Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes GLK Off-roader

Artur, 14 lat temu
Silnik 3.0 350 CDI 4MATIC 224KM 165kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes GLK Off-roader 3.0 350 CDI 4MATIC 224KM 165kW 2010-2011 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : To, że z każdym dniem lubię go i podaba mi się bardziej.
4,0
Całokształt
Samochód bardzo fajny. Nie jest piękny. Ale przy dobrej konfiguracji (kolor, koła) zwraca na siebie uwagę i jest gadżeciarką zabawką. Kanciata linia spowoduje, że nie stanie się stary zbyt szybko. A może wcale się nie zestarzeje jak G. Ma zdecydowanie za mały bagażnik. Jeśli kupujesz go bo jest większy od C klasy, to zapomnij. Tu nie ma wcale więcej miejsca niż w C, czy BMW3. W bagażniku dwie walizki i koniec. Ja osobiści wolałbym go, gdyby miał około 300KM. Byłby zdecydowanie szybszy wtedy od 170konnych rodzinnych aut, typu Insygnia, Mondeo, Passat. A tak, to trzeba się trochę gimnastykować z przedstawicielami handlowymi. Spokojnie pojedzie baz proszenia 230km/h. Ale to dziś żaden wyczyn. Powinien mieć możliwość jazdy 250 bez problemu. A do tego brakuje mocy. Choć z góry nim tyle pojechałem
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest świetny. Jeśli ktoś lubi diesla, to będzie zadowolony. Ładnie mruczy i jest cichy. Przydałaby się druga sprężarka, która podniosłaby moc o dodatkowe 60KM. Wtedy to auto nie miałoby kompleksów przed X5 4,0d, które z 3l silnika daje 306KM. Szkoda
4,0
Skrzynia biegów
Trzeba jeździć w trybie sport, żeby się nie denerwować. Reaguje zbyt wolno. Myślę, że to kwestia oprogramowania, bo na S jest dużo lepiej. Biegi zmienia szybko i celnie
4,0
Układ jezdny
Ja bym go trochę usztywnił. Trzyma się świetnie drogi. To oczywiście SUV i nie będzie się prowadził jak sportowe auto. Ale jak dla mnie trochę za miękki. Choć mam pakiet sportowy i 20\" koła. Nie wyobrażam go sobie w standardowym zawieszeniu na seryjnych 17\"
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra. Cieszę się, że zamówiłem kamerę cofania. To fajny i przydatny gadżet. Trochę grube słupki czołowej szyby czasem zasłaniają pieszych. Ale coś za coś. Dzięki nim jest bezpiecznie (dla minie :))
4,0
Ergonomia
Kierownica zdecydowanie za wielka i za cienka. Zmienię ją na taką jaka jest w E-coupe w pakiecie AMG. Do tego kierownica zasłania kontrolki kierunkowskazów. To nie dramat, ale za takie pieniądze i od takiej marki oczekiwał bym braku podobnych baboli. Choć w BMW 5 też nie widziałem jednej z kontrolek. Poza tym wszystko w zasięgu ręki. Dobry system sterowania Command APS. Polecam automatyczne zamykanie bagażnika. Ekstra rzecz. Ułatwia życie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeszcze nie miałem okazji sprawdzić ogrzewania. Ale klimatyzacja działa perfekcyjnie. Wziąłem standardową. Spokojnie wystarcza
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Optymalna. To mocny punkt GLK
4,0
Wyciszenie
Pewnie dałoby się lepiej. Ale w końcu czymś trzeba uzasadnić różnicę w cenie do ML, czy GL. Tam jest penie cicho całkiem. Tutaj, powyżej 200km/h słychć wiatr. Ale nie na tyle, żeby na to narzekać. Mam szklany dach i tu warto napisać, że nie widziałem tak cichego szyberdachu. Nie trzeszczy, nie szumi. Nie trzeba go zasłaniać roletką, bo to nic nie zmienia. Super
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio przez pierwsze 10.000km 11,7/100 Czy to dużo, chyba nie jak na prawie 2 tony masy i wysoką dynamikę. Można zużyć mniej, ale wtedy nie ma radości z jeżdżenia. Na początku palił dużo więcej. Po 3 tysiącach się uspokoił Ceny przeglądów mnie już nie dotyczą. Wykupiłem \"haracz\" w serwisie. Płacę 350zł/miesiąc i wszystko będę miał za darmo. Nie przejmuję się zatem stanem hamulców (a to główny koszt serwisu ciężkich, szybkich aut)
4,0
Stosunek jakość/cena
Mercedes to nie tylko jakoś samochodu. To cała otoczka tej marki. Doskonale przygotowany serwis. Jeździłem kiedyś C270, które psuło się co chwilę. Ale jak serwis był przygotowany na wszystkie wypadki tego kiepskiego auta, to nieprawdopodobne. Wszystkie części natychmiast i nieziemsko kompetentna i uprzejma obsługa. Choćby dlatego warto wybrać GLK zamiast na przykład Forda Kuga. Auto z prestiżem i komfortem. Niemal nieograniczona możliwość konfiguracji. Za te pieniądze warto. Oczywiście jest drogi. Ale mowa o stosunku ceny do tego co się dostaje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje. Choć to niecałe 2 miesiące
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes GLK Off-roader