Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa A W169 Limuzyna

Łukasz, 2 lata temu
Silnik 2.0 180 CDI 109KM 80kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mercedes Klasa A W169 Limuzyna 2.0 180 CDI 109KM 80kW 2004-2012 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Całokształt na duży +. Sam silnik bardzo elastyczny i oszczędny. Zupełnie bezobsługowy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja rantów drzwi i nadkola tylne.
Przeniesienie napędu : Przeguby padają i wibruje całe nadwozie.
5,0
Całokształt
Bardzo przemyślana konstrukcja samochodu. W niewielkim samochodzie wygospodarowano sporą przestrzeń. Bardzo dobra jakość wykonania na tle klasowych konkurentów z lat 2004-2012. Tak, samochód drogi w serwisie (Marka Premium i ciasna zabudowa). To już moja (żony) 3-cia A klasa - W168 170CDI, W169 200CDI i aktualnie W169 180CDI. Coś jest w tym modelu co powoduje że do niego wracamy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo liniowe rozwijanie mocy już od 1500 obrotów. Tu mamy moment obrotowy 250 i w zupełności wystarcza (w poprzedniku 300 i wyrywał do przodu jak szalony). Mocno hałasuje na zimnym rozruchu!
5,0
Skrzynia biegów
Wymieniliśmy po zakupie sprzęgło, dwumasę, olej w skrzyni biegów, przeguby, poduchy pod silnikiem (części eksploatacyjne zużyte przez lata) i sposób wybierania poszczególnych biegów jest wspaniały. Płynność ruszania i brak jakiekolwiek nerwowości pracy w układzie napędowym. Koszty naprawy w granicach 6000zł... Ale warto!
3,0
Układ jezdny
Tu nie jest idealnie. Krótki rozstaw osi powoduje, iż wybieranie nierówności nie jest zbyt łagodne. Raczej twarde nastawy niż komfortowe. Dosyć często trzeba kontrolować zbieżność. Ogólne poczucie stabilności i bezpieczeństwa na wysokim poziomie. Tam gdzie skręcamy tam gwiazda jedzie. Przebadane na wersjach Classic, Elegance i Avantgarde - Classic najbardziej komfortowy w nastawach.
2,0
Karoseria
Bardzo odporny lakier ale zabezpieczenie antykorozyjne marne. Aktualnie kupiona A klasa po serwisie gwarancyjnym gdzie miała wymieniane przez producenta wszystkie drzwi i klapę bagażnika. Ruda zeżarła ranty u dołu. Podobno po 2008(FL) poprawiono tą przypadłość. Warto rozebrać tył auta (nadkola, zderzak) i zabezpieczyć odpowiednimi środkami.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała widoczność. Pozycja za kierownicą pozwala na obserwację otoczenia w sposób bardzo dobry. Jedyny mankament to zbyt małe lusterka boczne -to dokucza najbardziej w czasie cofania.
5,0
Ergonomia
Rewelacja! Wszystko pod ręką. 5 minut wystarczy aby się nauczyć obsługi kierunków i wycieraczek jedną dźwigienką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Miałem już kilka samochodów (i prywatnie i służbowo). Niesamowicie wydajne ogrzewanie nawet w mrozy - wystarczy minuta a z wentylatorów dmucha ciepłe powietrze. Silnik zimny jak lód, a w kabinie ciepełko. Sama klimatyzacja także bardzo sprawna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ideał! Żona z 3 dzieci podróżują w komfortowych warunkach - a i całą naszą 5 zabrała na wakacje bez problemu. Wygospodarowanie przestrzeni z długością nadwozia 3883mm może służyć za wzór dla innych. I jeszcze duży bagażnik z regulowaną półką. Chyba nie ma konkurencji.
3,0
Wyciszenie
Tu z karoserią najsłabsze punkty. Na zimnym silniku hałas jak w Jelczu albo innym Starze ;-). Jak się nagrzeje to jest w porządku. Jak macie spory hałas w czasie jazdy to sprawdźcie łożyska w kołach.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jest drogo. Nawet bardzo. Jeżeli chcecie kupić Gwiazdę za 10-15 tysięcy, to bądźcie przygotowani na duże wydatki serwisowe. Sama dwumasa ze sprzęgłem i wysprzęglikiem to 3000zł (bez robocizny). Trzeba wyciągnąć silnik (wychodzi z zawieszeniem i sankami od spodu). Jak mechanik juz wyciągnie to zaproponuje aby zrobić wszystko dookoła (gdyż silnik na stole i mamy dostęp do wszystkiego) - tu warto to zrobić od razu. No i koszta pyk 7500zł - 8000zł... No ale spokój na kolejne 200000km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niewielkie pieniądze kupujemy (auto używane kilkunastoletnie) bardzo dobrej jakości produkt. Jest w miarę tanio gdyż traci na wartości. Mechanicy się ich boją jak i potencjalni kupujacy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ma przypadłości modelowe. Zamki w drzwiach (powtórzyło się we wszystkich), korozja, sprężyny z przodu, trzeszczące zawieszenie, przeguby i całe półosie. Pewnie jest tego więcej. Naprawiasz i śmigasz koleje lata.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżeli poważną usterką jest korozja nadwozia - to tak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 180 CDI 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mercedes Klasa A W169 Limuzyna 2.0 180 CDI 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mercedes Klasa A W169 Limuzyna