Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes GLK Off-roader

Elc, 9 lat temu
Silnik 2.1 220 CDI 4MATIC 170KM 125kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 73 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes GLK Off-roader 2.1 220 CDI 4MATIC 170KM 125kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ogólna ocena jak najbardziej pozytywna, GLK to dobre auto. Ma dobre opinie, mało awaryjne i solidnie wykonane. Natomiast brakuję mu miejsca, bagażnika, silnika R6 lub V6 (w moim przypadku). Wnętrze jest na dość wysokim poziomie wykończenia. Niemniej następnym razem będę wracał do większych suvów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak na R4 i 170KM przy 1800kg sprawnie porusza to auto. Spalanie mam na poziomie 6-7l trasa 8-9l miasto. Średnio z przewagą miasta jest to 8l. Całkiem oszczędnie. Lepszy zdecydowanie byłby 320CDI, nie tylko z uwago na moc i moment, ale głównie na dźwięk silnika i kulturę pracy. Mnie też dopadł downsizing i przesiadłem się z rzędowej 5 i rzędowej 6 na R4 i to jest mocno irytujące.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to automat 7G, biegi zmienia szybko, nieodczuwalnie i bez żadnych problemów. Tryb pracy Comfort i Sport, nie ma potrzeby przełączania jej w tryb manualny. Wymiana oleju co 60 tys. km i o tym trzeba w tych skrzyniach pamiętać.
4,0
Układ jezdny
Auto dobrze się trzyma drogi w zakrętach, szczególnie w porównaniu z moim poprzednim autem, czyli Volvo XC90, świetnie się prowadzi jak na suva. Ale niestety jest to tzw. "taczka", pod względem komfortu dwie klasy niżej od XC90. Felgi też swoje robią, bo mam 235/50/19.
Komfort
5,0
Widoczność
Kwadratowy kształt nadwozia sprawia, że widoczność w każdą stronę jest doskonała, brak problemów z parkowaniem, czujniki są przód i tył. Doskonałe lampy bi ksenonowe z doświetlaniem zakrętów, inteligentne same regulują zasięg światła np. na autostradzie.
4,0
Ergonomia
W zasadzie większych zastrzeżeń nie mam, ale jeździłem już wcześniej Mercedesem i zdążyłem się przyzwyczaić. Jedyny minus za nielogiczne użycie pokrętła do sterowania mediami. Przełączenie pokrętła w lewo i prawo i ta sama funkcja przez obracanie, a tu powinna być regulacja głośności radia, więc żeby dać głośniej trzeba oderwać rękę z pokrętła. Brak mi niestety pamięci foteli.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa jak powinno, 3-strefowa klimatyzacja.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Hm... ciężko mi określić, jest wygodnie, ale tylko ok, żadnych superlatyw. Z przodu miejsca wystarczająco, z tyło ciaśniej, 2 dzieci ma wygodnie, ale bagażnik jest zdecydowanie najsłabszym punktem, jest za mały. Niby ma 450l, ale w Volvo (które niby też miało ok. 450l) bagażnik był chyba bez przesady 2 razy większy. Brakuję mi też ławeczki z dzielonej tylnej klapy jaka była w XC90. Za to ma elektrycznie otwieranie klapy bagażnika i to jest świetna sprawa.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, silnika prawie nie słychać, żadnych drgań, tutaj rewelacja.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie powoduję oszczędności, co przy 30 tys.km rocznie ma znaczenie. Trzeba się liczyć też z tym, że komplet opon to 2-2,5 tys.zł., auto jest prawie nowe, więc przynajmniej nie powinno być awaryjne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena jak na swoją klasę jest dość spora, podobna do poziomu X3. Za to otrzymujemy auto świetnie wykończone bardzo dobrymi materiałami.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie żadnych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych, za mały przebieg.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.1 220 CDI 4MATIC 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes GLK Off-roader