Zawieszenie
: Zawieszenie jak na klasę średnią jest niespotykanie komfortowe i dotychczas po przejechaniu kilkunastu tysiecy kilometrów po polskich drogach bez żadnych usterek
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: ogniska rdzy na tylnej klapie i rancie drzwi
Przeniesienie napędu
: wyciek tylny most wymiana oringów na półosiach
Silnik
: zapowietrzony układ paliwowy i wymiana oringów przewodów paliwowych
5,0
Całokształt
Nie jest to pierwszy mój samochód tej klasy, jednak posiadanie Mercedesa nawet 10-letniego ale dobrze utrzymanego (przed zakupem sprawdziłem pojazd w ASO) wygląda na dobrą inwestycję jeżeli ma się na myśli dluższe jego użytkowanie gdyż faktycznie cena zakupu jest wyższa niż konkurentów. Na chwilę obecną jestem w pełni zadowolony z jego posiadania jest solidny, szybki,komfortowy w swojej klasie i bezpieczny
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik naprawdę dobry i praktycznie niezawodny , a co naważniejsze odporny na wątpliwej jakości olej napedowy.Bardzo dobrze wchodzi na obroty a jego 150 KM super sobie radzi z 1,5 tonowym autem.
Jeżeli chodzi o kulturę pracy to wenątrz panuje cisza ,a na zewnątrz miłe dla mojego ucha delikatne charakterystyczne dla starszej generacji diesla klekotanie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów automatyczna 5-biegowa i to ona powodowała ,że długo myślałem nad zakupem tego pojazdu.W chwili obecnej stwierdzam ,że w przypadku Mercedesa , a jest to mój pierwszy tej m-ki pojazd to najlepsze rozwiązanie i bardzo wygodne.Skrzynia pracuje niezwykle płynnie , a dynamika jazdy nie ustępuje skrzyni manualnej.
4,0
Układ jezdny
Samochód wręcz płynie pod drodze i jest bardzo komfortowo.Co do trwałości to po kilkunastu tysiącach kilometrów przejechanych po polskich drogach w układzie jezdnym i zawieszeniu panuje cisza.Rewelacyjna zwrotność pojazdu wynikająca z dużego skrętu przednich kół.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z wnętrza pojazdu nie odbiega od innych tego typu pojazdów i oceniam ją jako dobrą.Trudno chwalić ,ale też nie ma specjalnie za co ganić.
4,0
Ergonomia
Wszystko dosłownie na swoim miejscu i tam gdzie byc powinno.Nie potrzeba żadnych instrukcji ,żeby wsiąść i pojechać choćby się wsiadło za kierownice Mercedesa po raz pierwszy.Faktem jest,że wygląd bardzo klasyczny ale co najważniejsze wygląda solidnie i taki jest.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie dotychczas nie sprawiało mi kłopotów i działa tak jak tego oczekuję.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażera obok zupełnie wystarczająca i nie można narzekać na jej brak.Komfort pasażerów tylnej kanapy jest dużo gorszy i w porównaniu do poprzedniego samochodu VW Passata wypada nie najlepiej.Moje szczęście ,że ja z tyłu nie siadam ,a nie jestem ułomkiem.
4,0
Wyciszenie
Wewnątrz pojazdu słychać włączone radio i pomruk 150-konnego diesla - jest naprawdę dobre wyciszenie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O ile zużycie oleju napedowego przy jednostce 2,5 TD nie należy do małych to odpłaca to mała jego awaryjność i duża trwałość ,a tym samym utrzymanie samego Mercedesa.Części za wiele nie wymieniałem ,ale nie miałem problemu z ich nabyciem a ,z rozeznania wynika ,że są dostępne , a ceny nie wygórowane.
4,0
Stosunek jakość/cena
Oceniam jako dobry choć konkurenci są tańsi to Mercedes wyglada w swojej klasie na najlepszy. Jest komfortowy i solidny ,z tym,że solidności nie jestem tak pewien z uwagi na jego użytkowanie przez niecały rok. To czas pokaże , a na chwilę obecną nie żałuję wydanych pieniędzy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dotyczczas nie miałem żadnych problemów z tzw.drobiazgami wszystko działa bez zarzutu i mam nadzieję,że bedzie tak jak najdłużej.Jedynym drobiazgiem ,który budzi mój niepokój są na razie ledwo widoczne bardzo małe ogniska rdzy tj.na tylnej klapie i rancie drzwi przednich.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem poważnych usterek i liczę na to,że ich nie będzie - dlatego kupiłem Mercedesa z tym silnikiem.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 Turbo-D 150KM 110kW
[l/100km]