Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes GLC C253 SUV Facelifting

andos, ponad rok temu
Silnik 2.0 220d 194KM 143kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 70 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mercedes GLC C253 SUV Facelifting 2.0 220d 194KM 143kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
3,0
Całokształt
Po b. bogatym wyposażeniu marki premium spodziewałem się więcej. Na minus: - 194 KM SUV od Mercedesa nie jest samochodem do dynamicznej jady - nagłośnienie nie brzmi pomimo pakietu - nieergonomiczne sterowanie mediami (fatalne smeracze na kierownicy, brak możliwości zmiany stacji radiowej dedykowanym przyciskiem, przy uruchomionym androidzie sterowanie radem to grzebanie za każdym razem w menu) - nieergonomiczne sterowanie fotelami pomimo pakietu z pamięcią (aby zmienić pozycję fotela cały czas wymagane jest trzymanie palca na przycisku co może trwać kilkanaście sekund) - fatalny ekran który kompletnie nie pasuję stylistycznie do deski - głosowy asystent, który w większości przypadków nie może mi pomóc, poza jednym "hello mercedes zimno mi w dupę" :) Na plus - profile pasażerów jednak bez powiązania z pozycją fotela, więc zostają tylko dedykowane ustawienia stacji radiowych (w sumie nie wiem czy to jest na plus) - komfortowa pozycja za kierownicą - wygodne fotele
Wrażenia
4,0
Silnik
Do dynamicznej jazdy 194 KM to trochę za mało na te gabaryty. Na autostradzie jak już złapie prędkość docelową, trzyma pewnie optymalny 9 bieg
5,0
Skrzynia biegów
Generalnie bez większych zastrzeżeń, jednaj przy dynamicznym wciśnięciu gazu czasem się zawiesza z podjęciem decyzji
5,0
Układ jezdny
Wysoki profil opony robi robotę. Bardzo komfortowo jak na SUV przy stabilnej jeździe. Jak ktoś szuka dynamiki zwykle kombi jest dużo bardziej stabilne na zakrętach
5,0
Karoseria
2 lata to za mało
Komfort
4,0
Widoczność
odejmuje gwiazdkę za masywny przedni słupek oraz duże martwe pole pomimo masywnych lusterek
5,0
Ergonomia
Bardzo przyzwoicie. średnie spalenie po mieście jakieś 8l Nie udało mi się spalić ponad 10 l na trasie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogólnie ok, szyby nie parują. Jeśli już to mankamentem jest tryb odparowywania szyb po włączeniu jeden huk
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj jest mega
5,0
Wyciszenie
Z dodatkowym pakietem wyciszenia jest bardzo dobrze. Na autostradzie głośny szum zaczyna się przy około 180 km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
służbówka
4,0
Stosunek jakość/cena
Wyszło na to że przy zadanym niezłym wyposażeniu w zakupie z salonu to najtańszy SUV wg. poniższej kolejności: 1. Q3/5 (obydwa były droższe) 2. X3/5 (obydwa były droższe) 3. GLC
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
0 problemów jak do tej pory. Jako drobiazgi daje minus za: - niejakie nagłośnienie pomimo pakietu - nieergonomiczne sterowanie mediami - nieergonomiczne sterowanie fotelami pomimo pakietu z pamięcią
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
0 usterek

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 220d 194KM 143kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes GLC C253 SUV Facelifting