Silnik
: Mimo paru wad mało pali i niezłe ma odejście.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza
Zawieszenie
: sprężyny
Przeniesienie napędu
: przeguby jak z papieru
3,0
Całokształt
Ujdzie, poprotu Mercedes to nie jest już legenda trwałości. Ponoć Kia robi lepsze auta, Chevrolet czyt. dawny Deawoo też.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest OKej. Dwa litry pojemności i 109KM to dobre rozwiązanie. Moc zresztą nieduża uzyskana z pojemności. Niezła elastyczność, przez co można ludziom odjeżdżać spod nosa. Małe zwinne autko. Trochę kiepsko wyciszone jak na diesla. Terkocze \"twardo\" nawet po rozgrzaniu. Teraz jeżdżę Grand Vitarą z silnikiem 2.0 HDI i mimo braku dobrego wyciszenia silnik chodzi o kilka decybeli ciszej od A klasy i po rozgrzaniu bardziej miękko.
3,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Skrzynia 6-biegowa, dobrze zestopniowana, biegi wchodzą płynnie. Trochę wkurzał mnie wsteczny i jedynka na jednym \"wałku\" ale mozna sie przyzwyczaić. Dzięki 6 biegowi w trasie można oszczędzać na paliwie.
Komfort
4,0
Widoczność
Na każdą strone dobra widoczność do tyłu również. Nic dodać nic ująć.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Nawet laik nie pogubi podczas obsługi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa wydajnie. W lecie spokojnie daję radę. W zimne dni ogrzewanie również spokojnie ogrzeje całe auto w szybkim tempie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem wysoka osobą, ale spokojnie mieszczę sie za kółkiem małego Mercedesa. Moja 3 osobowa rodzina
spokojnie sie mieści. Powiem szczerze że w autku sporo jest miejsca, podobnie bagażnik jest o wiele większy niż np. w Golfie czy Focusie - 435litrów. Auto jest szerokie przez co dwie wieksze osoby nie jada ramię w ramię.
3,0
Wyciszenie
Jak wspominałem silnik diesla kiepsko wyciszony. Ale pewnie to zalezy od gustu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko bardzo ekonomiczne - srednie spalanie 5.5l. W mieście max spaliłem 6.5l, w trasie mozna zejść do 4.5l. Naprawy drogie poprzez skomplikowana budowę. By wymienic pasek od klimy czy np świecę żarową trzeba opuszczać silnik. A to podnosi koszty. Ceny części juz nie tak drogie jak ktos tu wspominał w swojej opinii. Wtryskiwacz paliwa kosztuje cos około 600zł za nowy oryginalny. A raczej przy kijowym polskim paliwie trzeba będzie jakiś po 5 czy 6 latach wymienić.
4,0
Stosunek jakość/cena
Może być.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód dość trwały jak na współczesnego Mercedesa. Niestety z legendy tej marki tylko Mercedes A i B są jeszcze dobrze złożone, reszta to padaka. Kolega przejechał modelem 160 CDI 350tyś km bez wymiany turbiny i wtryskiwaczy. Niestety u mnie padł jeden wtrysk, docisk dwumasy zaczął dawać o sobie znać po 100tyś km. Turbo zdrowe.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- Wstyd by w aucie takiej marki pojawiała się rdza na rantach drzwi. Ale ja ogarnąłem to sobie sam. Jest to spowodowane wadą fabryczną. Zgrzewy na wewnętrznej stronie łapią rudawy nalot.
Wypolerowałem do gołej blachy, położyłem \"odrdzewiacz\" ,a po wyschnięciu farbę i lakier bezbarwny i po roku (jazda zimą + solanka) ani znaku.
- w zawieszeniu trzeba wymieniac przednie sprężyny bo lubią sobie po większym przebiegu pęknąć
- przeguby to tez porażka, po 80tyś km gruchoczą jakby miały ze 300tyś km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 180 CDI 109KM 80kW
[l/100km]