Silnik
: Pojemność a spalanie to do tej pory nie wierzy mi parę osób, a podstawa sukcesu to manual i brak turbo.
5,0
Całokształt
Woziłem się nawet i 2 razy droższymi autami. Życie przycisnęło trzeba było sprzedać kupić tańsze - wszedłem w tego Merca i teraz się zastanawiam za co ja płaciłem drugie tyle? Warto było!
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie można inaczej ocenić tego silnika. Kto ma potrzeby rodem z F1 niech kupi sobie E500, nikt kto kupuje E300 diesla i jest zdrowy na umyśle nie chce nim się ścigać. Ten silnik to wół roboczy, mutant, czołg, amfibia - takie epitety mi przychodzą do głowy. Jedziesz 40 km/h - wpinaj 5 bieg to żaden problem dla niego, wchodzisz w zakręt pod kątem prostym 20km/h wyjedź na 3 czy 4 biegu - wszystkie chwyty dozwolone. Oceniam na 5 bo to nie ma zapierdalać tylko ma być mocne i jest mega mocne i trwałe.
5,0
Skrzynia biegów
Rok 1993 - napiszę tak, inne firmowe / azjatyckie auto, kilkuletnie chciałoby by mieć taką skrzynię. Biegi wchodzą identycznie jak w VW czy Audi o 10 lat młodszych (wiem bo miałem). 5 biegowy manual - rzadkość ale warto szukać auta z taką skrzynią - myślę że ma duże znaczenie przy obniżeniu kosztów eksploatacji / spalanie.
5,0
Układ jezdny
Jak na razie wymieniane przednie tuleje tylnego wózka koszt ok. 80zł, nie ma się do czego czepić. Te auta się zużywają, ale generalnie się nie psują :) Jak kupi się zadbany model z 3/4 maksymalnej półki cenowej powinno być to auto na lata bez żadnych inwestycji.
Komfort
4,0
Widoczność
Przy parkowaniu do tyłu szału nie ma, do przodu trzeba liczyć jakieś 10cm od celownika i jest super. generalnie mi to nie przeszkadza ale żona wolałaby pewnie coś łatwiejszego w nawigacji :D
5,0
Ergonomia
Na początku nie mogłem się odnaleźć, wycieraczki, ręczny, stacyjka - sporo rzeczy inaczej jak \"zwykle\". Teraz z głową na karku mówię że to w innych autach jest inaczej niż \"zwykle\" bo to \"zwykle\" to jest właśnie w E klasie!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mercedes-Benz (najlepsze lata) czy śmie ktoś wątpić w jakość wentylacji i ogrzewania? U mnie klima i wszystko inne na 5 z plusem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja, nikt nie narzeka, fotel kierowcy na sprężynach jak w ciężarówkach! Auto amortyzuje drogę a fotel uzupełnia i amortyzuje znikome resztki tego co nie zamortyzowało auto.
5,0
Wyciszenie
Przy 150km/h zaczyna być słychać pomruk R6 w dieslu.
Jak pierwszy raz go odpalałem (zamknięte drzwi) za długo kręciłem rozrusznikiem!!! On już działał. Jak kupimy Mesia z wszystkim fabrycznymi wyciszeniami nie będzie problemu rozmawiać szeptem przy 120 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny - jak ktoś wali na serwis Merca to gratulacje. Swój pewny mechanik, części z hurtowni - dobre/droższe zamienniki tanie jak barszcz - zresztą co ja tam wiem do tej pory zmieniłem w nim 3 rodzaje części za łącznie 120zł...
Zużycie ON - nie tankuję rzepaku ani oleju z biedronki tylko BP Ultimate, minimalnie spalił na razie 6,37/100km ze spokojnej jazdy w cyklu mieszanym. Spokojnie w długiej trasie nie jechałem (ale śmiało wpiszę 6,0l) bo jednak kusi ten napis na klapie E300 :D Max wyszło 9,5l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej chwili (W124 i E klasa) ceny od 3-4 tys zł do 17 tyś zł. Ja dałem 12 tyś zł i jestem mega zadowolony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Najprędzej to będziemy sami w 10 sekund zmieniać żarówki. Nie trzeba ani serwisu ani laptopa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wiem co to jest.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 D 136KM 100kW
[l/100km]