Dodaję drugi raz ponieważ komuś z serwisu moja ocena sie nie spodobała i usunął. Widocznie była niewłaściwa..Samochód miałem 2 lata i przejeździłem nim w sumie trochę ponad 80 tys km. Był kupiony bezposrednio od pierwszwego niemieckiego właściciela z południa Niemiec. Tzn sam osobiście pojechałem kupiłem i przywiozłem. Przebieg samochodu w momencie zakupu (to było w 2013 roku) wynosił 185 tys km i niewiele mniej było wpisane w TuVie. Założyłem instalację KME nevo z wtryskiwaczami keihin. Ogólnie oceniam auto słabo, przede wszystkim jakość samochodu była kiepska . Główne problemy to rozpadające się wiązki pod maską , ciągłe wycieki, awaryjny system nivo, problem z szyberdachem, problem z korozją przy mocowaniu tylnego zawieszenia. Z mercedesa zawsze albo prawie zawsze coś ciekło albo "się pociło" Jak nie z silnika to z nivo, jak nie z nivo to ze skrzyni jak nie ze skrzyni to puscił zbiorniczek od spryskiwaczy (pekł ze starości?) Do tego doszły wady fabryczne w postaci srodkowych nawiewów z których w zimie waliło zimnym powietrzem i nie dało się ich zamknąć. Niezbyt wygodne fotele, beznadziejne sprzęgło twarde jak w traktorze, haczące biegi, słaba współpraca z instalacją LPG (silnik z wtryskiem elektronicznym) oraz problemy z osprzętem typu podcisnienia ,zaworek zwrotny od oparów benzyny itp Generalnie porównując balerona do hondy accord albo toyoty camry z podobnych lat mozna stwierdzić ,że mercedes to po prostu przereklamowany bubel,.
Wrażenia
2,0
Silnik
Żadna rewelacja, słabe uszczelki, słaba współpraca z LPG tzn pracował na LPG b. dobrze ale palił 50% więcej
1,0
Skrzynia biegów
Haczące biegi, sprzęgło twarde jak w traktorze.
2,0
Układ jezdny
Tylne zawieszenie wyrwało się z nadwozia chociaż optycznie nie było widać korozji. Nivo oczywiście też puściło i poprosiło o nowe amortyzatory. Reasumując 1600 zł plus wymiana... Przednie było trwałe ogólnie komfort jazdy jak na tamte lata oceniłbym na mocną czwórkę
2,0
Karoseria
Korozja której z wierzchu nie widać. Mocowanie tylnego zawieszenia, korozja pod ramkami tylnych okien w kombi, korozja pod anteną, korozja przy podciągach..
Komfort
5,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
Fotele średnie takie na trójkę, bez podłokietników. W Niemczech właściciele często wymieniali na recaro ..bynajmniej nie dlatego, że fabryczne były zbyt komfortowe
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
W środkowych nawiewach nie da się wyłączyć zimnego powietrza (wersja bez klimy) z bocznych wieje ciepłe ale porównując ze starym volvo 240 mercedes baleron to germańska kicha!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kombi to miejsca jest sporo czyli OK
3,0
Wyciszenie
Tak sobie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Naprawy naprawy chociaż części nie są przesadnie drogie zwłaszcza ze szrotu
2,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest mniej wart pod względem uzytkowym od japońskiej konkurencji. Volvo 940 w prównaniu z baleronem to jak lexus przy syrence
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 150KM 110kW
[l/100km]