Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes GLK Off-roader Facelifting

Jacek, ponad rok temu
Silnik 220 CDI BlueTEC 170KM 125kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 148 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Mercedes GLK Off-roader Facelifting 220 CDI BlueTEC 170KM 125kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt. Auto prawie idealne i nadające się do wszystkiego. Auto jeździ jak terenówka a nią nie jest, jest komfortowe w mieście a nie jest to limuzyna. Szybkie zwinne i bezawaryjne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie wiem co to jest w przypadku tego auta. Nie ma takowych, jeśli auto jest zadbane i bezwypadkowe.
5,0
Całokształt
Bezawaryjny wół roboczy do komfortowej jazdy. Można się czepiać szczegółów, ale jest to jeden z lepszych samochodów jakie miałem.
Wrażenia
5,0
Silnik
OM651 ma różne opinie. Miały niedociągnięcia w pierwszych latach produkcji. Mój jeździ bezawaryjnie, ale o niego dbam i jest z końca produkcji po wyeliminowaniu większości trapiących go usterek Ma moc. przyspieszenie około 8 sek. do setki. Bardzo mocny. bez problemu radzi sobie z przyczepą 2400 kg.
4,0
Skrzynia biegów
7G tronik. Maszyna bezawaryjna montowana w wielu modelach. Jednak prawdą jest to, co opisują w internecie. Jest bardzo terenowo zestrojona. Potrafi szarpnąć, potrafi się pogubić. W terenie daje sobie radę idealnie. Zaczyna żyć w swoim żywiole po podpięciu przyczepy (obciążenia). Warto o nią dbać, często wymieniać olej, a odwdzięczy się długą i bezawaryjną pracą. Ja olej wymieniam co 30 tyś km. Spuszczam kryształ i wlewam nowy kryształ. Obowiązkowo oryginalny filtr oleju. Na zamiennikach filtrów szarpie w zimie przez pierwsze 3 zmiany biegów. Zamienniki nie dają rady z zimnym i gęstym olejem. Konstrukcja prosta. Zdejmuje się miskę olejową i mamy dostęp do mechatroniki. Elektrozawory wymieni dziecko.
5,0
Układ jezdny
Miałem zawieszenie sportowe. Zdecydowałem się na wymianę ze względu na wiek i obniżone zawieszenie. Zamontowałem zawieszenie standardowe o kilka centymetrów wyższe. Nie ma w zamiennikach obniżonego ani off-road. Nawet po zmianie samochód trzyma się drogi jak gokart. Auto ma permanentne 4x4. Jeździłem nim po poligonie, głębokim piachu w lesie, po błocie i leśnych drogach zalanych po deszczu. Auto ani razu nie miało jakichkolwiek problemów. Kilka razy jak wjeżdżałem w błoto, sądziłem, że już nie wyjadę. Nic z tych rzeczy. Auto nawet się nie zająknęło. Przednia zabawa podczas zimy. Wyłączam kontrole trakcji i latam bokiem.
5,0
Karoseria
Czołg. Blachy chyba 10 razy grubsze niż w japońcach. Dla przykładu. Kiedyś delikatnie go wgniotłem przy tylnej lampie. Dałem go do naprawy metoda PDR. Nie chciałem spawania ani żadnych szpachli. Bawili się z autem cały dzień. Blacha bardzo gruba i nie chciała się odkształcać. Zero korozji.
Komfort
4,0
Widoczność
Proste szyby. prawie ja G-klasie. Widoczność idealna poza przednimi słupkami. te są relatywnie grube i nie raz trzeba popracować głową by upewnić się, że nikogo lub nic za nimi nie ma
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Jeśli szukasz przełącznika czy ustawienia, to nie znając auta znajdziesz go w parę sekund. Jedno, co mogłoby być lepsze to fotele. Są twarde i po kilkuset kilometrach boli tyłek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto posiada dogrzewanie kabiny, więc nagrzewa się w ziemie szybko. Klimatyzacja działa jak należy. Nie widzę ani specjalnych zalet ani wad. Ot, po prostu standardowa klima mercedesa.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo duża ilość miejsca. Z tyłu dramat. Miejsca tyle, co dla dzieci. Przyczyna tego jest mały rozstaw osi. Zaletą tego rozwiązania jest dzielność w terenie. Wadą, niestety brak miejsca w tylnym rzędzie siedzeń.
3,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej, zwłaszcza przy większych prędkościach. przy większych prędkościach, powyżej 150 km/h tworzą się na granicy słupków przednich, dachu i przednich bocznych drzwi zawirowania powietrza. Są słyszalne i widać, że mocno oddziałują na szyby auta. Po długiej jeździe, hałas zaczyna być większy. Pęd powietrza tak ciśnie na szyby boczne, że te delikatnie opadają, tak o około 0.5 mm. Wystarczy szybę podnieść i względna cisza powraca. Problem dotyczy tylko przednich, opuszczanych szyb i tylko przy dużych prędkościach. Zaznaczam, że nic nie jest zepsute. Słuchać, że przy słupku A, przy dużych prędkościach powstają tam mocne zawirowania.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania dokładnie takie same, jak każdego innego porządnego samochodu. Auto mechanicznie dzieli rozwiązania z C i E klasą. Części i zamienników jest masa. Często jest tak, że kupuje się części zamienniki i okazują się oryginałem z wytartym szlifierką logo mercedesa. Oczywiście do auta warto montować, zamienniki uznanych niemieckich firm.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dbam o auto i nie miałem (prawie) żadnej awarii. Raz padła rura turbo prowadząca do silnika. Zero dymienia ;-), wszystko zebrał DPF. Wymiana rury na oryginał i wypranie filtra załatwiło sprawę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 220 CDI BlueTEC 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Mercedes GLK

Liczba wpisów: 4

Mercedes GLK – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mercedes GLK Off-roader Facelifting