Ocena kierowcy - Mercedes Klasa C W203 Kombi T203 AMG
Zago,
7 lat temu
Silnik 3.0 (C 30 CDI AMG) 231KM 170kW
Rok produkcji 2004
Przebieg:
310 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Największym zaskoczeniem był silnik. Moc, moment obrotowy, elastyczność, ekonomiczność. Idealne proporcje
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: przy agresywnej jeżdzie szybko kończą się klocki hamulcowe, tylko czy to awaria?
5,0
Całokształt
Świetny samochód na długie, szybkie trasy. Bardzo dobre osiągi, przyspieszenie, prędkość maksymalna, elastyczność i genialne hamulce. A przy tym niezwykle ekonomiczne, co mile zaskakuje przy dystrybutorze. To auto dla osób, które lubią jeździć szybko i wygodnie, a zarazem utrzymać wydatki na samochód w rozsądnych granicach. Przy wyborze warto zajrzeć pod spód auta. Znajdziecie tam na każdej części logo AMG, od zawieszenia, skrzyni biegów po 3 calowy wydech z nierdzewki oznaczony logo na każdej części. Koła 17", opony o różnej szerokości przód/tył.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik posiada 231KM, a ponieważ jest ręcznie składany to jakość i trwałość jest rewelacyjna. Silnik poza płynami eksploatacyjnymi nie wymaga szczególnych zabiegów. Do silnika wchodzi ok. 6l oleju. Komputer informuje o konieczności uzupełnienia oleju w silniku. U mnie ok. 1l na 15 tyś. W zimę, po uruchomieniu jest głośny (w końcu to diesel), gdy osiągnie temp. jest cichy i nawet zorientowani kierowcy mają problem z rozróżnieniem rodzaju silnika pod maską.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów produkcji AMG, doskonale radzi sobie z momentem obrotowym 540Nm. Do skrzyni wchodzi ok. 8l oleju. Ceny elektroniki sterującej do skrzyni w tym samych cenach do zwykłych automatów MB. Możliwość wyboru trybu pracy Comfort/Sport. Comfort łagodniej zmienia biegi, w trybie Sport biegi są zmieniane przy 4250obr.min. Różnicę między trybami wyczułem dopiero po 10000km przebiegu. Możliwość ręcznej zmiany biegów, jednak nie po to masz MB, żeby ręcznie zmieniać biegi.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie przyjemnie twarde, na postoju nie ugniecie amortyzatorów. Z przodu i z tyłu układ wielowahaczowy. Pozwala to na agresywne pokonywanie zakrętów. Wymiana wahaczy z tyłu wymaga zdjęcia ramy pomocniczej i zapewnia idealny dostęp do każdej części zawieszenia. Ceny w przyzwoitych granicach. Hamulce 4 tłoczkowe z przodu i 2 tłoczkowe z tyłu. Komplet przyzwoitych klocków na przód ok. 450pln. Tarcze przód ok. 950pln. Nawet na torze ciężko je zagotować. Opony 225/45/17 przód, 245/40/17 tył. Na mokrym uratuje nas ESP, które jest w stanie uratować nas gdy przesadzimy lub zaskoczy nas coś w zakręcie. Polecam nawet jednorazowy wyjazd na tor, gdzie można poznać możliwości auta. Reszta benzynowców będzie mocno zaskoczona :)
Komfort
4,0
Widoczność
Środek nie jest ciasny, raczej dopasowany. Fotele z przodu z elektr. regulacją. Jeśli ktoś nie miał wcześniej MB to będzie musiał się przyzwyczaić do jednej dźwigni za kierownicą, którą obsługujemy kierunkowskazy, wycieraczki przód/tył, światła drogowe. Osobna dźwigienka od tempomatu. Poza klimą ma jeszcze elektr. szyberdach. Brakuje tu osobnego uchwytu na kubek z kawą.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Jak to u Niemców, pomimo rosnącego przebiegu wszystko działa bez zarzutu. Brak zgrzytów, pisków. Teraz można nawet wymienić środkową konsolę na stację multimedialną z ekranem dotykowym.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest świetna, płynna regulacja wentylatora nawiewu. Nawiew słychać dopiero przy maksymalnych nastawach. Klimatyzacja dwustrefowa również daje radę nawet przy komplecie pasażerów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest wystarczająco. Jeśli ktoś potrzebuje więcej powinien poszukać Renault Espace.
5,0
Wyciszenie
Przy prędkościach do 140km/h jest cicho, chyba że akurat startujemy spod świateł, wtedy słychać silnik dość wyraźnie ;) Przy prędkościach 140 -210 km/h można normalnie rozmawiać bez podnoszenia głosu. Powyżej 210 km/h szum powietrza jest już dość znaczny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części eksploatacyjne tj. oleje, filtry, można kupić w rozsądnych pieniądzach. Filtr powietrza ok. 230pln. Na oponach nie warto oszczędzać, bo auto jest szybkie i nawet super hamulce nie pomogą jak opony będą marne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Sądzę, że za te pieniądze nie znajdzie się nic lepszego o zbliżonych osiągach i spalaniu, nawet wśród nowszych modeli.. Jakość wykończenia wnętrza jak w każdym Mercedesie; silnik składany ręcznie, skrzynia biegów, zawieszenie, wydech z AMG. Znacie coś lepszego?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nigdy nie zawiódł mnie w podróży, a zdarzały się trasy 1200km przejeżdżane w 8,5h. O wszystkich zbliżających się usterkach dostajemy informację wcześniej. Jedynym zaskoczeniem była awaria alternatora, ale dojechałem do domu. Naprawa kosztowała 400pln.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem usterki, która unieruchomiłaby samochód. Z większych napraw: alternator 400pln, wymiana płyty sterującej skrzyni biegów 900pln.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 (C 30 CDI AMG) 231KM 170kW
[l/100km]