Silnik
: Elastyczność, niskie spalanie oraz promień skrętu malucha :-)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: wymiana uszczelki pod głowicą, uszczelnienie obiegu cieczy chłodniczej
Układ elektryczny
: regeneracja wiązki elektrycznej, świecące się kontrolki
4,0
Całokształt
Moim zdaniem samochód stworzony do jazdy w dłuższe trasy. Podróżuje się wtedy bardzo wygodnie. Samochód ma na tyle mocy, że nie stwarza zagrożenia przy wyprzedzaniu. Pomimo 20 lat "na karku" auto jedzie 210 km/h zgodnie z tym co podaje producent :) Jazda w korku jest męczarnią. W Warszawie lepiej korzystać z komunikacji miejskiej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra elastyczność silnika. Moc przy wyższych prędkościach wystarczająca. Nie ma konieczności redukowania biegów przy wyprzedzaniu. Przy dobrych osiągach niewielkie spalanie. Średnio po mieście 12,5l/100km LPG.
Sinik mimo wymienionej uszczelki pod głowicą spala około 1l/2500 km. Nie ma się czym przejmować - ten typ tak ma. Zalewam 10W40 i jadę dalej.
4,0
Skrzynia biegów
W moim przypadku był problem z wyrobionym mechanizmem drążka zmiany biegów oraz pokrzywionymi dźwigienkami wychodzącymi ze skrzyni. Przed wymianą skrzynia działała jak w starym ikarusie. Wrzucanie biegów czasami było loterią :-). Po naprawie jest bardzo dobrze. Skrzynia precyzyjnie wybiera biegi.
3,0
Układ jezdny
Bardzo mały promień skrętu mimo znacznych gabarytów auta. Zawieszenie zbyt niskie (wersja esprit jaką posiadam była fabrycznie obniżona 25mm). Układ kierowniczy średnio precyzyjny. W ostrzejszych zakrętach podsterowny. Zawieszenie troszkę zbyt twarde (esprit).
Również przy prędkości 120 km/h pojawiają się dziwne drgania. Nie przeszkadza to w jeździe, jednak trochę irytuje kierowcę. Pomimo kilku wizyt u mechaników nie udało mi się do tej pory wyeliminować przyczyny drgań.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma problemu z widocznością.
3,0
Ergonomia
Brak uchwytu na kubek! Hałasujący szyberdach, brak klimatyzacji, hałasujący wiatraczek filtra wewnętrznego (doprowadza do szału)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma problemu. Przy zaparowanej szybie szybko sobie radzi z parą. W zimie przy -12 ogrzewanie "nie daje rady" - być może kwestia do naprawy. Poza tym okej :-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu. Z tyłu troszkę za nisko sufit. Dużo miejsca na nogi zarówno z przodu jak i z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Wersja z szyberdachem jest niestety bardzo kiepsko wyciszona. Przy prędkości powyżej 140 km/h szum jest zbyt duży.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na akceptowalnym poziomie - większość części bezproblemowo dostępna. Przy założonej instalacji LPG samochód jest naprawę ekonomiczny. Jadąc autostradą 160 km/h spalanie 10l/100km LPG.
4,0
Stosunek jakość/cena
No cóż -
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko zależy od tego jaki egzemplarz samochodu się kupi. Ewidentnie mój W202 ma problem z elektryką (świecące się kontrolki od spryskiwaczy, chłodnicy i oświetlenia pomimo sprawności tych urządzeń). Również gasnący termometr, wariujące zegary od temperatury płynu i poziomu benzyny w zbiorniku. Pomimo tego jest okej :-)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Szukając okazyjnej oferty udało mi się kupić auto wyeksploatowane. Na "dzień dobry" konieczna była wymiana uszczelki pod głowicą oraz regeneracja wiązki elektrycznej. Niestety silniki M111 (montowane również w 124) miały spory problem z samodegradującą się izolacją wiązki elektrycznej. Problem może objawiać się nierówną pracą silnika. Warto również popatrzeć na przewody elektryczne.
Ciężko mi ocenić auto ze względu na wyeksploatowany egzemplarz na który trafiłem. Po wykonaniu sporych napraw nie ma problemu z ich powracaniem :-)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 150KM 110kW
[l/100km]