Inne
: Jakość wykonania wnętrza: mam czarną skórę i drewno mirtu, wygląda i sprawuje się super.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza na dole drzwi
Układ elektryczny
: siłowniki centralnego zamka wyustarczaja na 3 lata
4,0
Całokształt
Ciekawy, nieprzeciętny, prestiżowy samochód dla rodziny 2+1, jeżdżącej głównie po mieście i czasem w trasę. Dobrze wyposażony, dobry komfort, wysoko i wygodnie się wsiada. Brak bezpośrednich rywali: BMW \"1\" jest niższa i bardziej sportowa, Mercedes B180 CDI (W245) jest znacznie droższy, VW czy Honda mniej prestiżowe, A3 - jeśli ktoś lubi.
Wrażenia
4,0
Silnik
109 KM w zupełności wystarcza i na miasto i na autostradę. Przyspiesza w ok. 11 s do 100 km/h, spokojnie można jechać 150 km/h na 6 biegu. Na wolnych obrotach i przy ruszaniu mógłby być cichszy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6-biegowa. Szósty bieg bardzo przydaje się na trasie. Dość krótkie biegi, toporniej chodzi w porównaniu z A170CDI (W168).
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. Uwaga: niskie zawieszenie powoduje m.in. zahaczanie przodem (pod zderzakiem) o krawężniki. Na szutrowej drodze wyszarpałem osłonę silnika. Stary W168 też to miał.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag. Lepsza jak w W168.
5,0
Ergonomia
Ma wszystko, co bym chciał (skóra itp.) za wyjątkiem nawiewu na tylne siedzenia w podłokietniku.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porównaniu z W168 wolniej się nagrzewa. Chłodzi ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu b. wygodnie. Brak wersji Long - miała mnóstwo miejsca na nogi z tyłu i przesuwana kanapę.
3,0
Wyciszenie
Na wolnych obrotach i przy ruszaniu mógłby być cichszy. Jak na Mercedesa słabo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczny nawet przy drogim Verva ON. Bardzo małe wahania spalania. Mimo deklaracji producenta o spalaniu na trasie ok. 4-4,5 l/100km nie udało mi się osiągnąć takiego wyniku. W168 A170CDI Long 95KM palił mniej, nawet do 1 l/100 km mniej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za drogi jako nowy: z dobrym wyposażeniem (w tym skóra, pakiet chromów) A180 CDI kosztuje ok. 110 tys. zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dopracowany - nie ma zawodnych drobiazgów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Siadają mechanizmy centralnego zamka w drzwiach - jeden kosztuje 750 zł + robocizna.
Rdzewieją drzwi na samym dole (podobnie jak w W168) - trzeba b. dobrze konserwować na zimę i porządnie myć po niej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 180 CDI 109KM 80kW
[l/100km]