Ocena kierowcy - Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback
Czarnoskrzydly,
3 miesiące temu
Silnik 1.3 160 109KM 80kW
Rok produkcji 2020
Przebieg:
55 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,57
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Niby najsłabszy silnik w ofercie ale i tak mamy te 10sekund do 100km i 200km/h prędkości maksymalnej. Dodatkowo bardzo elastyczny , maksymalny moment obrotowy mamy od około 1800 rpm.
5,0
Całokształt
Samochód który bardzo mnie pozytywnie zaskoczył. Silnik podstawowy wiadomo że nie szukamy sportowych doznań ale jak na ten samochód jest nawet bardziej niż wystarczający. Przyspiesza żwawo do ok 160km/h, mało pali, pomimo kompaktowych rozmiarów ma sporo miejsca w kabinie i podróżuje się wygodnie. Wyposażenie standardowe powyżej przeciętnej, jest automatyczna klimatyzacja, kamera cofania i sterowanie głosem. Można je znaleźć na rynku w dość atrakcyjnych cenach bo jest na nie dość niski popyt a poza słabszym silnikiem niczym się nie różnią, oraz jeśli ktoś woli skrzynię manualną od automatycznej a nie chce diesla. Jako drugie auto do miasta i od czasu do czasu w trasę w zupełności wystarczy i w tych zastosowaniach nie będzie różnicy przy A180 i A200.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wbrew pozorom odczuwa się jakbyśmy jeździli znacznie mocniejszym modelem niż zaledwie 109KM z "tylko" 1,3ll. Silnik bardzo dobrze czuje się w zakresie niższych prędkości obrotowych i ciągnie praktycznie od samego dołu a od około 1800rpm rozwija moment jednostajnie. Do 160km/h rozpędza się żwawo, później traci werwę ale subiektywnie to spokojnie objedzie X5 25d. Po przesiadce z wolnossącego 1,6l 105KM rakieta. Równiez duży plus za bardzo dobrą ekonomikę , trasa do 90km/h okolice 5 litrów/100km, autostrada 120-140km/h 7l/100km, autobahn 160km/h do 8l/100km , miasto - tu jest rozstrzał bo na zimno 9l/100km ale rozgrzanym zejdziemy do 6l/100km/h (jazda przepisowa)
5,0
Skrzynia biegów
A160 jest jedyną wersją która może posiadać skrzynię manualną i taką właśnie posiadam. Krótki skok , lewarek delikatnie wchodzi (w porównaniu do skrzyni z BMW 320i) , Pierwsze trzy przełożenia bardzo krótkie a trzy ostatnie bardzo długie. 6 bieg , 160km/h i poniżej 3000 RPM.
5,0
Układ jezdny
Zgodnie z naturą Mercedesa - kanapowóz , miękki , lubi trochę pobujać i dobrze wybiera nierówności ale prowadzi się pewnie.
4,0
Karoseria
Delikatny lakier, łatwo się rysuje.
Komfort
4,0
Widoczność
Dość małe szyby boczne i lusterka oraz szyba tylna ale można się przyzwyczaić. Dużo lepiej jeśli chodzi o przednią szybę.
3,0
Ergonomia
Wyświetlacz przed kierowcą czytelny i dobrze widoczny, wajcha od wycieraczek po lewej stronie - jak się przesiada z innych marek można się pogubić , sterowanie wyświetlaczami z kierownicy wygodne. Nieco gorzej z konsolą środkową, ustawiając np. klimatyzację trzeba oderwać wzrok od drogi.
Najgorzej z centralnym wyświetlaczem (dotykowy) gdzie mamy radio i inne media, jeśli nie opanujemy obsługi menu z kierownicy to manipulowanie nim to jak grzebanie w telefonie podczas jazdy. (bo w zasadzie obsługa jego baaaardzo przypomina obsługę telefonu)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja załącza się po około 30 sekundach od uruchomienia, jest bardzo wydajna. Temperatura ogrzewania również nie wymaga dużo czasu do załączenia. Z przodu występuje 5 otworów wentylacji , regulowanych. Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa w standardzie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń w kabinie na poziomie samochodów z klasy D , ale pod warunkiem że wzrost pasażera czy kierowcy nie przekracza 180cm. Wydaje się że to auto stworzone specjalnie dla kobiety ;). Przestrzeni na nogi jest sporo i z tyłu i z przodu , ale u wyższych 180cm może pojawić się problem jeśli chodzi o przestrzeń nad głową bo samochód jest dość niski.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie zgodne ze standardami klasy premium. Silnika praktycznie nie słychać, podobnie jak szumu powietrza. Przy 160km/h jest cicho. Najgłośniejsze co słychać to są opony , w zależności jakie posiadamy czy ciche czy głośne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt części eksploatacyjnych na przyzwoitym poziomie , samochód ekonomiczny jeśli chodzi o spalanie. Serwis ASO - jak to Mercedes - raczej droższy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wydaje się że model A160 to właśnie model stworzony pod kątem dobrego współczynnika cena/jakość bo można je złapać naprawdę w dobrej cenie. W końcu - podstawowa wersja silnikowa ze standardowym (i całkiem przyzwoitym) wyposażeniem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze nie miałem
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze nie miałem
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 160 109KM 80kW
[l/100km]