Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa A W168

Marceli, 6 lat temu
Silnik 1.4 82KM 60kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mercedes Klasa A W168 1.4 82KM 60kW 1997-2004 - Oceń swoje auto
4,71
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Najlepszy miejski samochód w swojej klasie, przy czym bardzo pakowny i praktyczny jak przystało na mini vana. Celowo używam sława miejski, gdyż naprawdę to małe i zwrotne auto stworzone do łatwego parkowania, lecz ma dodatkowo tą przewagę,że kabina jest bardzo obszerna. Zapewnia znakomitą widoczność i wygodę dla każdego, dzięki ustawnym fotelom, w tym regulowanej tylnej kanapie. Zaskakuje także wielkością bagażnik. Największy w tej klasie aut. Samochód w założeniu producenta aspiruje do klasy Premium, tak więc jest solidnie wykonany, z dobrej klasy materiałów. Wystarczy zauważyć że nawet wnęka koła zapasowego, w moim przypadku zestaw naprawczy, wyłożona jest materiałem, nie ma tu gołej blachy jak w większości samochodów. Poza znakomitym wykonaniem na plus także ergonomia i prowadzenia samochodu. Wszystko pracuje leciutko, więc kobietom również się spodoba, zwłaszcza że autko wygląda sympatycznie, nowoczesna i jedyna w swoim rodzaju linia nadwozia, przypadnie do gustu każdemu, nie zestarzeje się. Całości dopełniają znakomite silniki. Osobiście uważam za najlepszy 1.4. Bezobsługowy, rozrząd na łańcuchu. Nie psuje się, jest cichu i zapewnia dobre osiągi. Przyśpieszenie jak w dużych autach z silnikami 2 litrowymi. Żądnych problemów z wyprzedzaniem. Z miejsca bardzo zrywny, jeszcze na 2 biegu mieszanie kołami hamuje kontrola trakcji, którą jak ktoś woli, przy mniejszych prędkościach można wyłączyć. Opinię swoją piszę mając doświadczenie w zawodzie mechanika a także porównanie ze wszystkimi minivanami w tej klasie rocznikowej i cenowej. Zastrzeżenia można mieć jedynie do dość sztywnego zawieszenia, które utwardzono po niechlubnym teście łosia. Ja nastawy fabryczne nieco poprawiłam. Rajdowcem nie jest. Wchodzą bez problemu większe koła, więc opony o wyższym profilu potrafią zdecydowanie lepiej niwelować nierówności drogi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : brak
5,0
Całokształt
Najlepszy miejski samochód w swojej klasie, przy czym bardzo pakowny i praktyczny jak przystało na mini vana. Celowo używam sława miejski, gdyż naprawdę to małe i zwrotne auto stworzone do łatwego parkowania, lecz ma dodatkowo tą przewagę,że kabina jest bardzo obszerna. Zapewnia znakomitą widoczność i wygodę dla każdego, dzięki ustawnym fotelom, w tym regulowanej tylnej kanapie. Zaskakuje także wielkością bagażnik. Największy w tej klasie aut. Samochód w założeniu producenta aspiruje do klasy Premium, tak więc jest solidnie wykonany, z dobrej klasy materiałów. Wystarczy zauważyć że nawet wnęka koła zapasowego, w moim przypadku zestaw naprawczy, wyłożona jest materiałem, nie ma tu gołej blachy jak w większości samochodów. Poza znakomitym wykonaniem na plus także ergonomia i prowadzenia samochodu. Wszystko pracuje leciutko, więc kobietom również się spodoba, zwłaszcza że autko wygląda sympatycznie, nowoczesna i jedyna w swoim rodzaju linia nadwozia, przypadnie do gustu każdemu, nie zestarzeje się. Całości dopełniają znakomite silniki. Osobiście uważam za najlepszy 1.4. Bezobsługowy, rozrząd na łańcuchu. Nie psuje się, jest cichu i zapewnia dobre osiągi. Przyśpieszenie jak w dużych autach z silnikami 2 litrowymi. Żądnych problemów z wyprzedzaniem. Z