Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes GLC C253 SUV

sonicoseus, 5 lat temu
Silnik 2.0 250 211KM 155kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes GLC C253 SUV 2.0 250 211KM 155kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
3,79
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszystko się podoba.
4,0
Całokształt
Auto jest nowe więc entuzjazm jeszcze nie opadł. Aby ten samochód dobrze wyglądał trzeba trochę dołożyć do podstawowej wersji. W moim przypadku tak właśnie było tj. pakiet AMG + alufelgi 20, pakiet night, światła ILS, lakier czarny metalik podobnie jest z wnętrzem samochodu. Wtedy to auto prezentuje się dobrze a nawet świetnie - rasowo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest dynamiczny, ma wysoki moment obrotowy więc sprawnie przyśpiesza od dołu, przy wyższych prędkościach się nie męczy. Wstydu nie ma, można się pościgać. Na chwilę obecną go nie piłuję, jest na dotarciu. W trybie sport jest wyraźnie szybszy.
4,0
Skrzynia biegów
Automat ma 9 biegów już przy 60 km/h potrafi wrzucić 6 bieg, często też pokazuje 9 bieg co przekłada się na niższe spalanie. Potrafi nieco szarpnąć przy niższych biegach gdy się zwalnia ale do dynamicznej jazdy jest szybki. Jest to klasyczna hydrokinetyczna aut. skrzynia biegów.
3,0
Układ jezdny
Niestety miękki na zakrętach, skręca trochę jak ponton, potrafi się ostrzej wychylić, kierownica nie daje takiego wyczucia układu jezdnego jak bym sobie tego życzył. Natomiast nie słychać pracy zawieszenia, dobrze tłumi nawet spore nierówności mimo, że profil mojej opony to tylko 40 mm.
5,0
Karoseria
Ocynkowany w całości, dodatkowo aluminiowy dach, maska i błotniki. Blacha twarda, lakier 100 mikronów. Typowy niemiec trzeba mocniej pchnąć drzwi aby je otworzyć czy zamknąć. Robi wrażenie bezpiecznego i solidnego auta.
Komfort
3,0
Widoczność
Słaba, jest to duże auto. Mam kamerki 360 i parktronik - to pomaga.
3,0
Ergonomia
W mojej ocenie jak w każdym niemcu czyli dobrze. Bardzo wygodne fotele proponuję pełną elektrykę - dotyczy to również zagłówków i kierownicy. Dodatkowo dokupiłem tempomat adaptacyjny i światła ILS.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo.
5,0
Wyciszenie
Jest cichuśko jak makiem zasiał nie wiadomo kiedy jest już 170 km/h. Przy tych prędkościach można spokojnie rozmawiać - warto dokupić klejone szyby.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy drogie. Inne rzeczy pewnie też - na wszelki wypadek trzeba wykupić dodatkową gwarancję.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość jest i to widać nawet jak się pozagląda w zakamarki samochodu, materiały są dobrej jakości, proponuje zrezygnować z lakieru fortepianowego wtedy przestaje skrzypieć deska rozdzielcza ale to dodatkowo kosztuje. Wszystko to jest okupione odpowiednią ceną niestety auto nie jest dla przysłowiowego Kowalskiego.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno coś powiedzieć auto jest jeszcze młode.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 250 211KM 155kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mercedes GLC C253 SUV 2.0 250 211KM 155kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mercedes GLC C253 SUV