 km w Volvo czy 250 w BMW.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto szybko się nagrzewa, więc zimą mamy szybkie odparowanie połączone z komfortem wewnątrz kabiny. Dwustrefowa klimatyzacja z wyprowadzeniem na tył spełnia swoje zadanie perfekcyjnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca zarówno dla kierowcy jak i pasażerów jest zapewnione przez to, że auto jest stosunkowo długie i szerokie. Może się to odbić przy parkowaniu, ale coś kosztem czegoś. Jedynie lepiej jest w S-klasie.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest solidne. Brakuje tutaj tego, co zastosowano w W140 czyli podwójnych szyb, które lepiej tłumią dźwięki z zewnątrz, ale do 120 km/h na trasie w kabinie jest cichutko. Można swobodnie sączyć Vivaldiego.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie miałem żadnych poważnych napraw, więc tutaj in plus dla Mercedesa. Co do zużycia paliwa - przy tym silniku i tej masie auta nie może być lepiej. Konkurencyjne BMW serii 5 z podobnego rocznika pali średnio od 2 do 5 litrów więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zapłaciłem za ten samochód niewielkie pieniądze jeśli ustosunkować to do jakości. Gdy patrzę, że w podobnych cenach ludzie kupują Golfy czy Audi A4, to nie mogę się nadziwić. Za podobne pieniądze otrzymują bezpieczną i niezawodną limuzynę o podobnym spalaniu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 3 lata użytkowania musiałem jedynie wymienić wiskozę wiatraka oraz ustawić z powrotem siłownik tylnej szyby elektrycznej (spadła linka) za co zapłaciłem grosze, więc jest bardzo dobrze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co, odpukać - brak poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 136KM 100kW
[l/100km]