miejsca bardzo zrywny, jeszcze na 2 biegu mieszanie kołami hamuje kontrola trakcji, którą jak ktoś woli, przy mniejszych prędkościach można wyłączyć. Opinię swoją piszę mając doświadczenie w zawodzie mechanika a także porównanie ze wszystkimi minivanami w tej klasie rocznikowej i cenowej. Zastrzeżenia można mieć jedynie do dość sztywnego zawieszenia, które utwardzono po niechlubnym teście łosia. Ja nastawy fabryczne nieco poprawiłam. Rajdowcem nie jest. Wchodzą bez problemu większe koła, więc opony o wyższym profilu potrafią zdecydowanie lepiej niwelować nierówności drogi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeden z lepszych. Najważniejsze że bezawaryjny. Od wymiany oleju do wymiany nie dolewam grama. Osprzęt solidny, sam silnik zupełnie bez obsługowy. Silnik pracuje cicho, więc łatwo zwrócić uwagę czy łańcuch rozrządu nie hałasuje. Przy normalnym przebiegu nie powinien być zużyty, lecz pierwsze modele z dużymi przebiegami, mogą, co normalne, już posiadać jakieś oznaki zużycia, objawiające się hałasem i spadkiem mocy. Moc silnika bardzo dobra, myślę że do miasta, nawet wystarczył by 1.2 ale nie ma takiego. Elastyczny, nie trzeba za często wajchować biegami.
5,0
Skrzynia biegów
Znakomicie. Biegi mają właściwe przełożenia, drążek zmiany dobrze ustawiony, pracuje bardzo lekko, ma krótki skok. Przy czym również przyjemnie lekko działa pedał sprzęgła.
5,0
Układ jezdny
Nastawy fabryczne dość twarde. Samochód dobrze wchodzi w zakręty, lecz po dziurach czuć nierówności. Samochód jest krótki, więc to zrozumiałe. Ja dla lepszej amortyzacji zmieniłem niskoprofilowe opony na wyższe, dzięki czemu autko stało się bardziej jakby to powiedzieć elastyczne.
3,0
Karoseria
W skrócie. Na podwoziu wielkości miejskiego auta, zbudowano, ładną obszerną karoserię. Dużo miejsca w kabinie i pojemny bagażnik.
Komfort
5,0
Widoczność
Z każdej strony wszystko dobrze widać, zwłaszcza że siedzi sie dość wysoko. Przyjemny samochód do parkowania jak przodem tak tyłem
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Nie typowo rozwiązane niektóre przełączniki, np. od szyb, między fotelami, lecz tak naprawdę dla praworęcznego kierowcy jest to nawet wygodniejsze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Dużo aut posiada klimatyzację czy szyberdach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dużo w całej kabinie, kanapa tylna przesuwana
4,0
Wyciszenie
Silnik bardzo dobrze wyciszony, przy większej prędkości jak w każdym nie wielkim samochodzie, szum wiatru bardziej słyszalny. To nie limuzyna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Prócz wymiany części eksploatacyjnych nic się nie psuje. U mnie wszystko jeszcze fabryczne, lecz nie mam dużego przebiegu. Nie mnij większość Mercedesów A kupowana była na krótkie dojazdy, wiec nie jest wyeksplotowana. Wystrzegać należy się bardziej diesli czy przerobionych na gaz. Ten silnik pali bardzo mało jeszcze jeździmy ekonomiczne, bez częstego duszenia gazu do podłogi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Super. Najlepsze małe autko zapewniające przestrzeń w kabinie i bezawaryjną jazdę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalona żarówka, jakiś bezpiecznik. Same drobizgi
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Nie ma co się psuć. Bezawaryjny silnik, bezawaryjna elektronika.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Mercedes Klasa A W168 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mercedes Klasa A W168