Silnik
: Silnik wytrzymał 447k km i idzie po pół miliona bez remontu kapitalnego, dodam, że serwisy olejowe i przeglądy zawsze robione na czas
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: poduszki pod silnikiem mogły by być trwalsze
5,0
Całokształt
Auto użytkowane przez naszą rodzinę od nowości. Nie byłem do niego na początku przekonany. Z czasem polubiłem tego "obrzyna" za jego niezawodność, niskie koszty eksploatacji i to jak się ładnie zestarzał. Można nim jechać po bułki za róg i na narty w Alpy, Do bagażnika mieści się 40 kg owczarek, tylna kanapa pomieści dwóch dorosłych facetów, a moment obrotowy sprawia, że często zbierasz punkty karne w mieście. Ostatni stary dobry mesiek, już takich nie produkują.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik, bez Adblue, DPF i EGR - dzięki bogu. Nasz egzemplarz zrobił 447k km wymienione tylko wtryski po 300k. turbina, tłoki, pierścienie, rozrząd od nowości. Klekocze na zimno, po rozgrzaniu ciągnie jak Łysek z pokładu Idy
4,0
Skrzynia biegów
Zestrojenie skrzyni troszkę irytujące, 1 za krótka jak na autko o sportowym zacięciu, natomiast 5 i 6 bardzo dłuuugie.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie naprawdę komfortowe, ale nie za miękkie, tłumienie bardzo przyzwoite, przekładnia kierownicza nieco leniwa - jak to w meśku ale bardzo precyzyjna, autko jedzie jak po sznurku
5,0
Karoseria
Ponadczasowa, z zewnątrz auto wygląda bardzo fajnie, szczególnie tył, po 14tu latach rudzielec napoczął lekko słupki w drzwiach, reszta bez zarzutu,
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki widoczność b. dobra. Do tyłu bardzo słaba, przy cofaniu trzeba bardzo uważać nasz egzemplarz nie ma czujników cofania - niestety
5,0
Ergonomia
kiedy się ogląda to autko z zewnątrz, nikt nie podejrzewa jak funkcjonalny jest to pojazd. Z przodu b. dużo miejsca, Z tyłu spokojnie pojadą dwie osoby 175 cm wzrostu nawet w długą trasę. Naprawdę duży bagażnik z super dostępem dzięki wielkiej tylnej klapie. Po złożeniu foteli mała ciężarówka... Kierownica w pełni regulowana.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima i ogrzewanie działa błyskawicznie dzięki małej kubaturze autka, serwisowane od 14 lat bez problemu...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przednie fotele bardzo wygodne, z tyłu zaskakująco dobrze jak na małe coupe
4,0
Wyciszenie
Niski współczynnik oporu sprawie, że przy prędkościach 160-200km/h w kabinie jest naprawdę cicho. Irytujące jest w mieście na dziurach skrzypienie tylnej klapy w bagażniku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeden z najtańszych meśków jakie przyszło mi serwisować, brak udziwnień typu pneumatyczne zawieszenie, zaawansowana elektronika, powoduje, że na rynku jest dużo zamienników do tego modelu. Amortyzatory, tuleje, paski można dostać za normalne pieniądze, 30% tego co w ASO
5,0
Stosunek jakość/cena
Autko kosztowało w 2004 roku chyba 140k zł w wersji Indianapolis wówczas wydawało mi się drogie, Dziś z perspektywy tylu lat uważam, że to był dobry zakup
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To co mogło by być trwalsze to poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów, mają tendencje do pękania - trzeba wymieniać co 180-200k km
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W zasadzie brak poważnych awarii, które kiedykolwiek nas zaskoczyły lub uniemożliwiły jazdę.
Wszystko co było robione wynikało z eksploatacji i przebiegu auta
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.1 (C 220 CDI) 143KM 105kW
[l/100km]