Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes GLC C254/X254 SUV

Prezes, 8 miesięcy temu
Silnik 2.0 200 MHEV 204KM 150kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes GLC C254/X254 SUV 2.0 200 MHEV 204KM 150kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Przesiadłem się z BMW X3 2.0i rocznik 2022, więc mam chyba dosyć świeże spojrzenie na oba modele, choć pewne różnice w wyposażeniu mogą rzutować na ocenę. Z plusów GLC wymieniłbym: nowoczesny design w środku - wygląda naprawdę świetnie; fotele też lepsze, wygodniejsze i dające bardzo dużo możliwości ustawień, łącznie z funkcją masażu. A teraz słabsze strony: strasznie mnie wkurza brak AutoHold, tylko ta głupia konieczność wciskania pedału hamulca dwa razy. W modelu który mam nie ma aktywnego tempomatu, co na samochód tej klasy powinno być standardem. W danych katalogowych BMW jest wolniejsze w starcie 0-100 km/h, ale w praktyce mam odwrotne wrażenia - beemka jakoś szybciej się składała do jazdy. Za to GLC ma kamerkę do nagrywania, chowaną kamerkę wsteczną, oraz sporo opcji do ustawienia całego systemu multimedialnego, który niestety nie jest najłatwiejszy w obsłudze - zbyt wiele jest poukrywanych opcji - naszukałem się gdzie ustawić lokalizowanie pojazdu i okazało się że włączenie jej w jednym miejscu nie wystarczyło. Obsługa wszystkiego z ekranu dotykowego, to jeszcze dla mnie nie problem, tak jak i to, że głośność steruje się przez posuwanie palcem po przycisku na kierownicy, a nie jego wciskaniu, ale nie wyobrażam sobie emeryta, który to wszystko ogarnia... A głupia zmiana stacji radiowej spośród 4 ulubionych, tutaj nie jest tak prosta jak w X3 gdzie wystarczyło kliknąć przycisk na kokpicie. Czasami tracą połączenie z Apple CarPlay - po prostu traci połączenie. W X3 po prawdzie też bywał z tym problem - zwłaszcza jak się telefon żony sparował wcześniej niż ja zdążyłem wsiąść do samochodu... W X3 miałem opcję szyby dźwiękoszczelne, tutaj jest zdecydowanie głośniej w środku. Na minus jeszcze te systemy wspomagania bezpieczeństwa na mój gust działają w GLC zbyt czule - co chwilę w korku włącza mi się ostrzeżenie czy to przed zmianą pasa ruchu, czy zbyt bliskiej odległości od samochodu z przodu. Wyłączać tego nie chcę, w końcu to dla bezpieczeństwa, ale jakoś za wcześnie to się tutaj uruchamia... Żeby nie było że to moja agresywna jazda jest problemem: nigdy nie miałem kolizji, a jeżdżę ponad 20 lat samochodami.
Wrażenia
4,0
Silnik
Aż sprawdziłem w instrukcji samochodu: gdzie tu jest hybryda w ogóle? Nie widzę i nie czuję jej działania.
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
W GLC musiałem od razu ustawić tryb sportowy kierownicy, bo miałem wrażenie dużo gorszego prowadzenia na krętych drogach niż w X3. I teraz jest podobnie w obu, chociaż mam wrażenie jakbym wolniej jeździł, jakby mniej pewnie czując że samochód sobie poradzi.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
słabsza widoczność do tyłu niż w X3. Mniejsza szyba przednia niż w X3.
5,0
Ergonomia
Odsuwana kierownica i fotel żeby wsiąść - na plus.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Słabsze niż w X3 z szybami dźwiękoszczelnymi
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
odpukać, ale mam mały przebieg

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 200 MHEV 204KM 150kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes GLC C254/X254 SUV