Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa C W205 Kombi Facelifting

Tomek, 2 miesiące temu
Silnik 2.0 220d 194KM 143kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 217 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes Klasa C W205 Kombi Facelifting 2.0 220d 194KM 143kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie na trasie jest obłędnie niskie (w mieście zimą w korkach jest już zwyczajne)
Przeniesienie napędu : Super dynamika. Auto ciągnie od samego początku. Dal "zwykłego" kierowcy mocy na pewno wystarcza.
5,0
Całokształt
Trafiała mi się bardzo bogata wersja, ze wszystkimi możliwymi asystentami, audio Burmester 3D, światłami typu MATRIX, wielokonturowymi fotelami z masażem itp., więc jestem bardzo zadowolony. Może w mniej bogatej wersji zachwyt nie byłby aż tak ogromny, ale mimo wszystko uważam, że to świetne auto z wybitnym silnikiem. Jakość wykończenia również jest taka jakiej bym oczekiwał (nie wybitna, ale adekwatna do klasy samochodu). Jedyne zastrzeżenia mam do bagażnika. Nie tyle pojemności, co "ustawności" bagażu. Jest o 5 cm za płytki i standardowe walizki nie mieszczą się w pionie przez dość dużą skrzynkę rolety i siatki odgradzającej przestrzeń pasażerską. Ale da się z tym żyć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeśli ktoś interesował się tym modelem to wie, że silnik to jest coś nieprawdopodobnego w tym samochodzie. Kultura pracy, osiągi, spalanie, bezawaryjność myślę,... że długo nie pojawi się tak dobry silnik.
5,0
Skrzynia biegów
Jest bardzo dobrze. W trybie COMFORT, czasem zdarzy się jakieś opóźnienie, ale w razie czego są łopatki albo w ostateczności, jeśli na dłużej potrzeba natychmiastowych reakcji na pedał przyspieszenia tryb SPORT+. Uważam jednak, że w 99,9% tryb COMFORT zadowoli kierowcę.
5,0
Układ jezdny
Mam wersję z napędem na tył, więc na śliskim w trybie SPORT+ czasem się coś uślizgnie, ale kontrola jest pełna. Polecam auta z tylnym napędem. Ogromna frajda z prowadzenia. Auto jest dobrze wyważone auto ani podsterowne ani nadsterowne. Adaptacyjny układ kierowniczy również robi wrażenie, nie pamiętam kiedy robiłem przekładkę na kole kierownicy.
4,0
Karoseria
Całość z aluminium, więc o rdze się nie ma co martwić. Lakier... standard w XXIw. Po 200tys z przodu widać już trochę punkcików po kamyczkach.
Komfort
5,0
Widoczność
Mam kamery 360, więc przy cofaniu czy dojeżdżaniu do przeszkód jest Bardzo dobrze. Czujniki martwych stref w lusterkach z ostrzeżeniem dźwiękowym jeśli jednak chciałbyś zignorować "ikonkę" w lusterku i postanowił zmienić pas. Widoczność przez szyby: do przodu OK, nic nie przeszkadza, lusterko odpowiednio wysoko. Na boki i do tyłu również nie mam uwag.
5,0
Ergonomia
Na początku jest trudno. "Wajcha" od wycieraczek nie po tej stronie, biegi w kierownicy, ale po kilku dniach jest już bardzo wygodnie. Większość funkcji można też sterować głosem, bez odrywania rąk od kierownicy. Gładziki responsywne, mnie odpowiadają.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajnie chłodzi, efektywnie grzeje, ale... Mam THERMATIC (2 strefy) a nie THERMOTRONIC (4 strefy), więc może tam jest lepiej. Brakuje mi oddzielnego sterowania siłą nawiewu dla kierowcy i oddzielnego dla pasażera. Wspólne są również ustawienia kierunku nawiewu: Szyba-Tułów-Nogi i oczywiści ich łączenia, ale nie można np. ustawić nawiewu tylko na szybę po stronie kierowcy i tylko na nogi po stronie pasażera (można sobie jedynie pozamykać same otwory wentylacyjne. Różnica w ustawieniach temperatury nawiewu dla kierowcy i pasażera jest zauważalna i to na plus. Może ten wyższy pakiet klimatyzacji na to pozwala, a może to dopiero od klasy E.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu - 5* - jest bajecznie. Fotele wielokonturowe, masaże, zakres regulacji, przestrzeń na ciało i nogi - można jechać 2 dni i nie czuć zmęczenia. Kanapa z tyłu - to jest auto dla 4 osób. Piąta będzie miała tunel wału napędowego między nogami a dodatkowo z tyłu już może się okazać, że będzie styk na wysokości ramion (oczywiści mówię o osobach dorosłych) . Tak można jechać 400-500 km, ale nie 2000km. No i bagaże dla wszystkich raczej się nie zmieszczą. Bagażnik - Byłoby OK, gdyby skrzynka na roletę i siatkę nie ograniczała załadunku na wysokość. 4 średnie walizki wejdą tylko wówczas, gdy wymontujemy roletę, w przeciwnym wypadku jest trochę zabawy przy pakowaniu bagażu dla 4 osób. skrzynki z roletami niestety nie ma gdzie schować w aucie. Misi zostać w garażu.
5,0
Wyciszenie
Mam wersję z szybami akustycznymi i jest jest bardzo cicho. Oczywiście nie bezgłośnie, ale nie słychać różnicy w głośności przy prędkości 90/140/180 km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W salonie ceny kosmos (akumulator 2,2 tys.), ale już ten sam w sklepie ~1 tys. Serwis olejowy w dobrym serwisie - 1,5 tys. To jeszcze nie ta klasa, żeby bolało przy wymianach eksploatacyjnych. Gorzej może być w przypadku "dzwonu". Jedna przednia lampa 15 tys. Dobre AC to raczej konieczność.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli chodzi o moją wersję, jestem bardzo zadowolony. Nie kupowałem auta w salonie, więc cena nie była zaporowa. 5 letnie auto marki premium z takim wyposażeniem za ok. 100 tys uważam za dobry a nawet udany zakup. Kupiłbym jeszcze raz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje. Wszystko działa. Z niczym nie ma problemów. Oby tak dalej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje. Wszystko działa. Z niczym nie ma problemów. Oby tak dalej

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 220d 194KM 143kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Mercedes Klasa C W205 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mercedes Klasa C W205 Kombi Facelifting