Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes GLC C253 SUV

nieznaczekApewnośćsiebie, 8 lat temu
Silnik 2.0 250 211KM 155kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes GLC C253 SUV 2.0 250 211KM 155kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
3,92
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Biały lakier designo, 20 calowe koła.
3,0
Całokształt
Nie lubie tego auta i aż śmieszny mnie fakt, że cały czas porównuję jego cechy do Octavii, Passata i Mondeo. Niestety prawda jest taka, że za ten samochód trzeba naprawdę dużo zapłacić, żeby czymś się różnił od wyżej wspomnianych. Jest zbyt drogie w stosunku do tego co ma w środku, a w tym środku ma mało. Z zewnątrz blacha ta sama, ale jeżeli nie masz środka z wielokonturowymi fotelami, skórą designo i aktywnym tempomatem, to równie dobrze idź kup Passata. Przynajmniej nie przepłacisz za to samo. Fotel w GLC jest jest zbyt krótki! mam 174cm wzrostu i jadąc z Austrii przy sportowym ustawieniu fotela (wtedy mam najszybszą reakcję i kontrolę nad samochodem) zaczęła mi cierpnąć noga...problemem jest brak podnoszonej części siedziska która powinna podpierać nogę pod kolanem (zakładam, że za dopłata 96936034953405943 zł będzie) troche śmiesznie ale w moim drugim samochodzie Skoda Octavia II przy takim samym ustawieniu fotela tego problemu z cierpnącą nogą nie mam. Poza tym sam fotel nie trzyma na bokach, tak jak chociażby fotele w W212 czy poprzedniej generacji C klasy. Dziś jechałem Mondeo i nie mogłem nawet ruszyć się na bok, bo tak dobrze trzymał. Ogólnie jeśli chcesz wydać na auto 220-250 tyś. to polecam obejrzeć to GLC, ale tylko po to, aby później iść go porównać do Infiniti, Volvo. Samochód to kwestia gustu, ale sorry nie mówcie mi, że jeśli auto ma znaczek (iluzja podwyższająca samoocene wielu osób) i ładnie wykończoną deske roździelczą to już jest warte TAK DUŻYCH pieniedzy.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik ma przekłamanie dane spalania producenta. Zastanawoiłbym się nad chipem bo od 120km/h ma jakas lekka odcinke moim zdaniem.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jeździłem nigdy Audi, ale z tego co widziałem na filmie Autocentrum co robi skrzynia w nowej A4 to naprawdę jestem chętny przekonać się na własne oczy. Tak czy inaczej w trybie comfort skrzynia działa delikatnie, a manetki zdecydowanie poprawione w stosunku do 7G-tronic.
1,0
Układ jezdny
Mocno wspomagany. W mieście pomaga. Do sportowej jazdy nie nadaje sie - nie da się go wyczuć na zakręcie. Mam pakiet zewn. Exclusive, a co za tym idzie miekkie zawieszenie. Niby miekkie, a studzienki troche czuc, a w zakręcie to cały czas hamuje żeby nie wypaść. Serio takie samo zawieszenie ma Octavia II - po prostu żal. Wiadomo samochód nie ma być sportowy, ale naprawdę polecam jazdę testową i sami zobaczycie, że zawieszenie jest dziwne. Tym bardziej ze jest to mini SUV.
Komfort
3,0
Widoczność
Wysoko osadzona deska. Duże słupki. Z czasem mozna sie przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Problemem jest tylko wysoko osadzony kierunkowskaz. Może to utrudniać używanie go podczas szybkiej jazdy i manewrów. Mimo to zakładam, że jest tak napalony na znaczek Mercedesa, że nie interesuje Cie to :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jakby to auto nie miało efektywnej klimatyzacji to już nie wiem za co by się tam przepłacało :P
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jechałem nim do Austrii jako kierowca i pasażer - jako pasażer jak najbardziej komfortowo. P.S. u mnie w rodzinie wszyscy są niscy - do 175cm
5,0
Wyciszenie
Mój samochód ma szyby dźwiękoszczelne, które każdemu polecam. Bardzo dużo izoluja tym bardziej, że samochód do super aerodynamicznych nie należy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiadomo serwis kosztuje swoje, ale nie jest to znowu tyle co Porsche - zawsze można przepłacić więcej. Na pewno nic sie nie psuje w nim przez najbliższe kilka lat, a jeśli tak to na gwarancji.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie lubie tego auta. Jest zbyt drogie w stosunku do tego co ma w środku, A w tym środku ma mało. Z zewnątrz blacha ta sama, ale jeżeli nie masz środka z wielokonturowymi fotelami, skórą designo i aktywnym tempomatem, to równie dobrze idź kup Passata. Przynajmniej nie przepłacisz za to samo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma nic zabardzo w pierwszych latach do zepsucia sie chyba, że wada fabryczna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem. Przebieg 7 tyś. W poprzednich latach zdarzało się, ale zawsze starali się pomóc finansowo i wyjść z twarzą.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 250 211KM 155kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes GLC C253 SUV