Przeniesienie napędu
: Rewelacyjnie przenosi napęd z raptem 170KM pozwalając uzyskać ok. 7s do 100km/h.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Poza modułami na początku eksploatacji nie było usterek.
5,0
Całokształt
Długo nie mogłem się przyzwyczaić do auta po zakupie. Po około 4 miesiącach było już ok. Teraz, po 5 latach... nie chcę innego auta. Bardzo wygodne na długie trasy, oszczędne, ciche. W mieście nie za wielkie do parkowania. Najlepsza skrzynia, która z silnikiem raptem 170KM daje bardzo dobrą dynamikę. Ponadto do dziś nie wymieniłem żadnej części mechanicznej poza klockami i tarczami!!! Co innego elektronika - chyba wymieniono na gwarancji wszystkie moduły, jakie są w tym pojeździe. Mam do użytku także Audi A5 i BMW 3 - nie ma porównania do "Mieczysława" mimo ponad połowę mniejszych przebiegów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo oszczędny, bezawaryjny. Kulturę pracy oceniam bardzo dobrze mimo przebiegu. Do tego dynamiczna, ale to w mojej ocenie głównie zasługa skrzyni 7G.
5,0
Skrzynia biegów
Najlepsza skrzynia biegów!!! Dynamika niesamowita. Może na zimnym silniku w zimie trochę szarpie na początku, ale która skrzynia automatyczna nie szarpie na zimnym?
5,0
Układ jezdny
Bardzo, bardzo dobre prowadzenie, szczególnie na suchym. Na mokrym trzeba uważać, bo nM przenoszone na tylne koła potrafią "powieźć", choć systemy od razu działają. Czasem szkoda, bo mogłaby być niezła zabawa.
4,0
Karoseria
Ogólnie bez uwag. Mały minus za plastikowe szyny na dachu, na których pokazały się... purchle.
Komfort
5,0
Widoczność
Nic do zarzucenia.
5,0
Ergonomia
Bardzo duży plus. Szczególnie tempomat pod przełącznikiem kierunkowskazów jest ultra intuicyjne - nie rozumiem, czemu obecnie przeniesiono go na kierownicę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogólnie super. Minusik za bardzo wolne podgrzewanie lusterek zewnętrznych (odszranianie).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 4 osób pełen komfort. Dla 5 osób, jak w każdym aucie prócz amerykańskiego suva.
5,0
Wyciszenie
W mojej ocenie super. Zalecam kupować opony poniżej 68dB, to wtedy na autostradzie przy stałej prędkości 150km/h nie słychać niemalże nic.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety ceny w ASO są bardzo wysokie, zarówno części, jak i rbh. Najprostszy przegląd olejowy kosztował mnie niemalże zawsze powyżej 2000 zł (raz chyba zapłaciłem minimalnie mniej i nie wiem, z jakiego powodu). Po przejściu do prywatnego warsztatu (zaufanego oczywiście), koszt przeglądu, to ok. 1000 złotych. Cena przeglądu znacząco wzrasta, gdy należy wymienić olej w skrzyni biegów, ale nie warto na tym oszczędzać.
4,0
Stosunek jakość/cena
No jednak wersje diesla są drogie, niestety. Dodatkowo różne dodatki konfiguracyjne nabijają cenę. Słabe też jest to, że aby dobrać jakiś dodatek, trzeba często dobrać inny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza wymienionymi chyba wszystkimi modułami elektronicznymi, usterek brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutnie zero usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 220 BlueTEC 170KM 125kW
[l/100km]