To dobre auto -przstronne i dopieszczone w detalach. Polecam wersję Lang -będziecie zaskoczeni ilością miejsca. Silnik CDI w tym aucie spisuje się świetnie. Dobre do miasta i w trasę. Im dłużej jeżdżę tym bardziej go doceniam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wspaniały motor. Kreęci się długo i nie dostaje zadyszki tak jak TDI. Trochę coś pomiędzy dieslem a benzyną. Jak ostro depniesz robi się głośno ale ogólnie cool. Od nowości do przeglądu nie musiałem dolewać oleju. Podobno trzeba uważać co się leje do baka bo można sobie zrobić kosztowną niespodziankę.
5,0
Skrzynia biegów
Najlepsza. Wrzucam jednym palcem i zawsze trafiam.
4,0
Układ jezdny
Za sztywny, ale trzyma się drogi jak przyklejony. Świetne hamulce i ESP.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wysoko, więc można kontrolować drogę znacznie lepiej niż w zwykłym aucie.
5,0
Ergonomia
Poza przełącznikiem zintegrowanym -wycieraczek i kierunkowskazów i przełącznikami szyb -naprawdę OK. Z tyłu rozkładane i przesuwne fotele -przód/ tył więc można mieć większy bagażnik lub z tyłu wyprostować nogi. Można też wyjąć jeden lub dwa fotele i wtedy robi się ciężarówka. Nie ma ani jednego detalu wykończenia do którego mógłbym się przyczepić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
To co kocham w nim to ogrzewanie -zimą po 30 sekundach leci ciepłe powietrze. Klima półautomatyczna w zupełności wystarczy -nigdy nie zaparowały mi szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam wersję Lang. Nie ma takiego auta w klasie Golfa, które dawałoby tyle miejsca w kabinie dla 4 osób. Sprawdzałem, że nowa A -klasa ma mniejszy rozstaw osi niż moja wersja i ma mniej miejsca w środku. Jedyny problem to gdy z tyłu siądą 3 osoby. Z tyłu przestrzeń na nogi -gigantyczna nie ma tyle nawet w dużych limuzynach w dodatku można przesuwać tylne fotele lub je demontować. Równa podłoga.
5,0
Wyciszenie
Jeśli nie wykonuje się gwałtownych ruchów pedałem gazu to sinik pracuje aksamitnie. Głośno powyżej 160. Do 120 słychać jedynie szum przy lusterkach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
CDI nie jest mistrzem oszczędności -średnio 6,5 ale jeżdżę dynamicznie i ok połowy w mieście. Pierwszy przegląd kosztował mnie 650 zł -olej i filtry (łącznie z f. powietrza). Podobno następny to ok 1200. System asyst wezwła mnie po przejechaniu 22 tys. km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wysoka jakość za wysoką cenę, ale myślę że Merc trochę przegina ze swoimi cenami.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDI 95KM 70kW
[l/100km]