Podsumowując: przy relatywnie wysokim spalaniu, zawsze się można "wyślizgać" na mokrym i wydać trochę kasy na drobiazgi.
Wrażenia
3,0
Silnik
W miarę cichy, niestety paliwożerny i ospały. Na szczeście dotychczas bezawaryjny, ale przy pojemności 2,2 litra żenujące osiągi (oznaczenie 200CDI to tylko mniejsza moc, nie zaś pojemność, jak sugeruje AutoCentrum.pl)
3,0
Skrzynia biegów
Automat - płynnie przełącza, bardzo komfortowy. Źle zestopniowany - piątka za krótka i na autostradzie trzeba kręcić silnik..
1,0
Układ jezdny
To największa bolączka tego auta. Układ kierowniczy "gumowaty", bardzo mało precyzyjny. Myślałem, że coś nie tak i wymieniłem w zawieszeniu wszystko co tylko się dało - niestety, jazdy porównawcze innymi egzemplarzami potwierdzają regułę - auto jest niestabilne w zakrętach, łatwo stracić przyczepność na mokrej nawierzchni - tylna oś żyje wówczas swoim życiem. Przechyły nadwozia jak w transatlantyku.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu ok. Lusterka, nie wiedzieć czemu, są niebieskie i zawsze się wydaje, że ktoś pędzi na ksenonach. Do tyłu nie widac prawie nic, ale żadko podrużuję tyłem, więc nie ma sprawy.
1,0
Ergonomia
Coś okropnego - kierownica jak w starej corsie, skręcona w lewą stronę, mija się z osią fotela. Lewa ręka jest więc bardziej wyprostowana od prawej... Nie zauważyłem tego przy kupnie, Jedna manetka do obsługi wszystkiego powoduje, że czasem włączam migacz, zamiast wycieraczek... Hamulec "ręczny" uruchamiany nogą, to też nienaturalny pomysł. Najgorsze jest jednak to, że bolą plecy, przez tę "krzywą' kierownicę chyba...
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Moja wina - kupiłem auto bez klimy (jest to drugie auto w domu). Nagrzewa się potwornie szybko w słoneczne dni - chyba w cenę nie wliczono atermicznych szyb, choć cena niemała była. Nagminne awarie elektrozaworu ogrzewania - doprowadza mnie do szewskiej pasji ten wynalazek. Filtr w układzie nawiewu chyba uznano za superluksus i zachowano dla Maybacha - dzięki temu musimy mieć pod ręką szmatkę do usuwania warstwy brudu, napylanej na szybę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok - z tyłu (oczywiście relatywnie do zewnętrznego gabarytu) ciasno, ale tam nie jeżdżę, więc się nie liczy. Bagażnik mały i płytki - tam też nie jeżdże, ale to już się liczy.
3,0
Wyciszenie
Do 100 km/h całkiem całkiem. Potem skrzynia wymusza obroty i robi się głośno. Bardzo miłe sa uszczelki, które zakrywają wykroje drzwi - nie słychać żadnych świstów powietrza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
CDI - spodziewałem się czegoś więcej. Należy włożyć miedzy bajki opowieści o spalaniu poniżej 8 litrów. Sprawdzałem to u kilku uzytkowników takiego auta, bo myślałem, że coś nie halo. Ceny nowych części sa dobre dla odchudzających się. Na szczęście jest Allegro itd. Dużo zamienników.
Nie można lekceważyć znikających kołpaków, bo kosztuja sporo... ; )
1,0
Stosunek jakość/cena
tutaj nic nie wyjaśniam - za tę cenę można kupić wiele ciekawszych wozów. Taka jest kara za bycie snobem - chciałem "gwiazdę" - to mam.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawieszenie i ogrzewanie, ogrzewanie i zawieszenie...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj piątka z plusem - jeśli nie przeszkadzają stuki zawieszenia i chłód w kabinie, to zawsze dojedziemy do celu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDI 102KM 75kW
[l/100km]