Silnik
: Piękne brzmienie! Ten samochód autentycznie uzależnia!
5,0
Całokształt
Dla mnie jest piękny mimo swoich lat. Zwłaszcza dotyczy bogatszych wersji (w tym opisywanej Elegance). Skóra wentylowana mimo swego wieku i przebiegu wciąż pięknie pachnie i jest w stanie niemal nowym (idealnym). Chromowane wykończenia listew i na klamkach dodają prestiżu oraz elegancji. Jedynie drewno wewnątrz auta wolałbym zamienić na aluminium, lecz wersji elegance to absolutnie nie przystoi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Praca silnika perfekcja w każdym calu. Nic nie drga, nie wpada w rezonans, nie dławi się, a dźwięk spod maski(zapewne za sprawą kompresora)uzależnia! Nad kwestią dynamiki można wiele pisać tudzież polemizować. Dla mnie te 163KM w automacie dają wystarczająco dobre wrażenia z jazdy, aczkolwiek niekiedy wciąż odczuwałem minimalny niedobór mocy.
5,0
Skrzynia biegów
4 biegowa automatyczna skrzynia z funkcją TIPTRONIC działa bez zarzutu. Gwarantuje komfort w podróżowaniu przy czym precyzja pomaga osiągnąć przyzwoite wyniki spalania.
4,0
Układ jezdny
O ile samochód świetnie trzyma się zakrętów, o tyle samo zawieszenie mimo iż bardzo komfortowe jest podatne na uszkodzenia wskutek Naszych żałosnych dróg, które bardziej porównywałbym do poligonu. Kompleksowy koszt wymiany nie jest droższy jak w Audi A4 B6 czy BMW E46.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na sedana jest idealnie. Owszem z pewnością znajdzie się grono narzekalskich jednakże dla mnie samochód jest idealny w kwestii czytelności i przejrzystości. Parkowanie nie powinno sprawiać większych problemów.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski są intuicyjne jak w Grupie VW. Mimo, iż piszę o najbogatszej wersji Elegance z dodatkowymi licznymi opcjami (a co za tym idzie większą ilością przełączników) nie było większych problemów z ogarnięciem danej funkcji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak OK. Klimatyzacja działa prawidłowo z podziałem na obie strefy. Usuwanie pary z szyb jest w miarę przyzwoite. To jedyna rzecz (dłuższy czas odparowywania szyb), która mocno irytuje mnie w większości aut.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 182cm. Czuję się świetnie w pozycji kierowcy, pasażera z przodu i tyłu. Miejsca nie brakuje, a wygoda jest na wysokim poziomie.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre jest wyciszenie samochodu. Równa praca silnika i przepiękne brzmienie wzmagają zadowolenie z eksploatacji pojazdu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ten temat jest zależny od użytkownika pojazdu. Stare mądre powiedzenie mówi \"JAK DBASZ - TAK MASZ\". Systematyczność przeglądów powinna niwelować ewentualne problemy z samochodem sfery technicznej. Nie mniej zdarzają się błędy, czasami oporne do usunięcia wymagające fizycznej ingerencji z strukturę pojazdu.
Spalanie zależne od nogi. Mnie ten silnik kusi. O ile na zimnym preferuję spokojny styl jazdy o tyle przy rozgrzanym silniku uwielbiam depnąć w pedał gazu. Spalanie średnie 9.1l/100km przy bardzo stonowanej dynamice jazdy to przyzwoity wynik. Średnie w systemie 50/50 (miasto/trasa) uwzględniając ostrą jazdę to miedzy 10 a 12l/100km. Przypuszczam, że spokojni kierowcy zejdą nawet do średniego 8,5l nawet przy dość sprawnej jeździe w trasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Autko idzie kupić za bardzo sensowne pieniądze. Co prawda poziom cen wciąż wyższy niż u konkurencji tj. Audi A4 B6 czy BMW E46, ale w zamian mają Państwo samochód nietuzinkowy, rzadziej spotykany, komfortowy i bardzo klasycznie piękny. Problem jest tylko z profesjonalnym serwisem alternatywnym dla ASO, które jest drogie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest dobrze, drobne usterki zdarzają się w każdym aucie z każdej półki. Weryfikując opinie postrzegam, iż z samochodami klasy wyższej bywa więcej problemów sfery technicznej niż w w samochodach z niższej półki. Cóż, technologia i rozmaite bajery muszą kosztować :-)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez większych zastrzeżeń.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW
[l/100km]