To mój trzeci Mercedes i chyba ostatni. Rozczarowuje komfortem i niestety usterkowością.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dobrze to jeździ i jest bardzo elastyczny. Niestety przy niecałych 200tys km wymiany będzie wymagać komplet rozrządu(koła łańcuch ślizgi i napinacz - ok.3000zł). Odma (koszt około 100zł)już wymieniona, jednak żeby sie do niej dostać trzeba zdemontować filtr powietrza,listwe wtryskową i kompressor. Koszt około 500zł. Nie jest idealnie.
1,0
Skrzynia biegów
Skrzynia postanowiła odmówić współpracy przy 185000km. Tak po prostu. Wrzucasz "trójkę" napęd jest ale coś cyka a po kilku dniach już stuka. No cóż. Skrzynia wymieniona, problemu nie ma. Ale wstyd Mercedesie, legenda jak bańka mydlana.
3,0
Układ jezdny
Trwałość jak w innych wielowahaczowych, koszty też. czyli tanio nie będzie. Prowadzenie? Ford Focus, Mazda 6 prowadzą się lepiej. Lepsza reakcja na ruchy kierownicą nie taka "misiowa" jak w Sportcoupe.
4,0
Karoseria
polift korozji nie widać. OK
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu słabo,ale to coupe więc nie oczekujmy cudu.
3,0
Ergonomia
Ciekawostka. Włączona klimatyzacja automatyczna jest sygnalizowana czerwoną diodą na właczniku a obok, wyłączenie klimatyzacji jest sygnalizowane czerwona diodą. Troche to mało logiczne. Każdy spodziewałby sie że jak przycisk świeci na czerwono to włączone jest, ale nie tu. Tu jest wyłączone. reszta jak w Mercedesie. Ok
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima mogłaby być bardziej wydajna w upalne dni. OK
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wystarczy ale fotele to lipa. W starszych Mercach jechałem 1200km i nie odczuwałem zmęczenia w tym po 300 mam dość. Corolla miała wygodniejsze fotele.
3,0
Wyciszenie
Sportcoupe, więc nie jest cicho,
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jazda na LPG nie jest droga. 13l w mieście około 11 w trasie. Przy tych osiągach jest ok.
2,0
Stosunek jakość/cena
Cena jaka jest taka jest,ale jakość rozczarowuje. Plastiki też bez szału. Osłony głośników w drzwiach połamane. myślałem że tylko w moim. Niestety ten typ tak ma.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Krótko po kupnie samochodu. Puszczam ręczny, no puścił ale podczas jazdy ciągle coś ociera. Ok. Samochód w góre koła w dół . Okazuje się że tarcze kotwiczne (te z tyłu tarczy hamulcowej) skorodowane tak że sprężynki trzymające szczęki hamulcowe wpadły miedzy okładziny a bęben (tam jest tarczobęben). No ok załóżmy że przypadek. W zadnym aucie (a trochę ich było) z tym problemu nie miałem. Moze musi być pierwszy raz. no to był.
Sytuacja sprzed tygodnia. Jade w nocy i na wyświetlaczu komunikat "Check cooler level". Myślę sobie co do k.... Otwieram maskę a w zbiorniczku pusto. Okazuje sie że krociec (rurka stalowa zalana plastikiem) przewodu powrotnego zbiorniczka postanowił skruszeć i wyskoczyć pod ciśnieniem ze zbiorniczka i 4litry chłodziwa w ziemię. No tego to nawet w Astrze G nie grali o Dacii nie wspominając.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rozrząd do wymiany po niecałych 200tys km. Słabo. Toyotą zrobiłem blisko 300tys na łańcuchu i cisza. mazda 6 blisko 400tys i cisza. a tutaj "szumi dokoła las.." . Sorry ale nawet w Corsie C mojej Pani nie szumi a przebieg większy.
Skrzynia. No ale proszę... Jakies jaja. Bez komentarza
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW
[l/100km]