Doskonałych aut nie ma. Ale mój egzemplarz zasługuje na plusa. Mimo wieku i pewnych niedociągnięć obiektywnych... Silnik z doładowaniem mechanicznym - mieli głowę. Obecnie staje sie to standardem. a plusy? większa moc, siła przy spalaniu auta 130-150 konnego. a kompresor jest trwalszy od turbo!!! zero korozji.
Wrażenia
5,0
Silnik
2300 pojemności oraz 193 KM 280 Nm między 2500 a 4800 obr./min robi wrażenie i powinno. parametry lepsze niż motor 2,8 L z 6 cylindrami. a pali średnio ok. 2 litrów mniej. Jedyny mankament, w sensie niedogodności a nie wady, to warkot silnika powyżej 3 tys. obr./min. No i tęsknota do 6 cylindrów , hehe
największa frajda na 4 biegu od 80 do 190 km/h - jak odrzutowiec, hehe
4,0
Skrzynia biegów
Trochę haczy. Toć to merc. Ale przy spokojnej zmianie biegów jest ok.
4,0
Układ jezdny
napęd na tylne koła. przy normalnej jeździe prowadzi się świetnie. żaden nowy kompakt nie może się równać. zawieszenie ok, choć wszystkiego (w znaczeniu drobne nierówności) nie wyłapie. nasze drogi - żadne zawieszenie nie jest odporne :(
doskwiera brak ASR, nie mówiąc o ESP. na mokrej nawierzchni potrafi rzucić tyłem. Ale to kwestia techniki jazdy. jak na polskie warunki drogowe ocena: 4+
Komfort
4,0
Widoczność
bez większych zastrzeżeń
5,0
Ergonomia
Naprawdę ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko grzeje. Dodatkowo podgrzewane fotele. super rzecz - szyberdach!!!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam ponad 190 cm wzrostu. Auto szyte na miarę ;) Z tyłu ciaśniej, ale bez tragedii.
5,0
Wyciszenie
Do 3 tys. obr/min cichusieńko. powyżej słychać warkot silnika, ale w końcu jest to maszyna ... i tylko 4 cylindry.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mogło by być lepiej, ale.... biorąc pod uwagę moc i pojemność (2300, 193 KM) nie jest źle. Taką moc miały 10 lat temu motory 6 cylindrowe i spalały ok 2 litrów więcej. gazu nie założę!
4,0
Stosunek jakość/cena
mógłby być młodszy za tę cenę. ale nie mogę narzekać!!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na początku wymiana sworznia w zawieszeniu!!!! po 40 tys. km wymiana wszelkich płynów, łożysk: w rolkach (przy pasku), w alternatorze i w sprzęgle kompresora silnika. wymiana pompy wody. Dodatkowo wymiana świec. i jeszcze kilka drobiazgów. Czyli normalne, użytkowe sprawy. przez 3 lata koszt "napraw" użytkowych ok 2000 zł. Klocki, tarcze, amortyzatory po 40 tys. km ok. zawieszenie, choć wielowahaczowe, trzyma się!!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
absolutnie nic przez 3 lata
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 Kompressor 193KM 142kW
[l/100km]