Duży samochód w kompaktowych wymiarach. Ma wszystko to czego brakuje TURANOWI i GOLFOWI+ (klasę, materiały we wnętrzu), ALTEI (doskonalszy bagażnik - większy z żaluzją, zamiast półki i przestrzeń dla pasażerów z tyłu). SCENIC i PICASSO nie są konkurencją dla tych samochodów. Denerwują problemy z przednim głośnym zawieszeniem, tępa skrzynia biegów, która odbiera całą przyjemnośc z jazdy, poniżej oczekiwań silnik 200 CDI, ale to chyba wina techniki i doświadczeń z TDI.
Wrażenia
3,0
Silnik
wymaga wejścia na obroty, żeby nieco ożył
3,0
Skrzynia biegów
ciężko wchodzi 1 i 2, zwłaszcza przy niewielkim mrozie, nawet po rozgrzaniu biegi wchodzą z zacśnięciem zębów
2,0
Układ jezdny
hałas na drobnych nierównościach z przedniego zawieszenia, słabe wyczucie kół, mimo adaptatywnego wspomagania i tylnej osi parabolicznej
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja automatyczna tylko w nazie, w trybie auto zawsze dmucha wszystkimi nawiewami, regulująć tylko temp. i siłę nawiewu, auto zaparowuje tylne boczne szyby przy siedzących tam pasażerach
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kolos
3,0
Wyciszenie
wyraźny i irytujący szum powietrza wokół słupków środkowych
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
więcej, za gorsze osiągi w stosunku do Passata 1,9 TDI z 2000 roku