Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes GLC C253 SUV

Omen, 8 lat temu
Silnik 2.0 250 211KM 155kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 28 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes GLC C253 SUV 2.0 250 211KM 155kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,92
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Podsumowując całość to autem jestem na tyle zachwycony , że zamówiłem już kolejne . Z racji narodzin dziecka - zamówiłem taką samą wersje doposażoną w kilka dodtków których obecnie nie mam tj. skóry i wentylowane fotele, jonizator powietrza, keyless Go i rolety szyb tylnych - to ponoć mocno pomocne przy dzieciach. Jako ze zamówiłem już drugie auto w ciagu roku dostałem 14% rabatu.
5,0
Całokształt
Postanowiłem w końcu przesiąść się na benzyne - i na obecną chwilę nie zamierzam wracać do dizla. Kultura pracy , osiągi - rewelacja. Spalanie średnio przy przebiegu 28 000km to 9,8 l - jest tylko o 1,3 litra większe od poprzedniego xc60 D5 z dużo gorszymi osiągami. Jeżdzę 60% trasa 40% miasto. Skrzynie mam ustawioną w trybie comfort. Tym autem się po prostu płynie. Nieduża masa - chyba najniższa w klasie . Skrzynia bajka .do tego mam pneumatyczne zawieszenie - kto raz tego spróbuje dopłaci każde pieniądze - od miękkiego jak kanapa w trybie comfort po twardego jak beton w SPORT+ . Do tego zero przechyłów na łukach. Ogólnie mam w miarę mocno wyposażoną wersję - prawie 260.000 PLN. Systemy bezpieczeństwa Aktywne - warte dopłaty, ILS- rewelka, Burmester - gra podobnie jak Premium Sound w VOLVO.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cisza i zrywność. Po wielu latach jeżdzenia dieslem - zamiana na benzyne była dobrym krokiem.
5,0
Skrzynia biegów
9 biegów - to mowi samo za siebie. W Volvo było 6 biegów i to bardzo powolnych w porównaniu z tym.
5,0
Układ jezdny
Polecam pneumatykę. Air Body Control. Drogie ( ponad 10000 PLN ). Ale warto. Robie często po 200 km dziennie. są 3 tryby twardości, 3 wysokości i obniżanie bagażnika , żeby załadować bagaż czy zakupy.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma potrzeby posiadania kamer. Wystarczą czujniki. Bardzo zwrotne auto. Byłem w szoku przesiadając sie z XC60 - wykonuje jeden manewr mniej parkując w garażu podziemnym
4,0
Ergonomia
Ergonomia typu schowki , regulacja foteli , dostęp do przycisków - bardzo dobrze. Ale poruszanie sie po menu - przeciętne. W Volvo było bardziej intuicyjnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu dla pasażerów więcej miejsca niż w Volvo. Ale za to bagażnik już mniejszy. Super system składania tynlnych oparć i chowania sprzączki pasów tylnych foteli. Miłe dla oka są ledy Ambintowe, wykończenie w drewwnie i aluminiowe maskownice Burmestera.
5,0
Wyciszenie
Jak na SUVa jest doskonale. Dokupiłem szyby laminowane. Tania rzecz a działa. Pneumatyka obniża auto powyżej zdaje sie 80 km/h wiec i opory i hałas są mniejsze. W porównaniu do XC 60 jest cisza jak myszą zasiał.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przegląd taniej niż w ASO VOLVO. Spalanie jest niższe niż się spodziewałem - liczyłem na 12 litrów - a mam poniżej 10. Więc jestem zachwycony. Dodam , że nie jeżdze jak wariat. Ale i nie odpuszczam w trasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Konkurencja nie daje tyle w tej cenie . A napewno nikt nie ma pneumatyki i tak rozbudowanych aktywnych systemów. Jakość jest pierwsza liga - ale mam środek z AMG, drewno jesionowe i skóre na desce rozdzielczej. ALuminiowe maskownice Burmester. To wymagało dopłaty ponad 14000PLN. Bez tego jest jakoś tak skromniej w środku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 250 211KM 155kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes GLC C253 SUV