Ogólnie autko jest super. Jest niezawodne, ekonomiczne, tanie w eksploatacji, wygodne itp... Ale ma jedną niesamowita wadę która niezmiernie mnie wkurza mianowicie RDZA!!!!! Po prostu masakra, moje autko jest w 100% bezwypadkowe, ma pierwszy oryginalny lakier ale na każdym metalowym elemencie oprócz dachu są ślady korozji które będę musiał naprawić i kto mi uwierzy że auto jest bez wypadkowe...
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik pod względem osiągów jak i spalania daje rade. Jest bardzo elastyczny nie ma problemów z dużymi górami tak jak poprzednik, nie grzeje sie i pali na dotyk. Dla mnie ma jedną wadę, mianowicie dzwiek jaki wydaje nie jest zbyt przyjemny. Ale nie ma co się dziwić w koncu to jednostka z busa. Od strony niezawodności super.
5,0
Skrzynia biegów
Super pracuje razem z tym silnikiem. Zmienia biegi bez szarpnięć. Najwieksza zaletą jest to że ma pięć biegów, co pozwala na ekonomiczna jazdę w trasie. Ciągam bardzo często dwu tonową przyczepę i jak na razie nic jej nie jest.
5,0
Układ jezdny
W porównaniu do 124 trochę gorzej. Często wybijają sie łączniki stabilizatora. Po za tym wymieniłem u siebie końcówki i drażki kierownicze, sworzeń, komplet gum i łączników z tyłu i z trzy komplety z przodu (wszystko lemforde, trw, febi). Za to doskonale się prowadzi. Nierówności wybiera celująco. Jak dla mnie jest ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Kombi wiec bez zastrzezeń a i w końcu normalne prawe i lewe lusterko.
4,0
Ergonomia
Jest ok. Do pełni szczęścia brakuje mi tylko uchwytów na kubki oraz jakieś kieszenie pod fotelami by się przydały. A tak to wszystko pod ręka czytelne i łatwe w obsłudze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko było by super gdyby nie uszkodzony regulator obrotów dmuchawy w klimatroniku który w aso kosztuje 1000zl a na aukcji ok 400zl. ale mimo to w deszczu szybki nie parują, klima jest wydajna a ogrzewanie przy sprawnym dogrzewaczu silnika dziala juz po chwili. Ogromny plus za chłodzony i ogrzewany schowek.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 190cm mieszcze sie z przodu bez problemu i za mna moze jeszcze osoba mojego wzrostu usiasc. W w124 niewykonalme. Ogromny bagażnik!! Latem mozna sie nawet przekimać
4,0
Wyciszenie
Może byc z tym ze jak pisałem wczesniej silnik sam w sobie ma nieprzyjemny dzwiek.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa w niemczech , gaz w podłoge do monachium (predkości do 190km/h) sr 7.5l/100km. Oszczedna trasa zielona - szczecin 5.7l/100km. trasa z przyczepa dwu osiową od 8l do 11l. Miasto od 9 wzwyż ale srednio 10l. Czyli dla mnie BOMBA!! poprzednik to praktycznie wogóle do 10 l/100km nie schodził a po miescie potrafil zima i 18 łyknąć.
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie ta rdza.... było by naprawde super....
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awarie przez 60000km :
złamany wahacz, łaczniki, sworzen, gruchy od nivo, końcówki, drażki, dwa razy pęknięty wąż od turbo , turbo, nieszczelna pompa, raz klocki przód i tył. Łącznie na wszystkie naprawy z częściami wydane ok 3-4tys co nie jest chyba złe na taki przebieg
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Turbo, wahacz, wąż od turbo...
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.9 Turbo-D 129KM 95kW
[l/100km]