Rzędowy 4-cylindrowy silnik o mocy 186 KM świetnie radzi sobie z masą tego auta. Moment obrotowy wynosi tu 280 Nm. Od 3000 obr/min samochód niczym zdziczały wyrywa do przodu, zaś po przekroczeniu 3500 obr/min zamienia się w prawdziwą \"żyletę\" i dostarcza ogromnych emocji. Jest bardzo elastyczny. Auto dysponuje świetnymi osiągami za sprawą kompresora, napędzanego przez wał korbowy, który wspomaga silnik już od najniższych obrotów. Manualna 5-biegowa skrzynia biegów świetnie sprawdza się w połączeniu z tym silnikiem. Zmiana przełożeń z początku może wydać się dość toporna, ale jej głównym plusem jest jej wytrzymałość. Pojazd jest napędzany tylną osią. Wspomagany jest wszystkimi elektronicznymi dodatkami z zakresu bezpieczeństwa i utrzymywania toru jazdy dostępnymi w latach 1995-2003r. Możemy w nim wymienić systemy tj.: ABS, ASR(z możliwością wyłączania), ESP, TC.. Tym samochodem się nie jedzie. Tym autem się płynie. Idealnie zestrojone zawieszenie płynnie pochłania wszystkie nierówności, głównie za sprawą tylnego zawieszenia. Priorytetową wartość posiadają tu hydrauliczne amortyzatory Nivo, które utrzymują stałą wysokość samochodu przy każdym jego obciążeniu. Użytkowanie tego samochodu sprawia wiele udogodnień. Auto posiada bardzo duży promień skrętu, a widoczność zarówno z przodu jak i z tyłu auta jest bardzo dobra. Ergonomia: Mercedes-Benz. Myślę, że zbyt wiele nie trzeba tłumaczyć. Jeżeli ktoś nie miał okazji prowadzić/być pasażerem dobrego W210/S210, zapewniam go, że nigdy więcej nie przesiądzie się do innej marki. Co tu dużo gadać: Mercedes-Benz, był i jest królem wszystkich samochodów. Najwyższej klasy elementy wykończenia sprawiają, że pasażerowie czują się w nim bardzo komfortowo. W Mercedesie drewno jest drewnem, skóra jest skórą, a stal - stalą nierdzewną. Bagażnik modelu kombi - T(S210) zmieści naprawdę sporo towaru. Oprócz stałej przestrzeni, bagażnik możemy powiększyć, składając tylną kanapę, albo wykorzystać jego liczne schowki. Przestrzeń bagażową możemy oddzielić od tylnych pasażerów pionową kratką, a z góry zasłonić skórzaną \"plandeką\". Samochód wyposażony jest w klimatyzację automatyczną, oraz dwa filtry węglowe, które po uruchomieniu przyciskiem, zabezpieczają kierowcę i pasażerów auta, przed wtargnięciem do jego wnętrza spalin i nieprzyjemnych zapachów. Komfort podróżowania tym autem jest nieporównywalnie lepszy biorąc pod uwagę to co oferują jego konkurenci typu: Audi A6, czy też BMW serii 5. Samochód świetnie sprawdza się na długich trasach. Miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu jest bardzo dużo. Podczas szybkiej jazdy słychać tylko i wyłącznie delikatny szum powietrza. Problemem może być to, iż jadąc tym autem zupełnie nie odczuwa się faktycznej prędkości podróżowania.. Ekonomia? Przypomnijmy: rzędowy 4-cylindrowy silnik, wspomagany kompresorem, w którym wirnik napędzany jest paskiem podłączonym do wału karbowego(nie gazami wylotowymi tj. spalinami, tak jak to powszechnie występuje w turbosprężarkach) o mocy 186KM i momencie obrotowym na poziomie 280Nm zużywa: miasto(8-max.10 l benzyny/12-max. 15 l gazu/100km). Na trasie należy odjąć 2l benzyny/gazu w zależności od sposobów jazdy. Masa tanich części zamiennych, oraz brak problemów z ich dostępnością sprawia, że auto zasługuje na 5 gwiazdek. Bardzo wygodne, szybkie, oszczędne i pojemne auto klasy średniej wyższej. Pomimo swojego wieku, za dobrze utrzymany i wyposażony egzemplarz nadal trzeba sporo zapłacić, lecz na dzisiejsze czasy już większość osób może sobie na taki samochód pozwolić. Przypomnijmy sobie jednak, że kiedyś za te auto w podstawowej wersji wyposażenia trzeba było zapłacić ponad 200 000zł...
