Ocena kierowcy - Mercedes Klasa C W205 Kombi Facelifting
Peter,
ponad rok temu
Silnik 2.0 220d 194KM 143kW
Rok produkcji 2019
Przebieg:
220 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,86
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód kupiłem przesiadając się z bmw F11 (jako miłośnik marki), które po ok 170 tyś km stało się mocno problematyczne i miałem dosyć wizyt w serwisie. Szukałem też czegoś nieco mniejszego jednak wciąż wygodnego. Bmw f30 odrzuciłem ze względu na jakość wykonania, ten sam układ napedowy i mała ilość miejsca. Mercedes okazał się strzałem w 10. Jest bardzo wygodny, mało pali i się nie psuje. Dodatkowo oferuje wyposażenie praktycznie na poziomie Klasy E. Nie jest to auto które jak bmw prowokuje do szybkiej jazdy. wirecz odwrotnie. Z tym że układ kierowniczy i precyzja prowadzenia zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie. Podobnie jest z silnikiem i skrzynią. Przesiadałem się z bmw które miało 8hp (król wśród automatów)) i 260km (też diesel 2,0). Bałem się braku dynamiki w mercedesie który ma 66km mniej. Okazało się że niepotrzebnie bo 9 biegów robi niesamowitą robotę z tym silnikiem i uważam że jest to idealny napęd do C klasy. Dynamika jest więcej niż wystarczająca a spalanie to bajka. Zdecydowanie polecam dołożyć do wersji poliftowej, bo kultura pracy tego silnika OM654 w prównaniu do 2,2 om651 to przepaść, podobnie jak praca skrzyni 9g vs 7g. Posiadam 2,2 _ 7 biegów w drugim aucie i to są dwa różna światy (na + dla 2,0). Problemy silnikowe w tej klasie można włożyć między bajki o ile kupisz zadbany egzemplarz a nie trupa. Znam takie auta z przebiegami 500tys + i tam naprawdę nic złego się nie dzieje. Uwaga, z abdule też ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonała kultura pracy jak na diesla, świetny rozkład momentu obrotowego już z dołu. Sprawia wrażenie większej mocy niż jest katalogowo. Do tego wszystkiego bardzo bezawaryjny (przebiegi rzędu 500-700 tyś to nie problem). Znacznie poprawiony względem przedlifta. Nie ma co słuchać internetowych znawców na temat dźwigienek i rozrządów. Tutaj naprawdę nic się nie dzieje jeśli zadbasz.
5,0
Skrzynia biegów
W mojej opinii dużo lepsza niż mój poprzedni 8HP. 9Gtronic jest doskonała w każdym calu. Jadąc 160km/h mamy poniżej 2000 obrotów. Biegi zmienia dużo płynniej w trybie comfort. W trybie sport tak samo szybka jak 8hp. W porównaniu do 7gtronic jest po prostu przepaść.
5,0
Układ jezdny
Tutaj ogromne zaskoczenie. Po przesiadce z bmw (od zawsze) spodziewałem się rozlazłej kanapy. Okazało się że układ jest bardzo precyzyjny ale przy tym jest komfortowo. Idealny kompromis. Auto bardzo zwrotne i świetnie trzyma się w zakrętach. Da się pojechać dynamicznie chociaż całokształt zupełnie do tego nie skłania.
5,0
Karoseria
Co tu dużo pisać, jest lekka i sztywna. Jakość wykonania na bardzo dobrym poziomie. Duże zaskoczenie to trwałość zawieszenia. Po ponad 200 tyś absolutnie nic nie wymaga wymiany. Szok.
Komfort
3,0
Widoczność
Tutaj sytuację ratują kamery 360st. Ale generalnie dość duże martwe pole jest sporym minusem.
5,0
Ergonomia
Jest bardzo dobrze. Tutaj należy przede wszystkim wspomnieć o sterowaniu na kierownicy zarówno zegarami cyfrowymi jak i ekranem środkowym (multimediami). Pierwszy raz spotkałem się z takim rozwiązaniem i jestem w nim zakochany. Dodatkowo zmiana biegów przy kierownicy. Generalnie założenie jest takie, że w zasadzie nie ma sytuacji kiedy musimy zdjąć rękę z kierownicy. Za to ogromny plus. Dodatkowo zegary cyfrowe które są bardzo konfigurowalne i w końcu ma to sens !
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja działa świetnie i w zasadzie nie trzeba jej poprawiać. 99% czasu jeżdżę w trybie auto. Szybko chłodzi i szybko grzeje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze. Spory bagażnik i dużo więcej miejsca w środku niż w bmw. 179 jeden za drugim podróżuje bez problemu. 5 osób na trasie można zapomnieć ale autem jeździmy 99% czasu we dwójkę.
5,0
Wyciszenie
NA zaskakująco dobrym poziomie jak na ten segment. Porównując do f11 jest dużo ciszej na biegu jałowym i przy normalnej jeździe. PRzy wyższych obrotach jest trochę głośniej. Z tym że 9 biegów i diesel na codzień pozwalają trzymać się w zakresie 1000-2000. Przy wyższych prędkościach jest bardzo cicho ale być może to zasługa podwójnych szyb i systemu burmestec, co nie jest w standardzie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty przeglądów w mercedesie odczuwalnie droższe niż w np w bmw. Poziom obsługi to jednak niebo a ziemia. Co do części to nie wiem bo narazie nic się nie zepsuło. Spalanie, tutaj dzieje się magia. Nawet w zakorkowanym mieście jeśli się postarasz to w trybie eco wyszło mi ok 6l. na trasie eco jazda to ok 3,4l. Tak realnie 4-5l. Autostrada 130-40 da się zejść poniżej 6. Podstawa to SPRAWNY silnik. Nigdy nie udało mi się średnio przekroczyć 10,5.
5,0
Stosunek jakość/cena
Płacisz i dostajesz to za co zapłaciłeś. Dobrze zrobiony, wygodny i mało pali. Jako wisienka na torcie bezawaryjność.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Była wymieniana pompa wody na akcji serwisowej. Poza tym absolutnie nic. Rewelacja !
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 220 tyś brak. Oby tak dalej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 220d 194KM 143kW
[l/100km]