Sportowe autko z pazurem; ciekawe, wyróżniające się na drodze. Raczej na pokaz niż na co dzień. Raczej do jazdy wkoło komina niż na długie trasy. Zdecydowanie dla singla lub pary, a nie rodziny z dziećmi i psem. Mało praktyczne - niewielka ilość miejsca w bagażniku, mało miejsca na tylnej kanapie, sportowe kubełki nie wygodne w dłuższej trasie, zdecydowanie nie ekonomiczny przy prędkościach autostradowych (powyżej 140km/h). Słabo wyposażony w pakiecie AMG (klima jednostrefowa i nie automatyczna, słabe nagłośnienie jak na ten poziom lansu, brak automatycznych świateł/wycieraczek/lusterka środkowego/aktywnego tempomatu/trzymania pasa itd, niewielki wpływ na działanie przy zmianie trybu sport/eco/comfort). Te liczne fuck-upy rekompensuje lans i właściwości jezdne i po prostu przyjemność z jazdy tym autem. Bardzo eleganckie wnętrze (alcantara, skóry, kubełki, deska) - robi wrażenie! Dobrze zestrojona skrzynia automatyczna, która z niewielkiej w sumie mocy (122hp) robi prawie wyścigówkę. Zawieszenie twarde ale daje bardzo dobrą przyczepność i kontrolę na krętej drodze - może zaskoczyć, bardzo sprawne hamulce. Wisienką na torcie jest przyjemna, gruba, malutka kierownica. Autko bardzo fajne, ale ciut za drogie. Za te pieniadze mamy np. znacznie lepiej wyposażoną Toyotę, w dieselku, w kombi, która po stokroć lepiej sprawdzi się na trasie - ale to głupie porównanie - bo przecież to Merc w turbo benzynie i absolutnie nie na trasę... Z rzeczy wartych dodania - dość okrojone możliwości konfiguracji radia; ekran przytwierdzony na stałe (powinien się delikatnie nachylać w stronę kierowcy lub mieć możliwość regulacji) i powinien być dotykowy! Gałka/joystick do obsługi dość wkurzający, ale dla posiadaczy marki już znany - kwestia przyzwyczajenia - mi nie odpowiada. Lans, lans i jeszcze raz lans - niezbyt praktyczny, ale lans ;) Czy kupił bym ponownie? Tak, ale ze zdecydowanie lepszym wyposażeniem. Pakiet AMG to za mało wg mnie. Brakuje tu zbyt wiele rzeczy, które poprawiają komfort na co dzień.. (Pakiet AMG w tym przypadku to tylko ładniejsze wnętrze, fotele, dywaniki, zderzaki, grill, koła).
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezbyt duża moc, a jednak silnik sobie radzi i to lepiej niż dobrze. 1,6 turbo benzyna bez gazu, 122ph przy tej masie spodziewałem się mniejszych fajerwerków a jestem zaskoczony osiągami. Nie ma problemów przy każdej prędkości zapas mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo ładnie zestrojona, elastyczna. Słabym punktem jest niewielka możliwość konfiguracji - niby jest taka opcja, a możliwość ingerencji w jej działanie jest marginalna: dziadkowe zmiany około 2tys obrotów/ normalne zmiany okolo 3,5tyś/ jazda do końca obrotów. Czasem zbyt szybko wrzuca wyższy bieg, ale od tego są łopatki. Generalnie skrzynia to najmocniejszy plus tego auta. Dzięki tej skrzyni niezbyt duży silnik wydaje się znacznie mocniejszy niż faktycznie jest.
5,0
Układ jezdny
Twarde, dobrze zgrane. Prowadzi się bajecznie w zakrętach, miejscami jak się zapomnę, to mam wrażenie, że auto wypadnie z drogi, a tu nic. Trzyma się jak przyklejony. Daje to wyjątkową frajdę z jazdy.
5,0
Karoseria
Oceniam raczej wygląd zewnętrzny niż jakość czy trwałość. Linia agresywna, po lifcie znacznie bardziej sportowa. Z diamentowym grillem wygląda bajecznie. Zwraca na siebie uwagę.
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność do tyłu bardzo słaba, zarówno przez tylne boczne szyby jak i przez bagażnik. Zdecydowanie brakuje kamerki cofania. Na wprost i na boki super - bez zastrzeżeń.
3,0
Ergonomia
Niezbyt udane rozmieszczenie klawiszy na kierownicy - nie do końca intuicyjne. Niezbyt trafne rozmieszczenie guzików zmiany trybu pracy skrzyni (trzeba się mocno przyjrzeć który to guzik, co w czasie jazdy jest bardzo słabe. Kokpit skonstruowany tak, że proktcznie bardzo słaba jest możliwość umieszczenia telefonu na szybie, trzeba kombinować, ale to też nie jest auto w trasy. Wajcha otwarcia klapy - masakra... Pozycja keirowcy bardzo fajna, o ile jedziemy do przodu i w zakrętach i nie trzeba przekładać rąk (a do tego to auto się najlepiej nadaje) - bajka.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słaby punkt... Mam wersję z klimą manualną i teraz, w zimie jeden skok potencjometru temperatury to wybór między 'za ciepło' a 'za zimno'. Brakuje tu automatyki i możliwości ustawienia temperatury. Brakuje dwóch stref.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to ocenić? Dla kierowy i jednego pasażera - super. Dla więcej niż 2 osób w aucie dramat. Dłuższa trasa nie wchodzi w grę - męczarnia. Auto zdecydowanie dla max 2 osób z małym bagażem.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie średnie. Przy dużych prędkościach daje się we znaki, wewnątrz jest dość głośno od 140 wzwyż.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie bez awarii - wszystko chodzi pięknie, koszt serwisu - jak w każdym innym ASO. Niestety auto jest zdecydowanie nie ekonomiczne - przy dziadkowej jeździe mieszanej minimum to 6,8 jakie udało mi się zrobić. Normalnie około 8l, przy dynamicznej jeździe po mieście około 12. W trasie 160-180km/h powyżej 14l. Szpan kosztuje...
1,0
Stosunek jakość/cena
Jedyne co na plus to gwiazda. Całą resztą jestem zawiedziony jeśli chodzi o stosunek jakość/cena. Można taniej dostać sportową wersję z innej marki, wyposażoną znacznie lepiej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie było żadnych drobnych usterek - 2 lata i 40tys przebiegu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było żadnych poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 180 122KM 90kW
[l/100km]