Zawieszenie
: pewne prowadzenie przy dużym komforcie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza na drzwiach i nadkolach
Układ elektryczny
: przepalają się żarówki od pozycji z tyłu
5,0
Całokształt
samochód super, jakby takie sprzedawali do dziś to ideał, no ale z używanymi tak bywa, że trzeba coś tam zrobić czasem, ale nie żałuje nigdy mnie nie zawiódł, zawsze docieram tam gdzie planuje w komfortowych warunkach bez zmęczenia
Wrażenia
5,0
Silnik
dobry ciąg od niskich obrotów nie ma potrzeby kręcić powyżej 2,5 tys, pracuje dosyć kulturalnie mi się przynajmniej podoba
4,0
Skrzynia biegów
działa poprawnie ale nie jest to szczyt precyzji niestety
5,0
Układ jezdny
mile resoruje, nie zaskakuje przy ostrych zmianach kierunku jest przewidywalny i bezpieczny
Komfort
4,0
Widoczność
do przodu i na boki idealnie do tyłu jak chyba w każdym sedanie trzeba to wyczuć
5,0
Ergonomia
po prostu mercedes prosty i czytelny bez żadnych udziwnień, wygodne fotele i tylna kanapa
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima dobrze chłodzi, a ogrzewanie w zimę w kilka minut grzeje aż miło
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla mnie jest ok pasażer z przodu ma mało miejsca na nogi trochę to dziwne z tyłu też dużej przestrzeni nie ma ale dla osób o średnim wzroście ok nad głowami za to jest sporo miejsca mam wersję bez szyberdachu,
4,0
Wyciszenie
przy esce nie jest idealnie ale przy samochodach ze swojej klasy jest dobrze słychać opony i szum wiatru przy dużych prędkościach ale na takim poziomie że przy 120 na długim odcinku wcale to nie przeszkadza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście przy normalnej jeździe znaczy wcale nie najwolniejszej pali mi w granicach 8,5 do 9 litrów raz udało mi się zejść do 8, maksymalnie spalił mi 9,9 litra w mieście, na trasie zużywa mi średnio od 7,5 do 8,5 zależy od płynności jazdy
5,0
Stosunek jakość/cena
jest dosyć drogi, ale jak się znajdzie w dobrym stanie, niestety ja miałem pecha, to będzie dobrze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
co jakiś czas żarówki od pozycji z tyłu, amortyzator przy napinaczu paska, uszczelnienie przewodów przy pompie wtryskowej i wymieniany termostat, no ale wiek auta i dwóch poprzednich właścicieli zrobiło swoje, chyba nie tak dużo tego było jak na trzy lata jazdy poza tym żadna z tych usterek nie zatrzymała mojego samochodu w garażu czy na trasie
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
korozja na drzwiach i nadkolach z tyłu to już nie to co W124, zawieszenie robione 30 tys km temu i jak na razie żadnych luzów, urwany tylny tłumik,sprzęgło wymienione też około 30 tys km temu i jeszcze zużyta turbina ale wiadomo to wszystko objaw zużycia, prócz korozji ale to przez oszczędności fabryki
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 Turbo-D 150KM 110kW
[l/100km]