Dobre, funkcjonalne auto. Wykończenie, ergonomia
przestronność zasługują na uznanie. Jakość materiałów
użytych do wykończenia na bardzo wysokim poziomie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik naprawdę zbiera się do pracy już od najniższych
obrotów. Elastyczność pozytywnie zaskakuje. Przy tej klasie auta i marce pojazdu, odgłos pracy silnika mógł zostać jednak bardziej wyciszony.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi świetnie. Biegi wchodzą precyzyjnie
z małym przyjemnym oporem.
5,0
Układ jezdny
Nie lubię niespodzianek w trakcie szybko pokonywanych zakrętów. Dołożyłem opcję sportowe zawieszenie. I tu pozytywne zaskoczenie :
spodziewałem się, że zawieszenie będzie pracować
nad wyraz twardo, a jest sprężyście twardo i
pewnie. Żadnych dziwnych zachowań. Auto chodzi praktycznie neutralnie. ESP pozwala cieszyć się
jazdą; reaguje dość późno ( ale nie za późno).
Układ jezdny wręcz wzorowo zachowuje się w warunkach zimowych. Jeździłem różnymi autami
z napędem na przednią oś i to jest drugie tak świetnie prowadzące się zimą auto.
Uwaga na krawężniki - auto jest nisko zawieszone
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra. Wysoka pozycja za kierownicą ułatwia obserwację, jednak szerokie słupki tylne ograniczają pole widzenia kierowcy. Słupki przednie też nie należą do wąskich. Lusterka boczne powinny być większe.
Plusy za : 1. grzanie lusterek już od temp.
poniżej 15 stopni. Lusterka są
zawsze czyste w trakcie jazdy w
w deszczu / śniegu.
2. brak konieczności włączania
wycieraczki tylnej, kiedy są
załączone przednie, a wrzuci się
bieg wsteczny. Następuje
automatyczne czyszczenie szyby
tylnej
5,0
Ergonomia
Kierownica wielofunkcyjna, bluetooth, obsługa radia, intuicyjna obsługa menu komputera,są na
wysokim poziomie. Sterowanie szybami i lusterkami
z miejsca kierowcy - pełny komfort.
Minus za zbyt oddalony zespolony przełącznik
kierunkowskazów, wycieraczek i zmiany świateł na
drogowe.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja - działa doskonale, ogrzewanie irytuje zimą. W samochodzie tym źle umieszczono czujnik temperatury (za nisko). Czujnik podaje
dane z najniższego, czyli najchłodniejszego
miejsca samochodu, a układ wentylacyjny chcąc
nagrzać do zadanej temperatury grzeje jak
szalony. Na szczęście dwu-, trzykrotne
zmniejszenie temperatury do minimum, chwilowe
utrzymanie i powrót do zadanej temperatury
powoduje, że czujnik w końcu podaje zmienione
dane dane do komputera i jest już dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cztery osoby jadą komfortowo. Miejsca na tylnej kanapie jest bardzo dużo. Przestrzeń na nogi zadziwia obszernością. Przestrzeń nad głową
wystarczy nawet dla wysokich pasażerów (185 cm
Bagażnik - 550 l to rewelacja. Zmieszczą się w nim
wakacyjne bagaże rodziny. Podróż w 5 osób będzie
ok leczy na krótszym dystansie ( np. wypad za
miasto)
4,0
Wyciszenie
To co podawałem przy silniku. Za te pieniądze auto mogłoby być lepiej wyciszone. Jednak brzmienie silnika jest dość przyjemne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Napraw nie miałem, koszty przeglądów są niższe niż płaciłem za Toyotę benzynową. Zużycie paliwa akceptuję - mam ciężką nogę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Segment, który oprócz jakości do ceny dolicza
możliwość wyróżnienia się. Jesteśmy różni,
chcemy za to zapłacić i tyle.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mam się do czego przypiąć poza opisanym
ogrzewaniem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było
On
- zużycie paliwa dla silnika 180 CDI 109KM 80kW
[l/100km]