Auto dobre, przejechałem nim 120 tys. km, silnik jest wspaniały - bardzo dynamiczny i przy tym w miarę oszczędny, zbiera się na każdym biegu. Auto doskonale trzyma się drogi - ma sportowe zawieszenie, które mimo wszystko jest dość komfortowe. Wnętrze masakra - jakość plastików tandetna do granic możliwości, ale na przykład fotele całkiem wygodne. Karoseria tragedia - żeby auto nie bite samo rdzewiało to przechodzi ludzkie pojęcie...
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest znakomity, bardzo elastyczny, ma duży zapas mocy, a przy tym nie pali jak smok. Jest to jednostka wysokooktanowa i rzeczywiście dobrze sprawuje się tylko na Pb 98, co kosztuje ciut więcej, ale za to dobrze znosi LPG (bo ma około 100 oktanów).
Warto nie oszczędzać na oleju. Ja lałem full syntetyk Castrol C3 i ciągle brał olej, w końcu podpowiedzieli mi żebym zalał Motulem Synova i nagle przestał brać olej.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie jest super, przełożenia wprawdzie ma dobre, ale lubi szarpnąć bo wyskoczy bieg... denerwowała mnie szczególnie wyskakująca 5, która wyskakuje prawie zawsze. "klik" znany z poprzednich modeli m-b jest tu tylko z 2-3 i z 3-4
5,0
Układ jezdny
Super trzyma się drogi, doskonale wchodzi w zakręty, zawieszenie jest sztywne ale i komfortowe. Niestety ceny napraw (szczególnie wersji sportowej) są kosmiczne. Polskie drogi zawieszeń nie oszczędzają, przez co często padają stabilizatory, co po prostu zawsze doprowadza do "pływania" auta po drodze. Ale jak się wszystko wymienia na czas prowadzi się idealnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest w porządku. Przód, boki jest ok. Z tyłu nie widać gdzie kończy się zderzak, ale dra dobrego kierowcy nie powinno stanowić to problemu. Ja ze dwa razy wycedziłem w drzewo przy cofaniu.
4,0
Ergonomia
Fotele są wygodne, mają duże możliwości regulacji. Przełączniki są pod ręką, kierownica wielofunkcyjna ułatwia sterowanie np radiem. Z tyłu trochę mało miejsca, przy normalnym ustawieniu fotela kierowcy (mam 180 cm wzrostu) dziecko w foteliku zapiera się nogami o tył mojego fotela, a nie ma 100 cm wzrostu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest ok. Zimą dobrze grzeje, choć lubi paść pompka płynu chłodniczego, która wymusza przepływ przez nagrzewnicę. Wtedy zamiast po 3 minutach ciepło mamy po 10. Klima działa super, tylko trzeba ją porządnie nabić. Ja nabijałem w ASO i nie dość że co roku musiałem dobijać, to jeszcze klima chłodziła tak sobie. W końcu nabiłem u znajomego i zamiast 60% czynnika miałem 100% i wreszcie chodziło jak trzeba. Dmuchawa - dostawałem szału - PISZCZY NIEUSTANNIE jakbym miał jakiegoś s****iałego świerszcza w kokpicie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele z przodu są w porządku. Wygodne, z dużą opcją regulacji. Z tyłu miejsca mało. Mogłoby być więcej. Wracając do przodu miejsca na nogi jest sporo. Daje radę.
3,0
Wyciszenie
Ogólnie jest dobrze, wiadomo że powyżej 130 pojawia się szum. Mankamentem są tłumiki, a właściwie urywajace się zaczepy, co powoduje ze taki tłumik się łamie i pierdzi, albo rezonuje. Wymiana tylko w ASO za cenę miesięcznych wczasów na karaibach dla dziesięcoosobowej rodziny all inclusive.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Naprawy strasznie drogie, zawieszenie przynajmniej raz w roku do roboty, niektóre części dostępne tylko w ASO co winduje cenę. Zwykłe elementy (stabilizatory itd) tańsze, ale często się wytłukują. Koszty tłumików jak wyżej - dramat. Klocki i tarcze normalnie. Koszty paliwa niskie bo nie pali strasznie dużo a jeżdże na LPG
3,0
Stosunek jakość/cena
za tą cenę można znaleźć coś lepszego. Może ciut starszego, ale lepiej wykonanego, mniej się psującego i mniej rdzewiejącego.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stabilizatory, pompka nagrzewnicy, elektronika czasem głupieje i robi co chce - np po odpaleniu kolegi auta z kabli (co jest absurdem...), wkurzające usterki wnętrza - zdrapująca się farba boczków, klamek, drążka zmiany biegów, urwana rączka drzwi kierowcy (przy naprawdę normalnym zamykaniu), tandetne przyciski szyb, okleina aluminiowa wokół drążka zmiany biegów...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Układ wydechowy, raz zwariował komputer że nie dało się jeździć bo odpaliłem koledze auto z kabli - zapalał sam światła długie, palił milion litrów na kilometr, włączał jakieś kontrolki, wyłączał abs albo poduchy - diagnozowali 3 tygodnie w ASO i*****a znaleźli, ale dolegliwości ustały. Tak poza tym auto nigdy mnie poważnie nie zawiodło. Nie boję się nim jechać w trasę.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 (C 230 Kompressor) 192KM 141kW
[l/100km]