Samochody służbowe dostaja mocno i duzo wychodzi slabych stron takiego auta. bezpieczny mały samochód duzo elektroniki abs , esp , asr
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc w modelu 160/180 cdi nie powala na kolana jest bardzo ekonomiczny min.spalanie które udało mi sie osiągnac 4l.ON/100km trasa.W miesie bez trudu mozna osiagnac 6l.
spadkiem mocy w tych modelach moze byc brudny zawór EGR(zbiera sie nagar) z turbina niema problemu!nigdy niebyła rozgrzewana przed jazda i chłodzona po wyłaczeniu silnika. Jak to przy elektronice czasami pojawiają się komunikaty – błędy bez zasadne. Silnik super 300 000 km na szafie bez remontu eksplatowany w warunkach miejskich naprawdę dostaje w kość ! przy większych przebiegach na wolnych obrotach może przeszkadzać dziwne brzęczenie po dodaniu gazu może przestać może to być poduszka pod silnikiem bądź sprzęgło
Z doświadczenia wiem ze należy zadbać o osłony silnika ważna sprawa w a-klasie bez osłony szybko padnie kompresor klimatyzacji ( kompresor na wykończeniu wydaje z siebie dźwięk pukania młotkiem w metal ! ) i rolki paska wieloklinowego tez polecą w służbowym sam. Przebieg ok 100 000
4,0
Skrzynia biegów
Dziala bez zarzutu biegi wskakuja plynie i lekko!
żywotnosc skrzyi zalezy jak sie dba jak sie niedba to przy przebiegu 150 000 mozna remontowac.
w \"cywilnym\" napewno do 300 000 km bez dotykania.jak skrzynie robie to co niezrobie sprzegła i kola 2 masowego tak wyjete i tak! koszt rosnie.
5,0
Układ jezdny
uklad jezdny super jest tak czuły niesamowicie a dlaczego ! bo maglownica jest z silnikiem \"elektrycznym \" kierownica słucha sie! niestawia oporu! trzeba sie pilnowac przy wiekszych predkosciach. superrr
Komfort
4,0
Widoczność
slupki z przodu duze ale niema sie co czepiac.
5,0
Ergonomia
zaczne od bagaznika super pomysł z luka na koło zapasowe, bagaznik jest uzyteczny w pionie tak obrazowo napisze że torba stadionowa wejdzie to kazdy bedzie wiedział.lewarek fajnie schowany apteczka tez poboku jest porządek ! miejsce kierowca - pasazer niema sie co czepiac ale pasazerowie z tyłu lipa malo miejsca na nogi fotele srednie. lepiej jest w modelu 168 long tam jest duzo miejsca.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
pasazerowie styłu tylko elastyczni :)
fajnie sie siedzi wysoko durzo widać.
3,0
Wyciszenie
do 100 km / h ok im wiecej tym głośniej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
cos tam sie bawie w jazde ekonomiczna nie jezdzic na luzie wczesniej zdejmowac noge z gazu itd. a-klasa super ekonomiczna od 4L do 9 L na 100/km
3,0
Stosunek jakość/cena
nowy drogi
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czujnik ESP pod kierownica odpowiada za predkosc awaryjna koszt ok 1200 zł czujniczek ;)
mozna urawc przyciski od szyb ! 500 zł caly panel albo kropelka 3zł
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poł osie nowe chyba 2000 regenerowane ok 800zł
kompresor klimatyzacji reg.chyba 600 zl
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 160 CDI 82KM 60kW
[l/100km]