Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes GLC C253 Coupe Facelifting

Darek, 2 lata temu
Silnik 2.0 300d 245KM 180kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mercedes GLC C253 Coupe Facelifting 2.0 300d 245KM 180kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Decyzja o wyborze nowego samochodu zajęłam mi chyba z rok. Miał być nieduży SUV premium. Pod uwagę brałem Volvo XC60, Lexusa NX, Porsche Macan. Jeździłem, konfigurowałem bez końca no i w zasadzie już miałem zamawiać Porsche, ale nawet już nie pamiętam jak do tego doszło, że wybrałem się do Mercdesa. No i okazało się, że za te same pieniądze można mieć dużo lepiej wyposażony i wyglądający samochód. Z perspektywy czasu nie żałuje wyboru i lubię to auto. To taki samochód do wszystkiego, stosunkowo mały więc w mieście nie ma problemu z parkowaniem, boxa na dach wrzucę i na urlop bez problemu się spakuje (4osoby), motor dynamiczny i względnie oszczędny więc można czasami dać w palnik, a spalanie na co dzień ok. 10l (krótkie dystanse na zimnym silniku). No i oczywiście samochód bardzo dobrze się prezentuje AMG Line, 20 calowego felgi itd. Ja jestem zadowolony, ale są oczywiście auta szybsze, większe i spalające mniej paliwa :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dynamiczny motor przy umiarkowanym apetycie na paliwo. 500Nm i dwie turbiny robią robotę. Na zimny silniku słychać lekki klekot, jednak jak się rozgrzeje to bardzo cichy.
5,0
Skrzynia biegów
W trybie komfort jest trochę ospała, kick-down jest prawie niezauważalny. Na szczęcie w trybie sport to już prawdziwy szatan :) Incydentalnie zdarzają się szarpnięcia.
5,0
Układ jezdny
Polecam wersję z pneumatycznym zawieszeniem (Air Body Control) są to najlepiej wydane pieniądze ze wszystkich dodatków na które się zdecydowałem. Wybrałem tą opcję ponieważ podczas jazd próbnych auto ze standardowym zawieszeniem dość mocno biło podczas pokonywania progów zwalniających oraz podobnych przeszkód.Ogólnie zawieszenie sprawiało wrażenie bardzo twardego.
4,0
Karoseria
Samochód w najmodniejszej ostatnio wersji nadwozia czyli coupé prezentuje się bardzo ładnie. Jedno czego nie mogę zrozumieć to żle spasowane tylne zderzaki które w wielu tych autach odstają co nie wygląda zbyt dobrze. Ostatni widziałem nawet taki przypadek w AMG 63s za 700tys. Dealer twierdzi, że ten typ tak ma i nawet wymiana tylnego zderzaka na nowy nie gwarantuje sukcesu.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest co najwyżej średnia.Szerokie słupki A oraz B oraz wysoko poprowadzona linia nadwozia powodują, że bez kamery 360 i czujników ani rusz.
4,0
Ergonomia
Wnętrze jest bardzo funkcjonalne. Mamy ogromny schowek pod podłokietnikiem, zmiana biegów odbywa się poprzez manetkę przy kierownicy dzięki czemu uzyskano więcej miejsca na konsoli środkowej gdzie znajduje się gładzik do sterowania multimediami. Tylną klapę bagażnika można otwierać/zamykać z wnętrza samochodu co bardzo często wykorzystuje. Wybieranie głosowe celu w nawigacji lub numeru z książki kontaktowej działa rewelacyjnie. Zegary w wersji led(dodatkowe płatne) dają duże możliwości konfiguracji. Bagażnik ma chyba 500l, ale trudno tą powierzchnię wykorzystać bo jest dość nieforemny. Na co dzień w zupełności to wystarcza, ale jak masz dużego psa lub wozisz wózek itp. to będzie kiepsko. Na wakacje jeżdzę z boxem więc takie nadwozie mi nie przeszkadza. Fotele z przodu nawet w standardzie są bardzo wygodne, jednak tylna kanapa to już porażką. jej siedzisko jest krótkie i nie podpiera ud osoby dorosłej. Jak wozisz tam dzieci to spoko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko jak należy. Jak to w dieslu trzeba trochę poczekać, aż się zrobi ciepło.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń na przednich fotelach jest ok, jednak 4-5 dorosłych osób raczej tym samochodem nie będzie przemieszczać się w komfortowych warunkach. Tylna kanapa nie należy do najwygodniejszych i dla dorosłych osób jest mało miejsca na nogi. Co ciekawe opadająca linia dachu akurat nie stanowi problemu nawet dla dość wysokich osób. Większość czasu poruszam się tym autem sam więc daje 4*.
5,0
Wyciszenie
Bez zarzutu, w samochodzie jest jest bardzo cicho nawet przy większych prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na markę premium to koszty przeglądów nie są wcale takie duże. Pierwszy przegląd kosztował ok. 2000zł. Ubezpiecznie OC+AC wyszło mnie 5500zł. Przy tym typie nadwozia i dość dużej wadze spalanie też jest na przyzwoitym poziomie. Jeżeli ktoś się spodziewa, że ciężki SUV będzie w mieście palił 6-7l to będzie zawiedziony bo takie bajki to tylko w katalogach :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Przyznam szczerze, że po Mercedesie spodziewałem się lepszej jakości. Generalnie nie ma dramatu, ale jak te odstające tylne zderzaki przechodzą kontrolę jakości w fabryce to nie wiem. Użyte materiały są wysokiej jakości, ale nie wszystko do siebie pasuje.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- głośnik speakera trzeszczy w trakcie rozmowy przez telefon (serwis wymienił na nowy, który też trzeszczy) - podczas deszczu jeden z przednich czujników szaleje - trzeszczące słupki B (problem usunięty przez serwis)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na tą chwilę brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 300d 245KM 180kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes GLC C253 Coupe Facelifting