Silnik
: W pierwszym okresie po zakupie czułem się dopieszczony w trakcie jazdy, obecnie ta fascynacja minęła ale myślę o kontynuacji przygody z Mercedesem w nowszej wersji.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Stuki na większych nierównościach nie przystroją Mercedesowi. Diagnosta twierdzi że w zawieszeniu brak luzów a stuki pozostają.
4,0
Całokształt
Samochód w którym można się poczuć dopieszczonym mimo wielu słabych punktów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobra kultura pracy, spory zapas mocy
4,0
Skrzynia biegów
To mój pierwszy automat i mimo że działa z pewnym opóźnieniem i czasem szarpnie to daje super wygodę. Następny samochód te z automatem.
3,0
Układ jezdny
Mały promień skrętu, rewelacyjnie łatwe manewrowanie, dobre trzymanie się drogi. Jednak nie wiem czy tylko w mojej wersji wyposażenia avantgarde zawieszenie jest stosunkowo sztywne i na większych nierównościach głośnie i nieprzyjemnie dobija. Tutaj duży minus.
5,0
Karoseria
Sylwetka mimo upływu lat może się podobać. Jakość lakieru w porównaniu do japońskich aut jest bardzo dobra.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność szczególnie w porównaniu do innych kombi jest super, nie potrzebuję czujników cofania.
5,0
Ergonomia
Tutaj również wzorowo, wszystko w zasięgu i dopasowane. Od początku poczułem się zespolony z tym autem. Wyposażenie kabiny słabe w wielu miejscach: pękający podłokietnik drzwi, łuszczący się uchwyt drzwi, pęknięty boczek fotela, rdza na listwach ozdobnych drzwi, połamana roleta schowka.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze ale praca klimatyzacji w automacie jest specyficzna i dopiero po 2 latach udało mi się z nią dojść do ładu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie w sam raz.
5,0
Wyciszenie
Do 130 km/h cicho, powyżej wzrastają szumy ale akceptowalnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Technicznie samochód zaawansowany ale nie przekombinowany. Sam daję radę przy większości napraw. Instalacja LPG pomaga ograniczyć koszty eksploatacji.
3,0
Stosunek jakość/cena
Części do Mercedesa nawet zamienniki są droższe.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wcześniej miałem Toyotę Avensis i uważałem że to nudne auto bo się nie psuło. Kupiłem sobie Mercedesa z charakterem któremu ciągle coś dolega. Termostat 2 razy, pompa wody, wahacz przód, końcówka drążka kierowniczego, odma silnika, regulator napięcia alternatora, sprzęgiełko alternatora rolki paska wielorowkowego, pompka spryskiwacza 2 razy , elektromagnesy kół rozrządu puszczają olej.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na drodze mnie nie zawiódł. Z poważniejszych spraw to konieczność wymiany popychaczy hydraulicznych które głośno stukały po każdym rozruchu, wymiana łańcucha rozrządu z napinaczem oraz 6nszt sprężyn zawieszenia 2xtył, 1xprzód. Również pod okresową kontrolą trzeba mieć stan kół zębatych zmiennych faz rozrządu które tracą zęby przy luźnym łańcuchu rozrządu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 (C 230 Kompressor) 192KM 141kW
[l/100km]