Układ hamulcowy
: System wspomagający nagłe hamowanie za pierwszym razem przykleił mnie do szyby przedniej. Jak na swoją masę w każdych warunkach świetnie hamuje.
5,0
Całokształt
Jak dla mnie i na moje potrzeby to jest doskonale. Nie jestem zbytnio czepliwy ale też lubie jak wszystko działa jak należy, nic nie trzeszczy, nie stuka. Po 10 latach drobne ślady korozji na nadkolach, rogach drzwi przednich i klapie bagażnika.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cicha i bardzo elastyczna jednostka napędowa. Wysoka kultura pracy, w końcu to V6. W przeliczeniu na moc i pojemność nie jest paliwożerny. Rozrząd na łańcuszku i małe wysilenie silnika czyni go jednostką wieczną.
5,0
Skrzynia biegów
Bezproblemowo wyczuwa intencje kierowcy. Dobry czas reakcji (choć mogłoby być lepiej np. tak jak w Audi). Opcja titronic działa dopiero na ciepłym oleju w skrzyni. Zmiana biegó prawie nieodczuwalna.
4,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma się drogi a im szybciej się jedzie tym pewniej. Układy wspomagające jazdę nie zawsze dają sobie radę z okiełznaniem 170 kM więc trzeba się przyzwyczaić. Nie każdy potrafi jeździć autem z napędem na tył po śliskiej nawierzchni. Trwałość układu dobra jak na polskie drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu jak to w sedanie, nie widać końca auta. Słupek A przeszkadza w manewrowaniu przy podniesionym fotelu kierowcy (zasłanie część lewej przestrzeni przed autem, zwłaszcza na skrzyżowaniu). Poza tym OK, lusterka duże i czytelne.
5,0
Ergonomia
Jak to u niemca, wszystko pod ręką i na swoim miejscu. Jednak manetka do kierukowskazów i wycieraczek to też ułatwienie. Przyciski duże i czytelnie opisane. Francuzi mogliby sie uczyć...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa jak należy pod jednym warunkiem - nie wolno oszczędzać na wymianie fitrów kabinowych, zwłaszca węglowego, nie wymienione potrafią idealnie ograniczyć sprawność klimatyzacji. Klimatronik dwustrefowy idealnie rozprowadza powietrze a dodatkowe nawiewy na tylną kanapę uzupełniają jej działanie (wiem co mówię bo mam czarne auto z czarną skórą więc w lecie doceniam jej działanie)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy 176 cm wzrostu jest OK. Autko klasy sredniej wyższej, nie polecam kierowcom powyżej 185 cm wzrostu. $ sosoby dojadą wygodnie nawet do Hiszpani.
5,0
Wyciszenie
Podwójne uszczelki w drzwiach plus kanały, maty wygłuszające pod podwoziem oraz miękkie welurowe wyłożenie podsufitki dają idealne wyciszenie. Do 160 km/h nie wiesz że jedziesz.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy masie auta 1,5 tony i sześciocylindrowym silniku 2,6 i 170 koniach bez doładowania uważam, że zużycie paliwe jest na stosunkowo niskim poziomie. Zyżycie: miasto/trasa/mieszane 12,5/8,2/9,5 litra. Ceny przeglądów w ASO dość drogie dlatego warto znaleźć dobrego mechanika z odpowiednim oprogramowaniem i będzie normalnie. Napraw jak na razie wiekszych nie miałem poza wymianą zamka drzwi kierowcy (2.000 PLN w ASO - nikt inny by sobie nie poradził z odpięciem poduszek z drzwi i wynitowaniem osłon i mat)
5,0
Stosunek jakość/cena
Na rynku wtórnym aute bez przeszłości wypadkowej oferuje dokładnie to za co się płaci.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne awarie o których informuje komputer a których tak na prawdę nie ma wynikające z niedokładności styku połączeń przewodów typu: brak oświetleni tablicy rejestracyjnej, niski poziompłynu chłodzącego czy do spryskiwaczy. Poza tym jeszcze mnie nie zawiódł.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana zamka w drzwiach kierowcy, uszczelnienie przewodów chłodzenia skrzyni biegów. To wszystko.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.6 V6 (C 240) 170KM 125kW
[l/100km]