Karoseria
: Wiele egzemplarzy, w tym mój rdzewieje.
4,0
Całokształt
Polubiłem ten samochód, jest bardzo krótki, bardzo dobrze się parkuje. W porównaniu z innymi miejskimi autami zdecydowanie na plus. Silnik pomimo dość dużego przebiegu nie sprawia problemów, jedyna awaria pompa paliwa (300 zł). Skrzynia biegów idelna, biegi wchodzą lekko, przyspiesza już od 1500 obrotów, na piątce przy 90 km/h 2200 obrotów - idealny na trasy.
Samochód całkiem zwinny, o ile jeździ się samemu. Jadąc w cztery osoby jest dość wolny, męczy się przyspieszając do 90. Minusem jest zawieszenie. Czuć każdą dziurę, jednak na dobrej drodze jedzie pewnie. Układ kierowniczy przy dużych prędkościach reaguje na każdy ruch, trzeba się przyzwyczaić. Spalanie miasto 8 litrów, na trasie 7 litrów. W porównaniu do innych Mercedesów (C klasa i E klasa) odstaje jakością i komfortem, jednak jest wygodny, dobrze się go prowadzi, zegary dobrze widoczne, łatwo wszystkim sterować. Siedzi się wysoko, doskonała widoczność. Nie posiada klimy, lecz szyberdach - moim zdaniem nawet lepszy niż klima (nic się nie zepsuje, otwierając do końca dach mamy prawie kabrioleta.
Wadą są niezbyt wygodne jak na Mercedesa siedzenia, jednak nie są to krzesła jak np. w Corsie.
Dopada go rdza, to jego największa wada. Jestem jednak z mojego "ziemniaka" zadowolony.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 82KM 60kW
[l/100km]