Niesamowite auto z fantastycznym napędem i sporą dozą praktyczności na codzień.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niesamowita jednostka biturbo praktycznie nieposiadająca turbodziury i kręcąca się chętnie do ponad 7000 obrotów. Dźwięk silnika nie tylko słyszymy ale i czujemy w plecach i płucach. W zasadzie nigdy nie brakuje mocy czy momentu obrotowego.
5,0
Skrzynia biegów
Pancerna skrzynia szybko zmieniająca biegi aczkolwiek z lekkim stuknieciem jak to w bardziej sportowych autach. Jedyne czego brakuje to dodatkowego biegu na autostradzie bo jedziemy na dość wysokich obrotach.
5,0
Układ jezdny
Twarde w granicach rozsądku, amortyzatory usztywniane elektronicznie. Zachowanie w zakrętach bardzo dobre glownie dzięki aktywnym poduszkom silnika do pracy których trzeba się trochę przyzwyczaić.
5,0
Karoseria
Dość lekka jak na dzisiejsze standardy konstrukcja z dużą ilością aluminium i tworzyw sztucznych. Brak problemow z jakąkolwiek rdzą nawet w najstarszych autach.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra jak w zwykłej c klasie kombi. Jedynie do słupka przedniego można się nieco przyczepić bo jest dość szeroki.
4,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą bardzo dobra, przyciski dobrze rozmieszczone, przydałby się jedynie dotykowy ekran zamiast gładzika. Jak to w Mercedesie bardzo niewielki promień skrętu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dosc przeciętnie działające ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w standardowej C klasie miejsca jest wystarczająco dla 2 dorosłych i 2 dzieci. Spory i ustawny bagaznik ze schowkiem pod podłoga.
4,0
Wyciszenie
Podwójne szyby sporo poprawiają niemniej jednak od auta tej klasy można oczekiwać niższego szumu powietrza przy prędkościach autostradowych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W tej klasie bezkonkurencyja. Podstawowy serwis niewiele droższy niż w zwykłej c klasie. Wysokie koszty pojawiają się gdy trzeba wymienić klocki hamulcowe za 5k pln komplet czy tarcze za troche wiecej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Te auta oferują dziś osiagi sportowych aut za stosunkowo rozsądne pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma o czym pisać bo nawet najdrobniejsza rzecz się nie popsuła od nowości i nawet oleju nie trzeba dolewać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik jest kuty, bezawaryjny, skrzynia mocna i znosząca duże obciążenia.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika AMG 63 S 510KM 375kW
[l/100km]