Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes GLC C253 SUV AMG

bithoven, 5 lat temu
Silnik 3.0 AMG 43 367KM 270kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes GLC C253 SUV AMG 3.0 AMG 43 367KM 270kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Świetnie odczytuje zamiary kierowcy.
Inne : System LED ILS idealnie sprawdza się nocą w trasie. Automatycznie używa długich świateł "wycinając" przestrzeń w której znajduje się np. inny samochód żeby go nie oślepiać, a reszta przestrzeni oświetlona jak za dnia.
5,0
Całokształt
Świetny SUV ze sportowymi osiągami. Idealnie godzi codzienne potrzeby życia codziennego typu przewóz większych gabarytów, zakupów z radością z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobrze współpracuje z 9 stopniową skrzynią biegów. Odczuwalne są różne programy jazdy (ECO, Comfort, Sport, Sport+) - silnik zmienia swoją charakterystykę z jazdy delikatnej w sportową i agresywną.
5,0
Skrzynia biegów
Przesiadłem się ze skrzyni manualnej, a na testach jeździłem GLC w Dieslu. Zaryzykowałem i zdecydowałem się na 43AMG - skrzynia z tym silnikiem bardzo szybko i sprawnie zmienia biegi. Pozytywem jest to, że nie ma gałki zmiany biegów pomiędzy fotelami lecz jest przy kierownicy - powstało dodatkowe miejsce na schowek.
5,0
Układ jezdny
Przetestowany zimą na razie, ale w porównaniu z napędem quattro (haldex) napęd 4matic sprawuje się dobrze. Samochód dużo cięższy i wyżej usytuowany środek ciężkości niż w poprzednim aucie, natomiast prowadzi się jak precyzyjnie i nie jest to w zakrętach za bardzo odczuwalne. Trzeba pamiętać, że wciąż jest to SUV.
5,0
Karoseria
Elementy spasowane bardzo dobrze, kształt i wygląd w porównaniu do innych suv'ów moim zdaniem świetny. Pakiet AMG i przyciemniane szyby wiele wnoszą pozytywnego do ogólnego wizerunku samochodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Słupki przedniej szyby (lewy kierowcy) przy moim ustawieniu fotela wymagają przyzwyczajenia i uwzględnieniu ich w ogólnym postrzeganiu świata zewnętrznego - kwestia przyzwyczajenia. W parkowaniu mocno pomaga kamera 360st z obrazem w jakości jak w HD.
5,0
Ergonomia
Przejście z Audi i nauczenie się nowej pozycji przycisków oraz ogromu funkcji zajęło ok. 3 dni. Jednak po pewnym czasie można stwierdzić, że touchpad i "główne pokrętło" pod nim jest tam gdzie być powinno - zawsze pod ręką. Sporo schowków, wiele możliwości położenia i ustawienia fotela, sporo miejsca na nogi dla tylnych pasażerów. Problemem było przyzwyczajenie się do zmieniania biegów przełącznikiem z prawej strony kierownicy gdzie w poprzednim aucie były m.in. funkcje trybu wycieraczek - da się do tego szybko przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na razie przetestowany tryb zimowy czyli grzania - szybkie dogrzewanie kubatury samochodu po rozruchu w zimne dni. Po dogrzaniu do wymaganej temperatury - praca systemu nieodczuwalna, parametry utrzymywane.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma problemu z miejscem. Pasażerowie z tyłu siedzą wygodnie bez dotykania kolanami fotela kierowcy/ przedniego pasażera. Nie przetestowane miejsce środkowe na tylnej kanapie.
5,0
Wyciszenie
Jest cicho kiedy ma być cicho - jazda w trybie ECO i Comfort. Kiedy pedał gazu zostaje mocno wciśnięty lub jest w trybie Sport lub Sport + gang silnika jest przyjemnie słyszalny. Przy większych prędkościach w trasie ciszej niż w poprzednim aucie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trzeba być przygotowanym na dosyć częste wizyty na stacjach benzynowych, jednakże konie muszą pić i nie spodziewałem się, że będzie inaczej. W mieście (zakorkowanym) spala ok. 16 l/100 km. Wcześniej jeździłem Audi TT 225KM 18.T i spalanie było na podobnym poziomie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niestety sam znaczek MB związany jest z dodatkową marżą na cokolwiek w slonie i serwisie MB. Natomiast wykończenie, przeszycia, plastiki są doskonałe. Przy takich osiągach porównując np. z gabarytowo podobnym Porsche Macanem GTS lub Turbo - niższa cena, a osiągi pomiędzy tymi dwoma modelami.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie brak, lecz samochód użytkuję od ok. 2 miesięcy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 AMG 43 367KM 270kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes GLC C253 SUV AMG