zimny glosny,pozniej klekot w normie ,w trasie poziom halasu jak w benzyniaku,lekka turbodziura pozniej ciagnie OK,czasami zakopci poki turbo nie wkreci obrotow,elastycznosc jak w dieslu-nie trzeba za czesto "mieszac" drazkiem zmiany biegow; mogloby byc lepsze wyciszenie komory silnika
4,0
Skrzynia biegów
krotki skok; drazek bardzo poreczny,prawie jak joystick
4,0
Układ jezdny
twardy,w zakretach sama przyjemnosc-pomaga w tym ESP,gorzej na poprzecznych nierownosciach-FUJ! koleiny-niestabilnosc ale to dzieki szerokim oponom,krotki rozstaw osi-z tylu trzesie i podskakuje na nierownosciach
Komfort
4,0
Widoczność
OK-wysoko,widocznosc do przodu bardzo dobra;przednie i tylne slupki za szerokie potrafia zaslonic nadjezdzajace auto czy przechodnia
4,0
Ergonomia
OK, wszystko pod reka;troszke przeszkadza zalaczanie wycieraczki tylnej+spryskiwacza
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dla mnie najlepsza wentylacja i klima (polautomat) z dotychczasowych aut, nie ma problemow z zaparowaniem szyb-trzeba pilnowac wymiany filtra p/pylkowego; mogloby byc lepsze doprowadzenie nawiewu na nogi do tylu
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu OK,bardzo wygodnie za kierownica pomimu nie najlepszego pomyslu na regulacje siedziska, pokonanie ostatnio jednorazowo trasy 2 000 km bez problemow ze strony kregoslupa; z tylu (krotka wersja) OK dla dziecka,dorosli tylko na dojazd na krotkiej trasie-brak miejsca wzdluznego (na kolana) jak i na szerokosc siedziska; moglby byc lepszy zaglowek-brak podparcia potylicy-wzorowo ma Renault
3,0
Wyciszenie
OK pomimo wysokiej sylwetki, szum powietrza bardzo wyrazny podczas pracy wycieraczek-szczegolnie podczas jazdy pow. 140 km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie jak w dieslu; oszczednie; traktujac pedal gazu jezdzac na wyzszych przelozeniach latem mozna zejsc do 4,2 l,na baku pokonujac do 1 250 km pomimo wlaczonej klimatyzacji; zima spalanie ok.5,5-6 l, na baku w okolicach 1000 km; ceny przegladow porownywalne do innych marek; czesci tylko oryginalne, serwisowany-gwarancja na robocizne i czesci-"odwzajemni" sie bezproblemowa jazda; ceny serwisu-niestety zawsze za drogo! nie tylko w Polsce-poznalem za granica majac dokonywana wymiane lozyska
3,0
Stosunek jakość/cena
zawsze za drogo, zawssze mogloby byc lepiej; nie tak straszna utrata wartosci jak w poprzednim aucie (Renault Megan)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
duzo tego bylo; niezly spis sie uzbieral-na szczescie w okresie gwarancji; teraz na szczescie nie jest to juz dokuczliwe; odpadaja notorycznie oslony plastikowe prowadnic fotela kierownicy; fotel kierowcy skrzypi notorycznie pomimo czestych smarowan;podczas zimna i wilgoci skrzypi pedal sprzegla; bardzo trzeba uwazac na raczke regulacji wysokosci fotela kierowcy zebt jej nie wylamac; mieszek drazka biegow przeciera sie co 1,5 roku; nie najlepsza jakosc materalow obiciowych-brud a nawet krople deszczu pozostaja na tapicerce;
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
lozysko napinacza paska przy ok. 80 000 km; lozysko amortyzatora przy ok. 75 000 km; kompresor klimatyzacji, akumulator - w okresie gwarancji
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDI 95KM 70kW
[l/100km]