Przesiadłem się z BMW X3 2.0i rocznik 2022, więc mam chyba dosyć świeże spojrzenie na oba modele, choć pewne różnice w wyposażeniu mogą rzutować na ocenę. Z plusów GLC wymieniłbym: nowoczesny design w środku - wygląda naprawdę świetnie; fotele też lepsze, wygodniejsze i dające bardzo dużo możliwości ustawień, łącznie z funkcją masażu. A teraz słabsze strony: strasznie mnie wkurza brak AutoHold, tylko ta głupia konieczność wciskania pedału hamulca dwa razy. W modelu który mam nie ma aktywnego tempomatu, co na samochód tej klasy powinno być standardem. W danych katalogowych BMW jest wolniejsze w starcie 0-100 km/h, ale w praktyce mam odwrotne wrażenia - beemka jakoś szybciej się składała do jazdy. Za to GLC ma kamerkę do nagrywania, chowaną kamerkę wsteczną, oraz sporo opcji do ustawienia całego systemu multimedialnego, który niestety nie jest najłatwiejszy w obsłudze - zbyt wiele jest poukrywanych opcji - naszukałem się gdzie ustawić lokalizowanie pojazdu i okazało się że włączenie jej w jednym miejscu nie wystarczyło. Obsługa wszystkiego z ekranu dotykowego, to jeszcze dla mnie nie problem, tak jak i to, że głośność steruje się przez posuwanie palcem po przycisku na kierownicy, a nie jego wciskaniu, ale nie wyobrażam sobie emeryta, który to wszystko ogarnia... A głupia zmiana stacji radiowej spośród 4 ulubionych, tutaj nie jest tak prosta jak w X3 gdzie wystarczyło kliknąć przycisk na kokpicie.
Czasami tracą połączenie z Apple CarPlay - po prostu traci połączenie. W X3 po prawdzie też bywał z tym problem - zwłaszcza jak się telefon żony sparował wcześniej niż ja zdążyłem wsiąść do samochodu... W X3 miałem opcję szyby dźwiękoszczelne, tutaj jest zdecydowanie głośniej w środku.
Na minus jeszcze te systemy wspomagania bezpieczeństwa na mój gust działają w GLC zbyt czule - co chwilę w korku włącza mi się ostrzeżenie czy to przed zmianą pasa ruchu, czy zbyt bliskiej odległości od samochodu z przodu. Wyłączać tego nie chcę, w końcu to dla bezpieczeństwa, ale jakoś za wcześnie to się tutaj uruchamia... Żeby nie było że to moja agresywna jazda jest problemem: nigdy nie miałem kolizji, a jeżdżę ponad 20 lat samochodami.
Wrażenia
4,0
Silnik
Aż sprawdziłem w instrukcji samochodu: gdzie tu jest hybryda w ogóle? Nie widzę i nie czuję jej działania.
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
W GLC musiałem od razu ustawić tryb sportowy kierownicy, bo miałem wrażenie dużo gorszego prowadzenia na krętych drogach niż w X3. I teraz jest podobnie w obu, chociaż mam wrażenie jakbym wolniej jeździł, jakby mniej pewnie czując że samochód sobie poradzi.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
słabsza widoczność do tyłu niż w X3. Mniejsza szyba przednia niż w X3.
5,0
Ergonomia
Odsuwana kierownica i fotel żeby wsiąść - na plus.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Słabsze niż w X3 z szybami dźwiękoszczelnymi
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
odpukać, ale mam mały przebieg
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 200 MHEV 204KM 150kW
[l/100km]