Bardzo wygodny i ekonomiczny. Traci jedną gwiazdkę przez za dużą ilość elektroniki i za mało tradycyjnych przycisków.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja, moc i moment nie bardzo duże jak na prawie 2 tony, ale wystarcza do spokojnej jazdy, a przy tym cichy i bardzo ekonomiczny. W trasie bez problemów można zejść poniżej 5 litrów. Zużycie AdBlue dość niskie.
5,0
Skrzynia biegów
Ideał. 9 biegów świetnie się sprawdza, szczególnie przy spokojnej jeździe. W połączeniu z miękką hybrydą nawet start/stop dobrze działa i nie trzeba go wyłączać, co jest rzadkością w dzisiejszych samochodach. Sterowanie biegami przy kierownice super wygodne.
5,0
Układ jezdny
Bardzo duża poprawa w stosunku do poprzedniego GLC. Zawieszenie cichsze, nie dobija, trochę twardsze i stabilniejsze. Czuć że samochód sporo waży, ale daje radę. Wszelkie hopki i spowalniacze można szybko przejeżdżać bez obawy o zawieszenie. Układ kierowniczy jak zawsze w Mercedesach świetny. Napęd na 4 koła super.
5,0
Karoseria
Praktycznie i wygodnie. Na szczęście są jeszcze normalne klamki.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko bardzo dobrze. Świetne kamery.
4,0
Ergonomia
W stosunku do poprzedniego GLC trochę gorzej, szczególnie sterowanie z kierownicy jest nieporozumieniem. Do dużego ekranu i małej ilości guzików można się przyzwyczaić ale w poprzednim GLC było bardziej intuicyjnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jedyny mały minusik to dość słabe działanie nawiewu klimatyzacji po uruchomieniu silnika i wyjechaniu z garażu jak jest ciepło/słońce, tak jakby czujnik nasłonecznienia wolno reagował. Poza tym ogrzewanie kierownicy nie ma własnego włącznika - działa razem z ogrzewaniem siedzeń.
W zimie jeszcze nie jeżdżony...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na silnik wzdłuż to jest całkiem dobrze. Zauważalnie więcej miejsca niż w poprzednim GLC.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze. Szczególnie zawieszenie cichsze niż w poprzednim GLC.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez skomplikowanie i ilość elektroniki wszelkie naprawy po gwarancji będą bolały...
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanio nie jest, ale patrząc na konkurencję nie jest źle. W standardzie dość dobre wyposażenie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wkurza trochę kłopotów z elektroniką, od nowości samochód wymagał kilku wizyt w serwisie i po aktualizacjach oprogramowania problemy znikały - np zawieszający się ekran nawigacji, problemy ze sterowaniem siedzeniami, zapalające się kontrolki...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ma razie bez problemów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 220d MHEV 197KM 145kW
[l/100km]