Wrażenia
5,0
Silnik
Rzędowy 4-cylindrowy silnik o mocy 186 KM świetnie radzi sobie z masą tego auta. Moment obrotowy wynosi tu 280 Nm. Od 3000 obr/min samochód niczym zdziczały wyrywa do przodu, zaś po przekroczeniu 3500 obr/min zamienia się w prawdziwą \"żyletę\" i dostarcza ogromnych emocji. Jest bardzo elastyczny. Auto dysponuje świetnymi osiągami za sprawą kompresora, napędzanego przez wał korbowy, który wspomaga silnik już od najniższych obrotów.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna 5-biegowa skrzynia biegów świetnie sprawdza się w połączeniu z tym silnikiem. Zmiana przełożeń z początku może wydać się dość toporna, ale jej głównym plusem jest jej wytrzymałość.
5,0
Układ jezdny
Pojazd jest napędzany tylną osią. Wspomagany jest wszystkimi elektronicznymi dodatkami z zakresu bezpiczeństwa i utrzymywania toru jazdy dostępnymi w latach 1995-2003r. Możemy w nim wymienić systemy tj.: ABS, ASR(z możliwością wyłącznia), ESP, TC.. Tym samochodem się nie jedzie. Tym autem się płynie. Idealnie zestrojone zawieszenie płynnie pochłania wszystkie nierówności, głównie za sprawą tylnego zawieszenia. Priorytetową wartość posiadają tu hydrauliczne amortyzatory Nivo, które utrzymują stałą wysokość samochodu przy każdym jego obciążeniu.
Komfort
4,0
Widoczność
Użytkowanie tego samochodu sprawia wiele udogodnień. Auto posiada bardzo duży promień skrętu, a widoczność zarówno z przodu jak i z tyłu auta jest bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Ergonomia: Mercedes-Benz. Myślę, że zbyt wiele nie trzeba tłumaczyć. Jeżeli ktoś nie miał okazji prowadzić/być pasażerem dobrego W210/S210, zapewniam go, że nigdy więcej nie przesiądzie się do innej marki. Co tu dużo gadać: Mercedes-Benz, był i jest królem wszystkich samochodów. Najwyższej klasy elementy wykończenia sprawiają, że pasażerowie czują się w nim bardzo komfortowo. W Mercedesie drewno jest drewnem, skóra jest skórą, a stal - stalą nierdzewną. Bagażnik modelu kombi - T(S210) zmieści naprawdę sporo towaru. Oprócz stałej przestrzeni, bagażnik możemy powiększyć, składając tylną kanapę, albo wykorzystać jego liczne schowki. Przestrzeń bagażową możemy oddzielić od tylnych pasażerów pionową kratką, a z góry zasłonić skórzaną \"plandeką\".
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód wyposażony jest w klimatyzację automatyczną, oraz filterek, który po uruchomieniu przyciskiem, zabezpiecza kierowcę i pasażerów auta, przed wtargnięciem do jego wnętrza nieprzyjemnych zapachów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Komfort podrużowania tym autem jest nieporównywalnie lepszy biorąc pod uwagę to co oferują jego konkurenci typu: Audi A6, czy też BMW serii 5. Samochód świetnie sprawdza się na długich trasach. Miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu jest bardzo dużo.
5,0
Wyciszenie
Podczas szybkiej jazdy słychać tylko i wyłącznie delikatny szum powietrza. Problemem może być to, iż jadąc tym autem zupełnie nie odczuwa się faktycznej prędkości podróżowania..
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomia? Przypomnijmy: rzędowy 4-cylindrowy silnik, wspomagany kompresorem, w którym wirnik napędzany jest paskiem podłączonym do wału karbowego(nie gazami wylotowymi tj. spalinami, tak jak to powszechnie występuje w turbosprężarkach) o mocy 186KM i momencie obrotowym na poziomie 280Nm zużywa: miasto(8-max.10 l benzyny/12-max. 16 l gazu/100km). Na trasie należy odjąć 2l benzyny/gazu w zależności od sposobów jazdy. Masa tanich części zamiennych, oraz brak problemów z ich dostępnością sprawia, że auto załuguje na 5 gwiazdek.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo wygodne, szybkie, oszczędne i pojemne auto klasy średniej wyższej. Pomimo swojego wieku, za dobrze utrzymany i wyposażony egzemplarz nadal trzeba sporo zapłacić, lecz na dzisiejsze czasy już większość osób może sobie na taki samochód pozwolić. Przypomnijmy sobie jednak, że kiedyś za te auto w podstawowej wersji wyposażenia trzeba było zapłacić ponad 200 000zł...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5 gwiazdek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
5 gwiazdek
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Kompressor 192KM 141kW
[l/100km]