Silnik
: Silnik wykrzesuje niesamowity moment obrotowy i przyspieszenie do setki w 5.4 sekundy. naprawde potwór.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: w210 ma skłonności do korozji. Trzeba o to dbać
Zawieszenie
: Częste wymiany gum, i innych elementów zawieszenia
Układ hamulcowy
: przy szybkiej jeździe i hamowaniu klocki wytrzymują niewiele.
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo cicho jak na 5.5 w benzynie. w wolnych obrotach prawie go nie słychać. dopiero przy szybkim przyspieszaniu daje o sobie znać.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia po wymianie oleju pracuje płynnie i szybko.
Jest bezawaryjna.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest w stanie dobrym. przy dobrym ogumieniu i magicznym przycisku utwardzania zawieszenia nawet nie buja w zakętach. bardzo dobrze się prowadzi. Jedyny mankament to to że nawet przy 150 na godzinę kierownica nie utwardza się i ma takie za duże wspomaganie
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w każdym sedanie mercedesa widać wszystko oprócz klapy bagażnika i maski:)
3,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie foteli działa bez zarzutu, 3 stopnie w skali.
klimatronik bardzo dobrze.
Wentylowane fotele też nie najgorzej przynajmniej się człowiek nie przykleja do skór zwłaszcza jak są ciemnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni nie brakuje wygodne fotele z opcją dopasowania do kierowcy pod każdym kątem kierownica regulowana elektrycznie też ma spore pole manewru.
Można dopasować przestrzeń pod siebie.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest bardzo dobre leprze niż w przeciętnym w210. gdy zamkniemy okna podczas jazdy to mało co słychać mimo tego, że jeszcze jest szyber dach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa :
Miasto: średnio 20 litrów /100km
Trasa: średnio 11 litrów /100km
Udało mi się zejść w trasie do 8 litrów /100km
Rekordowe zużycie paliwa jest przy szybkim ruszaniu i hamowaniu czyli dobrej zabawie.
dochodzi do 32 litrów /100km
Samochód podczas ostrej jazdy jest narażony na ciągłą naprawę zawieszenia. ponieważ jest on dość twardy to słabo się spisuje na naszych drogach.
koszt naprawy podstawowych elementów zawieszenia nie różni się niczym od naprawy w210. Jest tani.
Jedyne co wymieniałem z rzeczy bardziej kosztownych to łańcuch rozrządu koszt 2000 zł.
Poduszki pod skrzynią i silnikiem 400 zł
najgorzej jest jak padną amortyzatory to już koszt rzędu kilku tysięcy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Warto zapłacić za AMG bo daje dużo frajdy
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to w każdym aucie z wiekiem deska rozdzielcza i inne plastiki zaczynają dawać o sobie znać.
Często zdarza się, że rozlewa się lewe lusterko fotochrom zwłaszcza po zimie. koszt takiego wkładu to jakieś 200 zł.
awaryjne są też prowadnicze do szyb.
rozciągają się linki co prowadzi do piszczenia i w efekcie finalnym do opuszczania się szyby.
koszt prowadnicy to 100 zł
Czujniki parkowania też czasami zawodzą.
jak jeden przestanie działać nie działa już nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 5.5 AMG 354KM 260kW
[l/100km]