Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa C W203 Sedan W203

Grzegorz, 8 lat temu
Silnik 2.0 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 244 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mercedes Klasa C W203 Sedan W203 2.0 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW 2000-2002 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wyciszenie oraz jak na moc i wagę auta, przyspieszenie. Wykończenie dobrymi materiałami, które nie trzeszczą też jest godne uwagi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza
Silnik : pęknięty kolektor wydechowy
Silnik : olej w wiązkach przewodów elektrycznych
4,0
Całokształt
Przy obecnych cenach ciężko o godnego konkurenta w tej klasie. Nawet w wyposażeniu podstawowym (classic) auto ma to co powinno. Ceny części oryginalnych fakt są wysokie ale zamienniki ratują portfel. Auto przemyślane, skonstruowane bardzo mądrze i z dobrych podzespołów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ostatnie lata produkcji silnika m111. Wyróżnia się od nowszych konstrukcji podwójnym łańcuchem rozrządu dzięki czemu zapominamy o tym elemencie. Niestety mercedes nie dopracował niektórych elementów (elektromagnes zmiany faz rozrządu) potrafi puścić olej, który dostaje się w wiązkę elektryczną auta. Zdarza się również pęknięcie kolektora wydechowego.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest to nowoczesny automat, ale manual moim zdaniem nie przystoi do tego samochodu. Przełożenia skrzyni automatycznej a jest ich 5, są dobrane idealnie do tego silnika, czego nie można powiedzieć o 6 stopniowym manualu. Tam się pomija 1 bieg - jest po prostu nie potrzebny.
4,0
Układ jezdny
W tej klasie E46 jest ideałem. Mecenasowi trochę brakuje pod względem wyczucia do E46 ale za to jest bardziej dostojny. Wersja classic ma dość miękkie zawieszenie za to bardzo komfortowe i ciche. Zestawienie z 17 calowymi obręczami i oponą o profilu 45 jest dla mnie najlepszą opcją pod względem miękkości i reakcji na ruch kierownicą. Bdb trakcja to kolejny aspekt ale to już raczej zasługa skrzyni automatycznej. Prowadzenie przy prędkościach autostradowych bądź "wyższych" jest bardzo pewne.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie posiadam czujników parkowania i tragedii nie ma, ale niie ukrywam, że byłyby przydatne. Widoczność nawet przez tylną szybę jest przyzwoita. Trzeba się przyzwyczaić, że w sedanie nie widać kufra i zachodzi konieczność parkowania na lusterka i wyczucie. Słupki A nie zasłaniają specjalnie widoczności. Słupki C są szerokie, ale Niemcy jakoś tak to zestroili, że nie przeszkadzają w codziennej jeździe.
4,0
Ergonomia
Byłoby doskonale poza jednym mankamentem. Brak uchwytów na kubki z przodu przy tej klasie auta jest karygodne. Oczywiście można dokupić cupholder mercedesa (jeden), który był montowany za dopłatą i nawet na rynku wtórnym jest rarytasem, ale tracimy podręczny schowek na drobiazgi i monety. Sterowanie z kierownicy to standard za który się tu nie dopłaca, pakowny podłokietnik i funkcjonalny podłokietnik dla tylnych pasażerów z miejscami na kubki są dużym plusem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W podstawowym wyposażeniu klasa C oferuje dwustrefową klimatyzację, a to już jest coś. Panel sterowany manualnymi pokrętłami bez wyświetlacza lcd czasami ulega awarii więc lepszą opcją jest wymiana na model z wyświetlaczem LCD który jest p&p i wygląda o niebo nowocześniej. Awarii również ulegają dźwigienki sterowania nawiewu na nogi. Można kupić je w ASO za rozsądne pieniądze tylko sporo pracy aby je wymienić. Ogólnie klima bardzo wydajna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy mojej posturze nie mogę narzekać. Komfortowy w 4 osoby, ale i 5 bez problemu się zmieści. Podobno na taxi się nadaje lepiej E klasa ale widziałem również jak jeżdżą C klasą.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie zaskoczyło mnie najbardziej. Bardzo dobre. Do 160-180 w aucie nadal można rozmawiać bez konieczności podniesienia tonu. Jest bardzo okej. Przy wyższych prędkościach też jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik z kompressorem zawsze będzie spalał więcej od wolnossących. Części rzadko się psują a zamienniki nie kosztują majątku. Jest całkiem nieźle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem rewelacja. Komfortowe auto za rozsądne pieniądze. Wersja przedliftowa świetny silnik i niestety słabe blachy, po roku 2013 (polift) kiepski silnik (rozrząd na pojedynczym łańcuchu, który się rozciągał i pękał - naprawa 3-7K) ale za to ocynkowane blachy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sporo elektroniki, dużo czujników, i podobno kiepska wiązka elektryczna. U mnie puki co potrafiły się rozkalibrować elektryczne szyby i opcja domykania z kluczyka nie działała poprawnie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pęknięty kolektor wydechowy, rdza na tylnych nadkolach i rantach drzwi.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Mercedes Klasa C W203 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mercedes Klasa C W203 Sedan W203