Karoseria
: Przestronność i jakość wykończenia dużo lepsze niż u konkurencji przy zachowaniu prawie takiej samej ceny na rynku wtórnym
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Przepalające się żarówki
4,0
Całokształt
Przed zakupem do auta podchodziłem bardzo sceptycznie - wcześniej jeździłem dużo większym i mocniejszym samochodem. A klasę zakupiłem przypadkowo po tym, jak w poprzednim samochodzie uszkodził się silnik (naprawa była nie opłacalna). Już po pierwszej jeździe auto mi się spodobało. Jest małe, co doceniam parkując na zatłoczonych ulicach Warszawy, a za razem bardzo przestronne w środku (bliżej do kompaktu niż do segmentu B). Posiadam dość indywidualną konfigurację - bazowa wersja Classic doposażona w jasną tapicerkę, lepsze radio, podgrzewane siedzenia, czujnik zmierzchu/deszczu, halogeny i wiele innych (sam pewnie nie wszystko odkryłem). Przejechałem bezawaryjne 5000km. Obawiałem się o dynamikę silnika w wersji A150 (wolnossące 1,5 litra o mocy 95KM). Nie jest to samochód sportowy, ale osiągi są wystarczające do normalnej jazdy. Ostatnio pokonałem autem 1000km autostradą i jestem zaskoczony. Obawiałem się hałasu, problemów ze stabilnością i brakiem dynamiki powyżej 120km/h. Byłem miło zaskoczony - klasa średnia to nie jest, ale komfortowo można podróżować z prędkością 140km/h. Silnik jak na razie bezawaryjny (i podobno taki jest), ale dosyć paliwożerny. Średnie spalanie z 4000km 8,1L. Trasa przy 90KM/h 6-6,5L, Autostrada 7,2-7,5L, Miasto (w zależności od ruchu i korków) 7,5-8,8L. Skrzynia biegów dobrze ze stopniowana do silnika. Lewarek bardzo precyzyjny. Wykończenie wnętrza przyzwoite - nie tak dobre jak w E czy nawet C klasie, ale dużo lepsze niż w samochodach klasy miejskiej, czy nawet niektórych kompaktach (np. Ford Focus). Ogólnie polecam. Przed zakupem radze sprawdzić nadwozie - występują już problemy z zaawansowaną korozją nawet przy bezwypadkowych egzemplarzach.
Wrażenia
4,0
Silnik
95 konna podstawowa jednostka jest wystarczająca. Słynie z dobrej bezawaryjności oraz dosyć dużego apetytu na paliwo. Polecam zakup jednostki 1,7L o mocy 116KM, która jest droższa i ciężej dostępna, ale oferuje lepsze osiągi przy zachowaniu takiego samego zużycia paliwa. Szczególnie polecam osobą jeżdżącym na trasie.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna. Przełożenia dobrze dobrane. Na trasie trochę krótka 5ka, ale jest to podyktowane możliwościami silnika, który jest wolnossący oraz nie posiada wysokiego momentu obrotowego.
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się bardzo pewnie. Ma dużo lepsze właściwości trakcyjne niż poprzednia generacja (W169). Seryjne ESP jest bardzo dobrym pomysłem (nie da się go wyłączyć). Zawieszenie jak to w niemieckim samochodzie jest dosyć twarde, dzięki czemu auto pewnie się prowadzi.
4,0
Karoseria
Powłoka lakiernicza jest dosyć dobra. Niestety minusem jak to w Mercedesie są problemy z korozją. Jest już bardzo dużo W169 w zaawansowanym stadium korozji nadwozia. Polecam dokładnie sprawdzić egzemplarz przed zakupem pod tym kątem.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra za sprawą dużej przedniej szyby, wysokiej pozycji za kierownicą oraz chowanych tylnych zagłówków. Na minus duże słupki tylne w połączeniu z małą szybą
5,0
Ergonomia
Ergonomia bardzo dobra. Wszystko na swoim miejscu. Obsługa prosta, logiczna i czytelna a także łatwa do zapamiętania. Jedynie ustawienia pojazdu wymagają zajrzenia do instrukcji obsługi. Wszystkie najpotrzebniejsze rzeczy są pod ręką. Przyzwyczaić się trzeba do jednej dźwigni za kołem kierownicy - do kierunków oraz wycieraczek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo dobre. Podgrzewane fotele również super sprawa (3 stopnie). Klimatyzacja manualna mogłaby być trochę bardziej wydajna. Układ był napełniany i odgrzybiany przed wakacjami a i tak potrzeba kilku minut, aby wychłodzić samochód.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Absolutna rewelacja w swojej kategorii wielkościowej. Wnętrze jak w samochodzie o klasę wyższym. Z przodu nawet wysokie osoby nie będą miały problemu z zajęciem wygodnej pozycji. Z tyłu również nie można narzekać. Spokojnie można podróżować w 4 osoby.
5,0
Wyciszenie
W tej klasie nie mam nic do zarzucenia. Wyciszenie bardzo dobre. Hałas pojawia się dopiero po przekroczeniu 90KM/H
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części zamienne trochę droższe niż do innych samochodów miejskich za sprawą przynależności do marki premium. Dodatkowo utrudniona obsługa serwisowa z powodu małej ilości miejsca w komorze silnika.
4,0
Stosunek jakość/cena
Obecny stosunek jakości do ceny samochodu jest bardzo dobry. Auto nie jest wiele droższe od innych aut miejskich, a jest dużo lepiej wyciszone, wyposażone oraz oferuje więcej przestrzeni w kabinie. Jedynie koszty utrzymania są trochę wyższe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez pierwsze 150tkm samochód praktycznie bezobsługowy. Nigdy nie zdarzyło się, aby nie dało się jechać. Psują się drobnostki i rzeczy eksploatacyjne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak żadnych poważnych usterek. Dzieję się tak za sprawą prostego i nieskomplikowanego silnika, który nie jest wyżyłowany. Okupione to jest trochę wyższym spalaniem, ale moim zdaniem silnik jest bardzo niezawodny.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 150 95KM 70kW
[l/100km]